پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان پرسپولیس در دهه ۶۰، همه دربی‌باز بودند و بازی بسیار خوبی ارائه می‌کردند.

 وحید قلیچ یکی از دروازه‌بانان پرسپولیس در دهه 60 بود که دربی‌های زیادی را تجربه کرده است. او در آستانه دربی 79 پایتخت  در رابطه با این مسابقه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید.

 

 ارزیابی شما از دربی 79 چیست؟

شک نکنید این دربی مساوی می‌شود و 100درصد هم بازی بدون گل است. هر دو مربی در خطر هستند و  در صورت شکست باید غزل خداحافظی را بخوانند به همین خاطر دو تیم زیر توپ می‌زنند و به قول معروف فوتبال علی‌اصغری ارائه می‌کنند تا مسابقه به اتمام برسد.نه حمید درخشان و نه امیر قلعه‌نویی مربیان با تاکتیکی نیستند و بازیکنانشان هم فکر می‌کند عقل کل هستند که متأسفانه اینطور نیستند باز شرایط استقلال از این بابت بهتر است و چند بازیکن تأثیرگذار دارد. در پرسپولیس فقط پیام صادقیان کمی تأثیرگذار است که متأسفانه او دائماً محروم می‌شود. امیدوارم این بازیکنان دلشان به حال جماعت فوتبال بسوزد و بازی خوبی را ارائه کنند.

 قبول دارید اگر دو تیم بازی خوبی ارائه دهند حتی در صورت قبول شکست هواداران ناراحت نمی‌شوند؟

آنقدر بازی‌های دربی بی‌کیفیت شده است که مطمئناً اگر مردم بازی خوب ببینند و تیمشان در پایان بازنده شود ناراحت نخواهند شد.

 وضعیت دروازه‌بانان دو تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دروازه‌بان استقلال شرایط بهتری نسبت به دروازه‌بان پرسپولیس دارد. من از محسن فروزان خوشم می‌آید. هر دو دروازه‌بان پرسپولیس تاریخ مصرفشان گذشته است و هرکسی آنها را بخورد بیمار می‌شود! بین این دو دروازه‌بان نیلسون را به سوشا مکانی ترجیح می‌دهم.

علی پروین در مصاحبه‌ای اعلام کرده یکی از بازیکنانی که خیلی به او علاقه داشته وحید قلیچ است.

دل به دل راه دارد عاشق علی پروین نیستم بلکه خاطرخواه او هستم. عاشقی با خاطرخواهی فرق دارد، خاطرخواه هیچ وقت فرد مورد نظرش را فراموش نمی‌کند اگر دو هفته یک بار پروین را نبینم مریض می‌شوم. من خانه‌زاد علی‌آقا هستم. از دوران جوانی به خانه پروین رفت و آمد دارم و همچنان این ارتباط برقرار است.

 آن روزها قبل از مسابقات دربی چه کاری انجام می‌دادید؟

شرایط فوتبال روزهای ما با امروز متفاوت است آن موقع وضعیت اینطور نبود که سه روز به هتل برویم بخوریم و بخوابیم. روزی که بازی دربی بود تا ساعت 13 و 30 دقیقه با ماشین در آژانس کار می‌کردم و طبق اعلام قبلی پروین همه ما ساعت 2 و 30 دقیقه در رختکن ورزشگاه حاضر می‌شدیم. پروین هم بدون استفاده از تخته و این حرف‌ها روی صندلی می‌نشست و صحبت می‌کرد. یک بازیکن را به یکی از نفرات تیم می‌سپرد و وظایف هر نفر را تک به تک شرح می‌داد. واقعاً مردم در دربی‌ها فوتبال با کیفیتی می‌دیدند قسم می‌خورم که در هر بازی دربی خودم چهار پنج موقعیت تک به تک را می‌گرفتم. در پایان بازی 2هزار تومان پاداش می‌گرفتیم که واقعاً پول زیادی بود حتی در یک بازی که با تک گل صمد مرفاوی شکست خوردیم هم پروین 2هزار تومان به ما پاداش داد چرا که کیفیت خوبی به نمایش گذاشتیم.

 بازی کردن مقابل کدام مهاجم استقلال کار سختی بود؟‌

اول از همه صمد مرفاوی مهاجم بسیار خطرناکی بود بعد از او هم حسین گروسی بسیار خطرناک بازی می‌کرد.

 در پرسپولیس کدام نفرات دربی‌باز بودند؟

همه بازیکنان ما دربی‌باز بودند. هر بازیکنی که خاکی‌باز بود دربی‌باز هم می‌شد، واقعاً نمی‌توانم اسم ببرم. آن روزها در پرسپولیس هر بازیکن برای خودش یک تیم بود اما در بین همه این نفرات ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی،‌ مرتضی کرمانی‌مقدم و … چیز دیگری بودند.

 بهترین خاطره شما از دربی چیست؟

قبل یک دربی تیم بسیار ضعیفی داشتیم، پروین من را صدا کرد و گفت: امروز دروازه‌بان تیم من هستم. او اعلام کرد اگر گلی دریافت نکنم 50 هزار تومان پاداش به من می‌دهد. به پروین گفتم مبلغ بسیار بالایی را وعده می‌دهد که او گفت تو به این مسائل کاری نداشته باش و اگر گل نخوری به جان مامان نصرتم 50هزارتومان می‌دهم. در بازی خیلی خوب کار کردم و اتفاقاً مسابقه با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. پس از مسابقه به پروین گفتم پاداشم را پرداخت کن که اگر شما پاداش را دیدید ما هم دیدیم. در نهایت پروین 5هزار تومان بیشتر به من پاداش نداد.

 یک بار در دربی‌ها پنالتی مجید نامجومطلق را دریافت کردید.

نامجومطلق آن روزها یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال ایران بود،‌ وقتی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت با توجه به حضور 100هزار هوادار و فشار بالای دربی دیدم همرنگ میّت شده است است وقتی رنگ رخسار او را دیدم مطمئن شدم که پنالتی را می‌گیرم. موقع زدن پنالتی نگاهی به سمت چپ انداخت من هم به همان سمت رفتم و توپ را دریافت کردم. در برگشت مصطفی اردستانی شوت دیگری زد که آن را هم گرفتم. آن روزها ما به این شکل بازی می‌کردیم و همین تلاش و کوشش بود که باعث می‌شد هواداران از دیدن فوتبال لذت ببرند.

 و صحبت پایانی؟

امیدوارم بازی دربی زیبا از آب در آید و هواداران بار دیگر با ورزشگاه آشتی کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)