نشست خبری باشگاه پرسپولیس 6 / مشکی پوشیدیم و خوش یمن هم بود

 

مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: اگر اشتباهي رخ داد داوران عذرخواهي كنند و به فوتبال چه ربطي دارد كه آن داور از زنش طلاق گرفته است؟

 

*‌مشكل مدعيان مالكيت پرسپوليس بايد حل شود

يكي از مشكلات باشگاه پرسپوليس اين است كه در سال‌هاي گذشته دوستان 49 درصد سهام پرسپوليس را واگذار كردند و الان عده‌اي ادعاي مالكيت دارند. عده‌اي ديگر نسبت به نام پيروزي ادعاي مالكيت دارند و هم اكنون با نام پيروزي، داخل پرانتز پرسپوليس اساسنامه داريم كه آن را به ثبت رسانديم.

سازمان تربيت بدني صاحب سهام و مجمع باشگاه است و بايد اين مسئله را حل كند تا بتوانيم در بازار بورس يا فرابورس سهام پرسپوليس را عرضه كنيم. اكنون علامت انحصاري ما به سبك مالكيت صنعتي شده است و ما مالك برند پرسپوليس هستيم اما بايد وضعيت اين مدعيان مشخص شود.

 

اينكه انتقال سهام درست بوده يا نه و يا رياست وقف سازمان مي‌توانست به اين سهام منتقل كند يا نه بايد مشخص و معاونت حقوقي سازمان بايد آن را بررسي كند كه ادعاي اين دوستان باطل است يا درست.
از سازمان تربيت بدني مي‌خواهم يك تيم گروهي تشكيل دهد و اين مسئله را بررسي كند. اگر دوستان صاحب حقي هستند حق به آنها داده شود وگرنه اين ادعاها برچيده شود تا پرسپوليس بتواند با آرامش كارش را ادامه دهد.

 

 

* بليت فروشي در آسيا را خودمان انجام مي‌دهيم

هزينه برگزاري مسابقات در ليگ برگزاري آسيا را AFC مديريت و به هر تيمي كه برنده شود مبالغي پرداخت مي‌كند و مبلغي هم براي تيم قهرمان و حق پخش تلويزيوني براي تيم‌ها در نظر مي‌گيرد. بنابراين در آسيا ما فقط مي‌توانيم از بليت فروشي و جذب اسپانسر درآمدزايي كنيم و مي‌خواهيم براي شش بازي دوره مقدماتي اسپانسر مجزا بگيريم كه اين مبلغ درآمدش به علاوه همان 50 درصد تأمين هزينه‌ها از سوي باشگاه است.

در تمام دنيا باشگاه‌ها مي‌توانند از پول بليت فروشي، پول پاركنيگ، فروش اقلام خوراكي، تزئيني و فرهنگي درآمدزايي كنند اما ما در ورزشگاه آزادي 25 ميليون تومان براي هر مسابقه پرداخت مي‌كنيم كه معتقديم زياد است و بايد همان 20 ميليون سال قبل را بپردازيم. بابت اين پول فقط مي‌توانيم از زمين چمن ورزشگاه استفاده كنيم و درآمدي از پاركينگ و مواد خوراكي نداريم اما مي‌خواهيم در مسابقات آسيايي بليت فروشي را انجام دهيم تا بخشي از هزينه‌هايمان را تأمين كنيم.

*کاشاني: احساس كرديم به باشگاه ظلم شده

حبيب كاشاني درمورد دعوت رضايي به تيم اميد و درخواست باشگاه پرسپوليس براي تعويق ديدار مقابل نفت تهران گفت: «طبق قوانين هر تيمي كه سه بازيكن در تيم‌هاي ملي داشته باشد، بازي‌اش به تعويق مي‌افتد. اين قانون شامل بازيكنان بالاي 23 سال مي‌شود. سپاهان اكنون سه بازيكن در تيم اميد دارد، اما تنها دو بازيكن آن‌ها بالاي 23 سال هستند و حاج صفي كه در تيم اميد حضور دارد زير 23 سال است. بنابراين آن‌ها هم دو بازيكن بيشتر در تيم ندارند. ما هم به سازمان ليگ نامه‌ داده‌ايم و از آن‌ها درخواست كرده‌ايم بازي با نفت تهران به تعويق بيفتد تا بتوانيم با تمام قوا مقابل نفت به ميدان برويم. اين مساله ناگهاني اتفاق افتاد، چرا كه ذوب آهن به فينال ليگ قهرمانان رسيد و خلعتبري از حضور در تيم اميد انصراف داد. ناچار قرعه به نام تيم ما و غلامرضا رضايي افتاد. ما براي بازي با تيم نفت محمد را به دليل سه اخطاره بودن نداريم و چند بازيكن محروم و مصدوم هم داريم. با اين شرايط احساس كرديم به باشگاه ظلم شده و به همين دليل از سازمان ليگ خواهش كرديم بازي ما به تعويق بيفتد.

