سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: میزگرد معروف که شامل فردوسی‌پور، ذوالفقارنسب و حاج‌رضایی بودند، بعد از باخت تیم ملی مقابل کره جنوبی در زمان من بلاهای بسیاری سر من آورد.

به گزارش تسنیم از اصفهان، امیر قلعه‌نویی ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان با تسلیت حادثه دلخراش تصادف جاده قم – تهران و فوت محمدی، مربی مس کرمان پیرامون وضعیت تیم ذوب‌آهن اظهار کرد: ذوب‌آهن همیشه ذوب‌آهن است و تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است و بازیکنان و مربی حرفه‌ای دارد، این تیم یک مربی حرفه‌ای دارد و لوکا واقعا مربی بزرگی است چون بر خلاف کسانی که با یک باخت به در و دیوار می‌زنند و ایراد می‌گیرند، اینگونه نیست.

وی افزود: ذوب‌آهن اگرچه فصل را خوب شروع نکرد اما در هفته‌های گذشته بد نتیجه نگرفت و مقابل فولاد بازی خوبی بود که روی اشتباه گل خورد بنابراین ما فردا بازی سختی مقابل این تیم داریم چون 4،5 بازیکن ما در این بازی نیستند و بازیکنان ما همچنان برای این بازی خسته هستند.

سرمربی استقلال با بیان اینکه بازیکنان ملی‌پوش ما در ابتدای فصل خوب بدنسازی نکردند، بیان کرد: 7 بازیکنان ما در تیم ملی بوده و خوب بدنسازی و استراحت نکردند و اگر استراحت بود، می‌توانستیم شرایط تیم را بهبود بخشی انما این فرصت را از ما گرفتند و ما باید با هر شرایط کنار آئیم و در مجموع فردا بازی سختی داریم.

وی پیرامون ذوب‌آهان تصریح کرد: ذوب‌آهن خط هافبک خوبی دارد و خط حمله زهری دارد و بازیکنان این تیم در حمله و دفاع جمع می‌شوند و در ضد حملات اضافه می‌شوند که این شرایط خوبی برای این تیم رقم می‌زند؛ ما برای این بازی خسرو حیدری و اکبرپور را به اصفهان نیاوردیم و از بیک‌زاده و جمشیدیان هم در مسابقه استفاده نمی‌کنیم و هنوز مشخص نیست که از گوران استفاده می‌کنیم یا خیر.

قلعه‌نویی با اشاره به آغاز دیر تمرینات استقلال گفت: من همیشه در جاهایی که کار می‌کردم، 10 روز از همه زودتر تمرینات پیش از فصل را شروع می‌کردم چون یک تیم باید 8 هفته زودتر از شروع مسابقات لیگ برتر شروع کند تا فرصت بدنسازی داشته باشد اما استقلال این وقت را نداشت و بازیکنان ملی‌پوش ما اصلا فرصت این کار را نداشتند.

وی بیان کرد: ما پارسال از نظر عملکردی نتایج خوبی کسب کردیم اما با وجود این نتایج، کل تیم ما نفری 5 میلیون پاداش گرفتند اما به هر حال باید با این شرایط کنار آئیم، تیم ما بازی‌های خوبی مقابل فجر سپاسی و سپاهان انجام داد اما متاسفانه در این بازی‌ها نتیجه نگرفت.

سرمربی استقلال با انتقاد از حمله رسانه‌ها به او گفت: آماری که ما از دربی جدید گرفتیم، آمار بالاتری از آنچه بود که در رسانه‌ها مطرح شد اما متاسفانه حمله تبلیغاتی مردم و دوستان که با موج حرکت کردند، مناسب نبود و امیدوارم که مطبوعات واقعا موج سواری نکنند و به فکر ورزش و فوتبال کشور باشند. کارشناسان ما بیایند و دو بازی باعث صعود به جام جهانی شد را بررسی کنند. این دو بازی ایران مقابل قطر کره بود را از نظر کیفی بررسی کنند و باید قبول کنیم این دو بازی که شاید ضعیف‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بود، باعث صعود ما به جام جهانی شد.

وی افزود: در دربی نیز اگر توپ فرهاد مجیدی یا ساموئل گل می‌شد یا شوت صادقیان گل می‌شد، نتیجه به گونه‌ای دیگر می‌شد و این همه انتقاد علیه ما مطرح نمی‌شد اما متاسفانه برخی کارشناسان بعد از نتیجه کارشناسی می‌کنند و چون بر موضع اشراف ندارند، بدون اطلاعات حرف می‌زنند و حق مطلب را ادا نمی‌کنند.

قلعه‌نویی گفت: من با سپاهان با استقلال بازی کردم و 4 بر 3 باختم که یکی از بازیکنان قشنگ لیگ بوده؛ با سپاهان 4 بر یک پرسپولیس را در آزادی بردیم که 5 گل داشته است و با تراکتورسازی نیز شرایط اینگونه بود بنابراین همه بازی‌هایی که من در تیم‌هایی به جز استقلال داشتیم، بسیار زیبا بوده و پرگل رقم خورده است؛ تیم ما در سپاهان بهترین خط دفاع و حمله را داشت و در سپاهان مقابل غول‌های آسیا در 7 بازی 18 گل به ثمر رساند اما نمی‌دانم دلیل این حمله‌های برنامه‌ریزی شده چیست.

