اينجا انگشت‌نگاري نداريم؛‌ نمي‌توانم خلاف‌قانون حرف بزنم

مرجع خبری پرسپولیس : سرپرست باشگاه پرسپوليس گفت: ساكت مديري بسيار لايق و كاربلد بوده و عرضه‌اش صد برابر من است.

به گزارش مرجع خبری به نقل از فارس حبيب كاشاني در خصوص اتفاقات فرودگاه جده عربستان و شكست 3 بر يك اين تيم مقابل الاتحاد صحبت‌هاي زير را مطرح كرد.

بازي مقابل الاتحاد را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

متأسفانه شكست تلخي را در اولين گام به دست آورديم و علي‌رغم فرصت‌هايي كه در نيمه دوم داشتيم از آنها به خوبي استفاده نكرديم اما حريف حرفه‌اي بود و به هدفش رسيد.

در مورد اتفاقات فرودگاه جده بگوييد؟

بعد از اينكه با پرواز ايران اير، عازم جده شديم طبيعي بود وقتي وارد عربستان شديم بايد هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيم تا كارهاي ويزا و پاسپورت ما انجام شود ولي متأسفانه اتفاقات ديگري براي ما افتاد.

چه اتفاقاتي؟

قبلاً اطلاع نداشتيم كه قرار است ليستي به ما بدهند كه آن را پر كنيم. ما را از ترمينال حجاج به ترمينال شمالي آوردند. پس از آن فرم‌هايي را در اختيار ما قرار دادند كه تعداد آن 50 برگ بود كه بايد آنها را پر مي‌كرديم. طبيعي بود كه حدود 2 ساعت اين كار طول مي‌كشد. در اين بين به ما اعلام كردند كه نياز به انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري داريد كه جاي تعجب داشت.

‌ شما چه كار كرديد؟

سريعاً موارد فوق را با سفير ايران در عربستان در ميان گذاشتيم و درخواست‌هايي كه از ما داشتند را بررسي كرديم. به آقاي محلاتي اعلام كرديم كه تصميم و سياست كشور را با توجه به اينكه روز قبل سپاهان وارد رياض شده بود را براي ما بازگو كند چون براي سپاهان اتفاق انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري نيفتاده بود. ما دوست نداشتيم سياست دوگانه براي ما پياده كنند و خداي ناكرده باعث تحقير در فرودگاه شويم.

تصميم سفير ايران چه بود؟

پس از اينكه سفير محترم ايران تماس‌هايي داشت تقريباً‌ 6 الي 7 ساعت صحبت‌ها با مسئولان عربستان طول كشيد. ما نيز طبيعتاً‌ بايد در فرودگاه منتظر مي‌مانديم كه اين طور شد. حتي سفير ايران با وزير كشور عربستان نيز در مورد اين مشكل صحبت كرد اما ساعت حدود 9 شب بود كه رفتارشان نسبت به ما تغيير كرد و حرف ديگري زدند.

منظورتان از تغيير رفتار چيست؟

از دقيقه اول رئيس باشگاه الاتحاد در فرودگاه حضور داشت اما به ما گفتند كه 20 روز است بخشنامه جديدي را به فرودگاه‌هاي كشورشان ابلاغ كرده‌اند. حتي اگر نفرات سياسي كشورهاي ديگر نيز وارد عربستان شوند بايد از قانون چشم‌نگاري و انگشت‌نگاري تبعيت كنند. نهايتاً ما هم مجبور بوديم كه نظر آنها را جامه عمل بپوشانيم به همين دليل پس از چشم‌نگاري و انگشت‌نگاري وارد جده شديم. پس از اين ماجرا بازيكنان 2 تا 3 روز فرصت داشتند تا با آرامش لازم به بازي با الاتحاد فكر كنند. اصل ماجراي فرودگاه جده همين بود.
اما مسئولان سپاهان و به ويژه ساكت نظرشان اين است كه از 2 ماه قبل نسبت به رفع مشكلات در عربستان اقدامات اساسي را انجام داده بودند…
ساكت مديري با عرضه است. ايشان از مديران بسيار لايق و كاربلد هستند اما سفير محترم ايران در عربستان به من اعلام كرد فردي كه باعث شده در فرودگاه رياض براي سپاهاني‌ها اين اتفاق بيفتد بركنار شده و ايشان را حتي راهي دادگاه كرده بودند. من قبول دارم عرضه آقاي ساكت صد برابر من است.

واقعاً‌ متوجه نشديد چه دليلي داشت كه سپاهاني‌ها انگشت‌نگاري نشدند و شما شديد. به نظر ما دليل‌تان قانع‌كننده نيست؟

من عادت ندارم رودروي كسي قرار بگيرم. اتفاقي بوده كه تمام شده و من همه را توضيح دادم.

از بازي با الاتحاد بگوييد…

از باخت ناراحت هستيم. ما و سه نماينده ديگر تيم‌هايي هستيم كه نماينده جمهوري اسلامي ايران هستيم. در ليگ قهرمانان آسيا نمي‌نويسند ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان و يا پرسپوليس يا استقلال تهران، نام ايران بر روي ما است. هر تيمي كه موفق شود انگار ايران موفق شده است. بازي ما مقابل الاتحاد نشان داد كه همه كشورها براي قهرماني برنامه‌ريزي‌هاي خوبي انجام داده‌اند و اگر قرار است موفق شويم بايد سرمايه‌گذاري كنيم.

