خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: جدول می‌گوید بازی فردا قهرمان را تعیین می‌کند/در موفقیت تراکتور نقش کمی داشتم

فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: شرایط جدول می‌گوید که بازی فردا تعیین کننده قهرمانی است، اما دو تیم دیگر هم شانس کسب این عنوان را دارند.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از بازی با تراکتورسازی در خصوص آخرین شرایط تیمش اظهار داشت: به هر حال این مسابقه به خاطر شرایط جدول و فاصله امتیازات دو تیم حساس شده و باید قبول کنیم که ما نسبت به نیم‌فصل اول بهتر شده‌ایم و روز به روز از لحاظ تاکتیکی به شرایط ایده‌آل‌ می‌رسیم.

وی افزود: در بازی آسیایی‌ ما یک فوتبال مدرن و حتی فراتر از آسیا را به نمایش گذاشتیم و می‌دانیم که تراکتورسازی تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است و نسبت به آنها شناخت کاملی داریم. البته من بازیکنان این تیم را می‌شناسم و خط هافبک و فوروارد آنها نقطه قوت فوتبال‌شان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: البته اعتقاد دارم آنها در ساختار دفاعی هم شرایط خوبی دارند و یک تیم کامل محسوب می‌شوند، اما ما هم استقلال هستیم و هفته به هفته بهتر می‌شویم. البته با زمان کمی که در اختیار داشتیم نتوانستیم کار تاکتیکی انجام دهیم؛ اما بیشتر روی کارهای ریکاوری و تمرینات مفرح کار کردیم و حالا هم از یک سو خوشحال هستم که تراکتورسازی خوب بازی می‌کند و در جدول جایگاه دوم را دارد و در بازی‌ اول خود در لیگ قهرمانان آسیا هم به پیروزی رسیده است.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه تیم امسال تراکتورسازی نسبت به تیم فصل قبل شما چقدر تفاوت دارد، گفت: تیمی که سال اول خوب نتیجه می‌گیرد از لحاظ روحی و روانی آماده می‌شود و اعتقاد دارم اگر سال گذشته در دو بازی مشکلی به وجود نمی‌آمد تراکتورسازی قهرمان می‌شد. البته در اواخر فصل با آقایان آذرنیا و باغ‌آبادی در خصوص نفرات جدید صحبت کردیم که اتفاقاً با همان تفکر یار‌گیری کردند و حالا هم خیلی خوب نتیجه گرفتند. فکر می‌کنم آنها به خاطر همین اتفاقاتی که اشاره کردم از لحاظ روحی در شرایط مطلوبی به سر می‌برند.

خبرنگاری گفت: تراکتورسازی حضور در آسیا را مدیون قلعه‌نویی است که سرمربی استقلال پاسخ داد: فوتبال یک کار دسته‌جمعی است و اول لطف خدا و تمامی بازیکنان باعث شد به موفقیت برسیم. فکر می‌کنم حداقل 10 درصد در دوم شدن تراکتورسازی نقش داشتم که اگر همان 10 درصد را هم نقش داشته باشم نباید چنین رفتارهایی با من می‌شد. چون این حرکتهایی که علیه من انجام می‌شود نه به مردم آذربایجان و نه به فرهنگ آنها ارتباط دارد و مسائلی از پیش تعریف شده است که علیه من صورت می‌گیرد. حضور در آسیا هم به خاطر وحدت و همدلی بود هر چند سال گذشته لیاقت قهرمانی داشتیم، اما حکمت الهی بود که دوم شدیم.

وی تأکید کرد: در آسیایی شدن تراکتورسازی مقدار کمی نقش داشتم؛ اما آنها 30 درصد از قرارداد من را ندادند و پولی را که بابت خانه‌ام به صاحبخانه دادم گرفتند، اما شما دیدید که هفته گذشته بارسلونا دو بار پیاپی و در عرض 4 روز به رئال‌مادرید باخت؛ اما هیچ اتفاقی صورت نگرفت. اما در اینجا قبل و بعد از بازی برایم حاشیه درست می‌کنند. جا دارد از رحیمی مدیرعامل سپاهان تشکر کنم که بیشتر از جنس فوتبال است و با وجود اینکه من از سپاهان رفته بودم مالیات من را پرداخت کرد. در حالی که می‌توانست این کار را انجام ندهد. وقتی می‌گویم کار دست فوتبالی‌ها باشد به این خاطر است .چون دید آنها فوتبالی است. وقتی بارسلونا دو بار متحمل شکست از رئال شد بعد از بازی دو تیم با یکدیگر لباس‌هایشان را عوض کردند و با هم دست دادند، اما اینجا گفته‌اند اگر به تبریز بیاید تضمینی برای سلامت جانش وجود ندارد.

قلعه‌نویی تأکید کرد: به روح مادرم قسم می‌خورم که اگر دکتر اجازه می‌داد و شرایط پایم مساعد بود 24 ساعت زودتر به تبریز می‌رفتم چون مردم تبریز را می‌شناسم و آنها می‌دانند که چه کسی برایشان زحمت کشیده است.

به گزارش فارس، خبرنگاری پرسید به این مسابقه نبرد قهرمانی می‌گویند شما چه می‌گویید که قلعه‌نویی گفت چدول این پیغام را به ما می‌دهد البته در این مربع سپاهان و فولاد خوزستان هم حضور دارند، اما من هم اعتقاد دارم این بازی تعیین کننده است.

قلعه‌نویی در خصوص مصدوم و یا محرومان تیمش در خصوص بازی فردا گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم و محروم و مصدوم نداریم. دو بازیکن ما مصدوم بودند؛ اما بعد از 24 ساعت شرایط شان خوب شد. آن طور که آنها گفته بودند فکر می‌کردم حداقل دو هفته نیستند. ولی فهمیدم که مجیدی و موسوی سه شنبه کاملا تمرین کردند و مشکلی هم ندارند.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آیا حساسیت بازی اجازه فوتبال زیبا را به دو تیم می‌دهد یا خیر گفت: بازی گذشته ما هم حساس بود اما زیبا شد. اگر کیفیت زمین و شرایط جدول خوب باشد تقابل من و مربی حریف به زیبایی‌های بازی اضافه می‌کند.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه آیا در روز نهم فروردین ماه مقابل سپاهان بازی می‌کنید یا خیر گفت: ما قانونمند هستیم، اما فکر نمی کنم 9 فروردین برای ما بازی گذاشته باشند. اگر هم بازی بگذارند بازی نمی‌کنیم. عقل می‌گوید تاریخ مسابقه تاریخ خوبی نیست من از 28 اسفند بازیکنانم را ندارم و آن وقت مجبورم مثل بازی با راه‌آهن به ملی‌پوشانم استراحت بدهم. مطمئناً اگر آقایان برنامه‌ریز هم به جای ما بودند چنین موضوعی را قبول نمی‌کردند. ما چند تاریخ را اعلام کردیم و معتقدم سازمان لیگ برای برگزاری جام حذفی نسبت به لیگ برتر زمان دارد و می‌تواند مسابقات حذفی را عقب‌تر بیاندازد. مثلاً وقتی ما در قطر و در آن کیفیت خوب زمین بازی می‌کنیم و یا حتی در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رویم مشکلی نداریم، اما اگر قرار باشد در یک زمین دیگر بازی کنیم روی کیفیت تیم اثر می‌گذارد. ما فقط استادیوم آزادی را داریم که شرایط حرفه‌ای دارد. اگر سازمان لیگ به فکر استقلال و سپاهان است بازی‌های جام حذفی را به پیش از فصل آینده موکول کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)