* چه كسي گفته داور موتورسوار ضعيف قضاوت كند و داور سانتافه سوار خوب سوت بزند

كاشاني درباره‌ي از دست رفتن امتيازهاي پرسپوليس در دو ديدار مقابل تيم‌هاي ملوان و استقلال گفت: «طبق نظر كارشناس برنامه 90 در بازي ملوان، دو پنالتي براي ما گرفته نشد و يك بازيكن ملوان هم اخراج نشد. در بازي با استقلال هم كه ديگر همه شاهد بوديد و تبعات اين تصميم هنوز در تيم ما وجود دارد. كل فصل 102 امتياز بيشتر ندارد آن وقت ما چگونه بايد اين امتيازها را به اين راحتي از دست بدهيم. ما نه بيانيه داديم و نه درخواست غير منطقي داشتيم. فقط گفتيم كمك داوري كه ا شتباه كرده، اشتباهش را قبول كند و از هواداران عذرخواهي كند. مسووليت كارش را بپذيرد. هيچ كدام از داوران ما به اندازه هاوارد وب، داور انگليسي سرشناس نيستند. اين داور پس از اشتباه در فينال جام جهاني گفت من اشتباه كردم و بايد بازيكن هلندي را اخراج مي‌كردم، اما در ايران مسائل به گونه‌ي ديگري دنبال مي‌شود. مي‌آييم سناريو مي‌نويسيم كه من يك موتورسيكلت بيشتر ندارم. مگر ما گفتيم سانتافه نداشته باشي، خانه نداشته باشي. ما از داوران چيز زيادي نمي‌خواهيم، مي‌خواهيم با وجدان داوري كنند و سوت بزنند و اگر اشتباه كردند خطايشان را بپذيرند. دليل نمي‌شود كسي چون موتور دارد ضعيف سوت بزند. ما معتقديم هر كس كه مسووليتي را قبول كرده بايد به نحو احسن انجام دهد و مسائل خانوادگي به فوتبال ربطي ندارد. اگر رييس كميته داوران اشتباه كمك داور داربي را مي‌پذيرفت، جنجالي كه هفته گذشته براي صبا اتفاق افتاد را نمي‌ديديم. انتظار داريم در كشور ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران همه مسووليت كارهاي خودشان را قبول كنند. ما مي‌دانيم امتيازها برنمي‌گردد. همچنان كه گل مارادونا براي آرژانتين مقابل انگليس كه با دست زده شد، هيچ وقت برنگشت، اما براي اينكه به اوج فهم و شعور فوتبالي برسيم بايد اشتباه‌هايمان را قبول كنيم.»

كاشاني با ذكر مثال از ديدار تيم‌هاي ذوب آهن و پرسپوليس در هفته دوازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر گفت: «زماني كه ما ذوب آهن را در آزادي شكست داديم، نيامديم هورا بكشيم كه فيناليست ليگ قهرمانان آسيا را برديم. گفتيم كه قهرمان و برنده واقعي بازي، ابراهيم‌زاده است. چرا كه در بين دو نيمه كه عده‌اي از هواداران ذوب آهن به آقاي دايي بي‌احترامي مي‌كردند به سمت آن‌ها رفت و آن‌ها را ساكت كرد. بعد از داربي 69 تيم ما باخت، اما شما ديديد كه هواداران ايستادند و كادر فني و بازيكنان را تشويق كردند. نه يك صندلي شكست، نه شيشه اتوبوسي شكست و نه هيچ اتفاق بد ديگري رخ نداد. به اين مي‌گويند يك حركت فرهنگي. ما براي داوران جريمه نقدي نمي‌خواهيم فقط تقاضا داريم وقتي اشتباه مي‌كنند از هواداران ما عذر خواهي كنند. اگر كمك داور داربي اين كار را انجام مي‌داد كار بزرگي انجام داده بود و باعث عزت و افتخار خودش مي‌شد. اميدوارم روزي همه آنقدر بزرگ بشويم كه بتوانيم اشتباه‌هايمان را قبول كنيم.»

