پروتکل‌های مرتبط با شیوع بیماری کرونا در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به شکل کامل و سختگیرانه‌تر از گذشته به اجرا در خواهد آمد.

فصل گذشته اجرای پروتکل‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع بیماری کرونا موجب شد تیم فوتبال الهلال عربستان به دلیل نداشتن بازیکن کافی و ابتلای ۱۸ بازیکن به این بیماری، از ادامه رقابت‌ها کنار گذاشته شود. شرایط تیم‌ها در این دوره سخت‌تر خواهد بود و بر همین اساس از باشگاه‌ها درخواست شده با دقت بر روند اجرای پروتکل‌ها در داخل تیم نظارت کنند.

طبق قوانین فصل جدید هر یک از اعضای تیم که در طول مسابقات مرحله گروهی به کرونا مبتلا شود، امکان حضور در ادامه بازی‌های این مرحله را نخواهد داشت و حتی در صورتی که دوره قرنطینه را سپری کند و یا نتایج تست در روزهای بعدی منفی باشد، به این نفرات مجوز حضور در بازی‌های بعدی داده نمی‌شود. این در حالی است که در دوره قبلی در صورتی که تست بازیکن یا سایر اعضای تیم پس از چند روز منفی اعلام می‌شد، امکان بازگشت به لیست و حضور در بازی‌های بعدی وجود داشت، اما در دوره جدید چنین امکانی وجود ندارد و مثبت شدن نتیجه تست کرونا به معنی خداحافظی قطعی با ادامه بازی‌ها در مرحله گروهی است.

طبق قانون در دوره قبلی بازی‌ها تیمی که کمتر از ۱۳ بازیکن برای حضور در یک بازی در اختیار داشت، نمی‌توانست در مسابقه شرکت کند که الهلال به همین دلیل از رقابت‌ها حذف شد. با توجه به سختگیری‌های جدید لازم است تیم‌ها هیچ جای خالی در فهرست خود نداشته باشند تا در صورتی که به دلیل ابتلا به کرونا تعدادی از نفرات از لیست خارج شدند، امکان استفاده از بازیکنان جایگزین وجود داشته باشد.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ۲۵ فروردین به صورت متمرکز در چند کشور آغاز می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)