پیشکسوت پرسپولیس گفت: همانقدر که استقلالی‌ها برای صعود در جام حذفی تا مرز سکته پیش رفتند پرسپولیس به این تیم درس فوتبال داد که چقدر راحت می‌توان برنده شد.

صعود تیم پرسپولیس از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با پیروزی چهار بر صفر مقابل تیم ویستا توربین تهران و در هوای بارانی پایتخت در حالی رقم خورد که ۲۴ ساعت پیش از این دیدار تیم استقلال مقابل نماینده ارومیه از لیگ دسته دوم آزادگان به سختی موفق به پیروزی در ضربات پنالتی شد.

وحید قلیچ در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار پرسپولیس مقابل ویستا توربین و شرایط مسابقات جام حذفی حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ویسال توربین را چطور ارزیابی کردید؟

نتیجه بازی نشان می‌دهد که پرسپولیس تا چه اندازه در این بازی راحت کار کرده است. هر چند که این حریف از لیگ دسته یک بود نه از لیگ دسته دوم. با همه احترامی که برای دست‌اندرکاران باشگاه ویستا توربین و بازیکنانش قائل هستم ولی پرسپولیس بدون مشکل و خیلی راحت توانست از این مرحله صعود کند. فکر می‌کنم استقلالیها باید با نگاه کردن به مسابقه پرسپولیس یاد بگیرند که در جام حذفی چطور باید بازی کرد.

قبول دارید که خیلی‌ها می‌گویند جام حذفی جام شگفتی‌هاست؟

بله! صعود استقلال هم یکی از آنها بود. شگفت انگیز بود که تیم دسته دومی نود ارومیه استقلالی‌ها را تا مرز سکته پیش برد. جالب بود گل اول را هم تیم آقا فرهاد خورد و اگر درخشش بازیکن سابق پرسپولیس نبود در همان ۹۰ دقیقه حذف می‌شدند. واقعا آرمان رمضانی فرهاد مجیدی را نجات داد. گلش را دیدم که با چرخش گردن خیلی زیبایی دروازه تیم ارومیه را باز کرد. فکر می‌کنم استقلالیها باید بازی پرسپولیس را چند بار ببینند تا یاد بگیرند در جام حذفی چطور باید بازی کرد. آن هم در هوای بارانی.

بازی این هفته پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را چطور پیش بینی می‌کنید؟

نتایج اخیر تیم ذوب‌آهن در لیگ برتر مشخص کرده این تیم شرایط خوبی ندارد. ولی پرسپولیس قطعاً نباید این تیم را دست‌کم بگیرد. سه امتیاز این بازی خیلی مهم است. البته مطمئن هستم بازیکنان تیم و یحیی گل محمدی حواسشان به این موضوع خواهد بود. هیچ بازی برای پرسپولیس آسان نیست و همه مسابقات مثل یک فینال است.

فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند به قهرمانی نیم‌فصل دست پیدا کند؟

اولاً جام را به قهرمان لیگ می‌دهند نه قهرمان نیم فصل. دوماً امسال همه جوره همه چیز بر علیه پرسپولیس است. دوست دارم بازیکنان تیم به خوبی متوجه این قضیه باشند و بدانند که پرسپولیس فقط در زمین چمن حریف ندارد بلکه از بالا تا پایین فوتبال نمی‌خواهند بگذارند پرسپولیس جام بگیرد ولی مطمئنم قهرمانی در آخرفصل باز هم متعلق به ماست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)