برنده ديدار پرسپوليس و ذوب آهن منصورابراهيم زاده بود كه در جريان بازي وقتي چند تن از تماشاگران به دايي توهين كردند از آنها خواست كه سكوت اختيار كنند. اين مسائل بايد بزرگ شود. فوتبال تمام مي‌شود. دربي 69 تمام شد و به دربي 68 پيوست.
ما مي‌گوييم اگر كسي اشتباه كرد جرأت اين را داشته باشد كه عذرخواهي كند و انتظار جريمه نقدي و مالي نداريم بلكه مي‌گوييم اشتباهاتشان را پذيرا باشند.

 

مشكي‌ پوشيدن كجايش غير حرفه‌اي است

من سابقه ورزشي كمي دارم و حتي با لباس ورزشي عكس هم ندارم اماهمين دوشنبه كه پشت سر گذاشتيم، جلسه‌اي داشتيم و نامه‌ي AFC را بررسي كرديم و همه جزئيات تيم در ليگ قهرمانان آسيا مانند رنگ لباس زمان تمرين و… را مشخص كرديم. ابتداي فصل سازمان ليگ نامه‌اي به ما نوشت و از ما خواست رنگ پيراهن‌مان را مشخص كنيم. ما هم كاتالوگ اسپانسر باشگاه را به آقاي دايي داديم و خواستيم با مشورت بازيكن سه رنگ را انتخاب كنند و همين سه رنگ را هم كه قرمز، سفيد و مشكي بود به سازمان ليگ معرفي كرديم. اين مي‌شود يك كار حرفه‌اي. براي بازي با استيل آذين هم امير مهريزي به من زنگ زد و گفت شما چه لباسي مي‌پوشيد. من هم پاسخ دادم براي رنگ لباس‌ها بايد با سازمان ليگ هماهنگ كنيم. به سازمان نامه نوشتيم و درخواست كرديم كه مقابل استيل آذين با پيراهن مشكي بازي كنيم. اين كجايش غير حرفه‌اي است؟ خوشبختانه بازيكنان با لباس مشكي بازي كردند و پيروز از ميدان خارج شدند و اين رنگ برايشان خوش‌يمن بود.»

* 5 عضو هيات مديره را به سازمان تربيت بدني معرفي كرديم

سعيدلو رئيس مجمع باشگاه هميشه به ما لطف داشتند. تركيب هيات مديره را اينگونه در نظر گرفتيم كه يك نفر اقتصادي باشد و كار اقتصادي انجام دهد. يك پيشكسوت در هيات مديره باشد. يك آدم مي‌خواهيم كه در كارهاي عمراني بتواند فعاليت كند و بتواند فاز دوم ورزشگاه درفشي فر را تكميل كند. يك آ‌دم از مجلس مي‌خواستيم و يك آدم هم از دولت تا بتواند كمك بياورد. آدم‌ها را مشخص و معرفي كرديم و اين در اختيار سازمان است تا اسامي را اعلام كند و خبر خوشي هم كه شنيدم اين كه قبل از آغاز ليگ آسيا اعضاي هيات مديره باشگاه را معرفي خواهد كرد.

* تزريق بازيكنان از تيم «ب» به تيم اصلي

در همه جاي دنيا براي تقويت تيم بزرگسالان تيم «ب» تشكيل مي‌شود. متاسفانه ما در اين راه حركت نكرده‌ايم. در آلمان مولر از تيم «ب» به تيم اصلي كشورش مي‌آيد. معمولا بازيكنان مصدوم نيز براي قرار گرفتن در تيم اصلي روند آماده‌سازي را در تيم «ب» انجام مي‌دهند اما اين قوانين در كشور ما جاري نيست. امسال با رويكرد جديد علي دايي،‌ حسين عبدي به عنوان مدير تيم‌هاي پايه انتخاب شد تا مسائل فني را كنترل كند.

رويكرد ما قهرماني در تيم‌هاي پايه نيست اما اگر بتوانيم هر سال يك يا دو بازيكن از تيم پايه «ب» به تيم اصلي معرفي كنيم به هدفمان رسيده‌ايم. روند هم در اين زمينه خوب است، از افتخارات دايي مي‌توان به توجه‌اش به بازيكنان جوان اشاره كرد. زماني كه وي سرمربي تيم ملي بود به بازيكناني از قبيل روزبه شاه‌علي دوست، ميلاد زيندپور، كريم انصاري‌فرد و غيره ميدان داد و حالا آنها مي‌توانند براي باشگاه و در رده ملي مفيد باشند.
قرار است عبدي يك نفر را به عنوان مربي انتخاب كرده و به ما معرفي كند تا ما حكم مربي تيم‌هاي پايه را معرفي كنيم. اين مورد الگوي خوبي مي‌تواند براي تيم‌ها باشد.

