مرجع خبری پرسپولیس : «يك سالي مي‌شد كه به باشگاه پرسپوليس نرفته بودم اما هميشه در ذهنم ساختماني با اتاق‌هاي مرتب نقش بسته بود اما چهارشنبه گذشته ، به اين نتيجه رسيدم كه معادلاتم اشتباه بوده است.» شايد حبيب كاشاني قبل از رسيدگي به مطالبات بازيكنان و پرداختن به مسائل روحي – رواني آنها، بايد سر و شكلي به اتاق‌ها بدهد تا ارباب رجوع به محض ورود به ساختمان، باشگاهي را در شأن پرسپوليس ببينند.
سوالاتم را از قبل آماده كرده بودم تا خارج از رابطه شاگرد و استادي گفت و گوي مفصلي را با كاشاني انجام دهم اما وقتي او در پاسخ به يكي از سوالاتم گفت: «اول بايد مجمع تشكيل، هيات مديره انتخاب و مديرعامل معرفي شود تا بعداً برنامه‌هايم را بگويم.» خود به خود جواب يكسري از سوالات نپرسيده‌ام مثل بازگشت استيلي در فصل آينده و اينكه كرانچار چقدر فرصت دارد را گرفتم. در همان وقت كم و رعايت بقيه ميهمانان كه پشت در بودند بيشتر سوالات را مطرح كردم.

از حدود دو ماه پيش، شايد هم بيشتر بحث بازگشت شما مطرح بود چه شد كه سرانجام قبول كرديد؟
من روز شنبه هفته گذشته بود كه از طريق روزنامه شما متوجه صدور حكم سرپرستي‌ام از سوي سازمان تربيت بدني شدم، البته خيلي هم تعجب كردم چون قرار نبود. به هر حال به سازمان رفتم و پس از 4-3 ساعت صحبت با آقاي سعيدلو و اينكه پرسپوليس شرايط خاصي دارد و هواداران هم منتظر تصميم ايشان بودند، قبول كردم بيايم.


با عنوان سرپرستي؟

بله، پذيرفتم مدتي باشم تا هيات مديره انتخاب شود و با توجه به فاصله كم بازيهاي ليگ خلأ مديريتي احساس نشود.
اما بحث مديرعاملي شما هم مطرح است و… اگر منشأ خير باشم و مباني قانوني برطرف شود دوست دارم بمانم چون توفيق خدمت وجود دارد، هر كسي هم بگويد دوست ندارد مديرعامل شود، حقيقت را نگفته است.

شما يك سال آمديد و قهرمان شديد اما الان كه خودتان دخالتي در بستن تيم و آوردن سرمربي نداشتيد، ريسك نكرديد؟

اگر حساب دو دو تا چهارتا و جمع جبري باشد بايد خانه بنشينيم و به گذشته خود بنازيم. انقلاب براي ما خرج كرده كه توانا باشيم و هر زماني كه احتياج هست در هر پستي كه لازم باشد به نفع جامعه قدم برداريم.
 
به هر حال بحث اعتبار ورزشي شما مطرح است.
اگر بحث منافع شخصي يا شهرت را فرض مي‌كرديم و به فكر اسطوره ماندن بوديم نمي‌آمديم بهتر بود. به صدقه سر اهل بيت (س) آبرويي پيدا كرديم كه توسط مردم به دست آمده و براي آنها هم خرج مي‌كنيم.

شما قبلاً گفته بوديد كه با پرسپوليس مي‌توان به بهشت يا جهنم رفت…

من گفته بودم با فوتبال مي‌توان به بهشت يا جهنم رفت.

منظور اين است كه شما عضو شوراي شهر هستيد و حالا به پرسپوليس هم آمديد در كدام پست قصد خدمت به مردم را داريد؟

من قبل از پرسپوليس به مردم تهران تعهد دارم. آنها برنامه‌هايم را ديدند و به من رأي دادند. امروز مسووليتي گرفتم كه بايد به انجام برسانم. بحث كميت نيست، من يك تعهد اوليه دارم و قبل از اين حكم نماينده مردم تهران هستم.

براي پرسپوليس برنامه چند ساله داريد؟

اجازه بدهيد به ثبات برسيم، بعد برنامه بدهيم، بعد به تأييد برسد كه هم ضمانت اجرايي داشته باشد و هم خروجي كه به نفع همه باشد.

