رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی باشگاه استاندارد لیژ که با گلزنی مقابل کره‌جنوبی زمینه صعود ایران را به جام جهانی 2014 برزیل مهیا کرد، گفت: برای تفریح به برزیل نخواهیم رفت و هدف‌مان صعود از گروه و رسیدن به مراحل بالاتر در جام جهانی است.

به گزارش مهر، رضا قوچان‌نژاد که این روزها اخباری در مورد پیوستنش به باشگاه فورتونا دوسلدورف آلمان به گوش می‌رسد، در گفتگو با برنامه جهان فوتبال سرویس انگلیسی رادیو بی بی سی صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد:

فکر می‌کنم 4 یا 5 سالم بود که ایران را با خانواده‌ام ترک کردم و به هلند رفتم. خانواده‌ام تمام شرایط و امکانات را برای من و برادرم مهیا کردند تا پیشرفت کنیم. ما یک رستوران داشتیم و خانواده‌ام سخت کار می‌کردند تا ما به اینجایی که اکنون هستیم برسیم. من به پدر و مادرم افتخار می‌کنم و از آنها تشکر می‌کنم که برای من زحمت کشیدند.

* وقتی به تیم ملی دعوت شدید اولین بار بود که به ایران بر می‌گشتید؟
– بله درست است. نمی‌دانستم چه انتظاری دارم. در تهران مقابل کره‌جنوبی بازی کردیم، بازی فوق‌العاده‌ای بود و توانستیم در حضور بیش از 100 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی، کره را شکست دهیم. بازی بسیار حساسی برای ما بود چرا که به 3 امتیاز بازی برای باقی ماندن در کورس صعود به جام جهانی نیاز مبرم داشتیم. بازگشت فوق‌العاده‌ای برای من به ایران بود، اولین بازی و پیروزی مقابل کره‌جنوبی.

* بعد از آن بازی در 7 دیدار موفق شدی 5 گل به ثمر برسانی، چه احساسی داری که گل صعود تیم ملی کشورت را به جام جهانی به ثمر رساندی؟
– این فقط کار من نبود و همه بازیکنان تیم زحمت کشیدند. همه می‌گفتند ایران به پلی‌آف می‌رود و نمی‌تواند مستقیم صعود کند. ما به همه ثابت کردیم که اشتباه فکر می‌کنند و مستقیم به جام جهانی صعود کردیم. وقتی بعد از تلاش سخت نتیجه‌ای مثل صعود به جام جهانی رو کسب می‌کنید، بسیار شیرین و خوشایند است.

وقتی از کره به ایران برگشتیم در فرودگاه صحنه‌های فوق‌العاده‌ای را دیدم. مردم شادی می‌کردند، آواز می‌خواندند و گریه می‌کردند. باورنکردنی بود، نمی‌توانم بگویم مردم ایران چقدر خوشحال بودند نه تنها در ایران بلکه تمام ایرانی های سرتاسر جهان. افتخار می کنم که ما توانستیم این خوشحالی را در دل آنها ایجاد کنیم.

* در جام جهانی ترجیح می‌‎دهی با چه تیم هایی همگروه شوید؟
– فرقی نمی‌کند، البته در واقع فرق می‌کند چون شما می‌خواهید تیم‌های قوی در گروه شما نباشند اما این دست ما نیست. باید به رقابتها برویم و می‌دانیم که ما قو‌ی‌ترین تیم جام جهانی نیستیم. در جام جهانی تمام تیم‌ها قوی هستند چون 32 تیم از بهترین تیم‌های ملی جهان در این تورنمنت بزرگ حضور پیدا می‌کنند. ما به جام جهانی می‌رویم و تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌های خود را انجام دهیم، بعد از آن می‌توانیم به عقب نگاه کنیم و ببینیم خوب بازی کردیم یا نه.

* برخی می‌خواهند با آرژانتین همگروه شوند و مقابل مسی بازی کنند یا با برزیل همگروه شوند و مقابل نیمار بازی کنند اما شما فراتر از این فکر می کنید و امیدوارید از گروه خود صعود کنید و به مراحل بالاتر فکر می کنید…
– برای من فرقی نمی‌کند مقابل برزیل یا آرژانتین بازی کنیم. وقتی روی کاغذ صحبت می‌کنیم واقعا فوق‌العاده است که مقابل چنین بازیکنانی بازی کنیم. برای ما مهم این است که برای تفریح به جام جهانی نرویم و 3 بازی انجام دهیم و به خانه برگردیم. مطمئنم همه بازیکنان تیم ملی ایران هم مثل من فکر می‌کنند.

مهم است که به جام جهانی برویم و توانایی هایمان را نشان دهیم و ثابت کنیم ما تیم کوچکی نیستیم که شانسی به جام جهانی صعود کرده‌ایم. باید تلاش کنیم و از گروه خود صعود کنیم، شاید اکنون بگویند من دیوانه‌ام اما ما باید به آرزوی‌مان فکر کنیم. در فوتبال همه چیز ممکن است پس چرا برای رسیدن به هدفمان تلاش نکنیم. من مطمئنم که همه چیز برای ایران در جام جهانی خوب پیش خواهد رفت.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)