وی با بیان اینکه دایی و من تفکر رو به جلو داریم، خاطرنشان کرد: من در دربی با پرسپولیس من بر خلاف میل باطنی‌ام با سیستم  4-3-3 بازی کردم و همه تعویض‌های من در این بازی نیز رو به جلو بودند بنابراین امیدوارم قلم به دستان پاک اسیر بازی‌های تبلیغاتی نشوند، این افراد بیایند و با همان برنامه بازی که علیه من کردند، بازی ایران با قطر و کره را آنالیز کنند تا ببینند اگر تیم ملی در این بازی‌ها گل می‌خورد، چه پیش می‌آمد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه، اگر دلتان برای فوتبال مملکت می‌سوزد،این دو بازی را نیز کارشناسی کنید، گفت: برخی از تماشاگران و مخاطبان رسانه، جوان و احساسی هستند واین افراد با استفاده از تبلیغات مردم را سوار موج می‌کنند و به فوتبال کشور ضربه می‌زنند اما نمی‌بینند که در بازی تیم ملی مجتبی جباری دریبل زد و به پای دفاع خورد و قوچان‌نژاد آن را گل کرد که این گل باعث صعود تیم ملی شد، چرا این دو بازی را از نظر کیفیت آنالیز نکردید و شما که دلتان می‌سوزد، این دو بازی را نیز که با مربی خارجی انجام شد، آنالیز کنید.

وی با بیان اینکه کارشناسان ایرانی، کارشناسان بعد از نتیجه هستند، خاطرنشان کرد: این کارشناسان به جای اینکه قبل از مسابقه کارشناسی کنند، بعد از مسابقه کار می‌کنند و قبل از مسابقه بیایند و سیستم‌های تیم‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند اما این که بعد از بازی کارشناسی کنیم، هنری نکردیم و باید از سیستم بازی حرف بزنیم.

قلعه‌نویی گفت: نیز قبول دارم که توقع از تیم‌های ما بالاتر است ولی این حمله‌ها درست نیست و کسانی که طرفدار مربیان ایرانی هستند نباید اسیر کسانی نشوند که دشمن مربی ایرانی هستند چون خود من هم قبول دارم باید در دربی گل‌های بیشتری رد و بدل می‌شد اما به قول آقای شیرینی آن میزگرد معروف دوباره این بلا را سر ما آوردند.

سرمربی استقلال با اشاره به باخت تیم ملی مقابل کره در زمان سرمربیگری او خاطرنشان کرد: شما ببینید که این آقایان چه بلایی بعد از باخت ایران مقابل کره سر من آوردند و میز گرد معروف سر من و دایی در تیم ملی چه بلاهایی آوردند. همه می‌دانند که آن میزگرد معروف معروف را چه کسی درست کردند و مگر آنها کسانی به جز ذوالفقارنسب، حاج‌رضایی و فردوسی‌پور بودند؟ متاسفانه آقایان آن کارها را می‌کنند و بعد در اینجا ادبیات پیاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا استقلال در شهرآورد برای تساوی به میدان رفته بود و با احتیاط بازی می‌کرد، گفت: فراموش نکنید که ما در بازی با استقلال خوزستان دو بازیکن کلیدی‌مان را از دست دادیم و اگر دنبال این مسئله بودیم از خسرو حیدری و بیک‌زاده استفاده نمی‌کردیم، من گفتم که بازی را در ساعت 20 برگزار کنند اما بازی در آن گرما بازی برگزار شد و اگر طرز فکر ما تساوی بود، به بازیکنان کلیدی خود استراحت می‌دادیم.

قلعه‌نویی گفت: ما در این بازی احتیاط نیز نکردیم و به کسی استراحت ندادیم اما ای کاش سازمان لیگ به استقلال این فرصت ده روزه را می‌داد که ما هم مصدومان خود را برسانیم و هم استراحت کنیم؛ من در سپاهان هم دو دفاع چپ و راست رونده داشتم و با 6 نفر معمولاً حمله می‌کنم، در استقلال هم سال گذشته این کار را می‌کردیم اما در فصل جاری حمودی رفته و بیک‌زاده و خسرو هم مصدوم هستند.

وی با اشاره به بازی‌های رو به جلوی تیمش در مسابقات مختلف اظهار کرد: افکار من همیشه تاکتیکی است و دوست دارم دفاع چپ و راست در حمله شرکت کنند که افکار تاکتیکی من عملی شود اما برای بازی با تایلند باید مدافعان چپ و راست خودمان را برسانیم، در حال حاضر مصدومیت احمد جمشیدیان مشغول برطرف شدن است و اگر احمد بتواند به شرایط ایده‌آل خود در سپاهان برسد، مشکل تیم ما در پست او نیز برطرف می‌شود.

سرمربی استفلال با اشاره به قرارداد گوران اضافه کرد: گوران در قرارداد اولیه باید 80 هزار دلار میگرفته که به او نداده‌اند و اکنون نیز نزدیک به 43 هزار دلار به او داده‌اند که باید بقیه این پول را به او بدهند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تمایل جباری برای بازگشت به استقلال اضافه کرد:‌جباری بازیکن سپاهان است بنابراین ما حق نداریم راجع به او صحبت کنیم، با اینکه ما بازیکنان خارجی خوبی دیده‌ایم و تلاش می‌کنیم که این بازیکنان را جایگزین او کنیم.

قلعه‌نویی افزود: بازیکنی به نام جاجا برای پر کردن جای جباری به تیم ما آمد که بازیکن خوبی بود اما چون ما نتوانستیم پول او را بدهیم، آن را جذب نکردیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)