‌ به دنبال چه هدفي در ليگ قهرمانان آسيا هستيد؟
ما اگر بخواهيم با يك سال برنامه‌ريزي، قهرمان آسيا شويم دور از دسترس است پس طبيعي است بايد برنامه‌ريزي وسيعي انجام دهيم. كار سخت است اما قبول كنيد الاتحاد 4 بازيكن خارجي بسيار خوب داشت كه قيمت يكي از آنها حدود 5 ميليارد تومان بود. پس معلوم است آنها سرمايه‌گذاري بسيار خوبي را در حد باشگاهي انجام داده‌اند. ما بايد با برنامه‌ريزي و تجربه‌اي كه داريم كاري كنيم كه راحت‌تر در مقابل اين تيم‌ها قرار بگيريم. بايد قبول كنيم سرمايه‌گذاري و مخصوصاً زيرساخت‌ها مي‌تواند به موفقيت يك تيم خيلي كمك كند. با اين حساب به نظر من نياز به زمان داريم تا به موفقيت برسيم.

اما بايد قبول كنيد بازيكنان در حد و اندازه خود نبودند؟

موجودي تيم ما همين بود كه ديديد. متأسفانه آقاي هاشميان كه براي كمك داخل زمين شدند مصدوم شدند يا رحمان احمدي با مصدوميت به ميدان رفت. هر تلاشي بوده انجام شده اما حالا فرصت‌هايي كه ما داشتيم به دليل تعلل داوري و يا مسائل غيره از دست رفت.
رضايي، هاشميان، بادامكي و زارع فرصت‌هايي را داشتند كه تبديل به گل نشد. فوتبال همين است، يك قاعده دارد كه اگر گل نزني گل مي‌خوري. من فكر مي‌كنم اگر خدا بخواهد انشاءالله مي‌توانيم در بازي‌هاي بعدي جبران كنيم اما اين را بدانيد الاتحاد يك تيم بسيار حرفه‌اي و خوب است كه فوتبال را بسيار خوب بازي مي‌كند.

درست است الاتحاد خوب بازي مي‌كند اما پرسپوليس كجا بود؟

قبول دارم ما هم اشتباهاتي داشتيم. بايد روي ضعف و اشتباهاتمان كار كنيم و تلاش خود را در تمرينات بيشتر كنيم. قطعاً آقاي دايي و همكارانشان با پيدا كردن نقاط ضعف تيم مشكل را برطرف مي‌كنند.

‌ از دايي راضي هستيد؟

هيچ كس باخت را دوست ندارد من باخت را دوست ندارم اما بايد قبول كنيم باخت و برد براي همه است. ما بايد قبول كنيم همه با هم باختيم؛ از مدير، بازيكن، مربي و حتي تداركات تيم. بر همين اساس جلسه‌اي را روز شنبه برگزار خواهيم كرد و در آن جلسه مسائل ريز و درشت را بررسي مي‌كنيم.
5 بازي ديگر داريم و نااميد نيستيم. 3 بازي ما داخل تهران است و 2 بازي ديگر در خارج از تهران. انشاءالله براي رفتن به دور بعد با تمام توان تلاش مي‌كنيم تا به هدف‌مان برسيم. البته در اين بين به كمك هواداران به شدت نياز داريم.
عزيز محمدي اعلام كرده در صورتي كه الاتحاد عربستان به ايران بيايد همان بلايي را كه سر پرسپوليسي‌ها آوردند سر آنها مي‌آوريم. نظر شما چيست؟
ما خلاف قانون نمي‌توانيم حرف بزنيم. من احترام خاصي براي آقاي عزيز محمدي قائل هستم اما باز هم مي‌گويم حرف خلاف قانون نمي‌توانم بزنم. وقتي قانون كشور عربستان 20 روز است كه تغيير كرده و در آن قيد شده هر فردي كه وارد اين كشور مي‌شود چه سياسي و غير سياسي بايد انگشت‌نگاري و چشم‌نگاري شود، مي‌شود حرفي زد؟
بايد قبول كنيم در كشور ما حالتي كه در عربستان است وجود ندارد. ما هم با كسي دشمني نداريم. حتي نماينده AFC آقاي عبدالرزاق هم تشريف آوردند و گفتند كه با AFC هماهنگ كرده‌ايم و مشكلي بابت انگشت‌نگاري وجود ندارد. فيفا هم اين مسئله را تأييد كرد. ما بايد قبول كنيم قوانين هر كشوري محترم است و بايد به آن احترام گذاشت.
در نبود شما يكي از اعضاي مجلس در كميسيون امنيت ملي نظر ديگري داشت؟
ما تمام تلاش خودمان را كرديم كه بدون انگشت‌نگاري وارد شويم. حتي سفير محترم ايران در عربستان در جريان ريز مسائل است. وقتي نماينده سياسي كشور در عربستان به ما اعلام مي‌كند اثر انگشت بدهيد قطعاً سياست جمهوري اسلامي ايران را به ما اعلام كرده است. اين سياست هم اين است كه از هرگونه تنش دوري كنيد. ما مي‌توانستيم از همان جا برگرديم اما سفير محترم اعلام كرد كه مانعي ندارد و ما هم پذيرفتيم. حالا اگر دوستان من در مجلس شوراي اسلامي قانوني دارند كه مي‌توانند حرف جديدي را بگويند آن را ديگر من نمي‌دانم. تا آنجايي كه من مي‌دانم 20 روز است قانون جديدي در عربستان وضع شده و ما هم طبيعتاً تابع قانون آنها براي ورود به كشورشان بوديم.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)