* انتظارات بالا از پرسپوليس براي قهرماني

آنطور كه علي دايي در مورد ژاپني‌ها براي هاراگيري (خودكشي) گفت بلد نيستم اما از امروز سعي مي‌كنم اگر موفق نشدم هارا‌گيري را انجام دهم تا دايي به آرزويش برسد. طبيعتا انتظارات از تيم دايي، خوردبين و بازيكنان پرسپوليس بالاست. ما نقاط ضعفي داريم شايد تا الان 85 درصد خواسته ما محقق شده اما براي يك كار بلند مدت به يك دوره 4 ساله نياز است.

در دوره گذشته با كمك خدا قهرمان شديم و قهرماني در جام حذفي كه يكي از دو جام ايران است افتخار بزرگي است. معتقدم خدا و اهل بيت به ما كمك كرده‌اند. خدا دايي را دوست دارد و بي‌دليل نيست كه نام علي دايي در نشريه معتبر ورلد ساكر در جمع بزرگان قرار مي‌گيرد و من نمي‌دانم دايي با خدا چه ارتباطي دارد. كريمي گفته بود كه خدا دايي را بغل كرده است من هم قبول دارم چون خدا به هر كس به اندازه وسعتش لطف دارد و شايد لطف خدا به دايي پررنگ‌تر است و شايد هم قابليت‌هاي دايي.

*هواداران از ما قهرماني مي‌خواهند

از روز 26 خرداد كه كار را با جديت شروع كرديم و بعد از قهرماني در جام حذفي با جديت فراوان كارمان آغاز شد. در آن زمان كه دايي در يك سال فقط 15 روز به مرخصي رفته بود در همين مدت به دليل دلشوره‌اي كه داشتيم روزانه 10 تا 20 بار با دايي تماس مي‌گرفتيم. شايد همسر دايي با اسلحه اگر كسي را بخواهد بزند من هستم چون در زمان استراحت آنها با تماس‌هاي شبانه‌روزي مدام با آنها تماس گرفتيم تا بتوانيم بازيكن مورد نظر دايي را جذب كنيم. سپس به اردوي اردبيل، دورتموند، مشهد و كيش رفتيم. الان نيز براي برپايي اردوي از 11 تا 18 دي ماه در تركيه برنامه‌ريزي كرده‌ايم و براي 24 يا 25 دي نيز يك بازي تداركاتي خوب كه شايد منجر به خداحافظي باقري شود برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

كسب 24 امتياز و زدن 19 گل در ليگ كار سختي بود كه در سايه مديريت دايي و تلاش بازيكنان و كمك خدا و ساير دوستان حاصل شده است. هنوز به وضعيت ايده‌آل نرسيده‌ايم و به خاطر داشته‌هاي پرسپوليس انتظارات از ما بالاست. هر چند امتيازات بازي ملوان و استقلال مي‌توانست با 30 امتيازي كردن پرسپوليس شرايط را براي ما بهتر كند اما هنوز راه ادامه دارد و ما با قدرت ادامه مي‌دهيم.

* بعضي روزها هزار تومان هم نداريم

براي حضور در ليگ برتر 190 ميليون پرداخت كرده‌ايم بنابراين اين مطالبات در اختيار سازمان و فدراسيون است. اگرچه تاكنون از بابت بليت ‌فروشي‌ها كه درآمد 3 بازي بليت‌ فروشي به ما پرداخت نشده طلب داشتيم و مسئولان مي‌توانستند با پول همين بليت‌ها بدهي طلبكاران را بدهند اما متاسفانه پرداخت بدهي‌ها سليقه‌اي انجام مي‌شود و به عده‌اي كه دوست دارند پول مي‌دهند و به عده‌اي كه دوست نداشتند پول نمي‌دهند. آنهايي كه پول گرفتند چه اولويتي داشتند؟ علاوه بر اين مبلغ ما 2 ميليون تومان جريمه شديم. اگر باشگاه پول داشت بدهي بدهكاران را پرداخت مي‌كرد. قسم مي‌خورم روزي مي‌شود كه در باشگاه پرسپوليس هزار تومان هم وجود ندارد. اينگونه رفتارها به باشگاه‌ها كمك نمي‌كند خودم گفتم كه از پول بليت‌ها بدهي‌ها پرداخت كنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)