به اين پرسپوليس چقدر اميدواريد؟

من مسووليت قبول كردم يعني پذيرفتم و مي‌دانم كه تيم چه زماني بدنسازي كرده و مسائل ديگر، البته ممكن است اشكالاتي داشته باشند. ما با صدر جدول 8 امتياز اختلاف داريم و تلاش مي‌كنيم تا به صدر برسيم.
به گفته بازيكنان پرسپوليس – البته قبل از آمدن شما -رفاقت در تيم كم شده و حالا با بودن شما انتظار مي‌رود كه اين مسأْله برطرف شود.
اصلاً گم شده پرسپوليس و حلقه مفقوده تيم همين همدلي است و تمام تلاش ما پر كردن اين خلأ خواهد بود. البته شما گوشه‌اي از آن را در بازي با مقاومت سپاسي ديديد كه مهدي شيري در حالي كه خودش فرصت گل داشت آن را به هوار ملامحمد داد و خودش نزد، اين همان مسووليت‌پذيري است.

حتماً شنيديد كه مي‌گويند كرانچار خط مي‌گيرد.

وقتي بيرون از مجموعه بودم اين موضوع را شنيدم و واقعاً نمي‌دانم صحت و سقم آن چگونه است.
برنامه‌اي براي اين مهم نداريد؟
صد درصد برنامه داريم ضمن اينكه بايد بدانند جوابگويي ايشان و كسي كه در سختي‌ها كنارش خواهد بود مديرعامل و هيات مديره است.

در زمان مديريت انصاري‌فرد بحث‌هايي مثل تأسيس آكادمي با باشگاه كروزيرو و هماهنگي النصر، بيمارستان پرسپوليس، اهداي زمين‌هاي 200 متري در گلستان (پرند) مطرح و وعده‌اش داده شد، شما چقدر پيگير اين موضوع خواهيد بود؟

توقع نداشته باشيد در همين مدت كم در جزييات كامل مسائل گذشته باشگاه قرار بگيرم. مسائلي كه گفتيد پيگيري مي‌كنم و قطعاً هواداران را در جريان كامل از طريق رسانه‌ها قرار مي‌دهيم.

براي بحث اسپانسر چه برنامه‌هايي داريد؟

متاسفانه يكي از فرصت‌هايي كه سوخت و از دست رفت همين اسپانسر بود. ما بايد منابع درآمدي جديدي پيدا كنيم و سازمان را به چشم عابر بانك نبينيم.

پس با مشكلات مالي چه كار مي‌كنيد؟

هنوز فكري نكردم چون آقاي سعيدلو را بعد از دريافت حكم نديدم، به هر حال مشكلات عديده‌اي هست و همانطور كه گفتم بايد به فكر منابع جديد درآمدزايي باشيم.

حدود 6 ماه ديگر بحث خصوصي‌سازي بايد به پايان برسد و…

اطلاعات كامل ندارم و حتماً در زمان لازم شرايطش را بررسي مي‌كنيم.

كانديداهاي هيات مديره را معرفي مي‌كنيد؟

رييس سازمان يك ليست 10 نفره انتخاب كردند كه آقايان علي پروين، فرخزادي، نژادفلاح، هدايتي، كوثري، يحيي‌زاده، سروري و چند نفر ديگر كه الان حضور ذهن ندارم. البته يك بار ببا آقاي سعيدلو صحبت كرديم كه قرار شد بيايند و كمك كنند. به هر حال اعضاي هيات مديره متشكل از افراد متخصص، ورزشكاران و نمايندگان مجلس خواهند بود.
و بحث بازگشت علي كريمي.
علي متعلق به پرسپوليس است كه متاسفانه يكسري مسائل باعث جدايي او از تيمش شد. من تمام تلاشم را خواهم كرد تا با رضايت آقاي هدايتي در نيم فصل دوباره برگردد.

مجتبي محرمي در بيمارستان بستري است و شما هم پيگير احوالش، اما به نظرتان نبايد فكري اساسي براي پيشكسوتان پرسپوليس داشته باشيد؟

اين حق پيشكسوت است، چون سلامتي و جواني‌اش را گذاشته است. متاسفانه ما محدوديت داريم. سال 86 كه من بودم تعداد پيشكسوتان پرسپوليس 321 نفر بودند كه هر سال بيشتر مي‌شود. ما بايد فكر اساسي كنيم تا آنها دچار آسيب‌هاي اجتماعي و مالي نشوند، حتي بعضي‌هايشان مستأجرند. به هرحال سازمان هم بايد براي آتيه همه ورزشكاران فكري كند تا آنها نگران بيماري احتمالي‌شان در آينده نباشند.
سوال آخرم، در مورد شايعات بازگشت استيلي و اينكه كرانچار چقدر فرصت دارد بود كه جوابش را قبلاً گرفتم و منتظر مي‌مانيم تا در صورت انتخاب شما به عنوان مديرعامل، پس از معرفي اعضاي هيات مديره مطرح كنيم.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)