با حرف و ادعا نمي‌توان قهرمان شد

مرجع خبری پرسپولیس : کریم باقری : بزرگترهاي تيم ملي در اين برهه حساس نقش بسيار مهمي دارند.

 

ديگر رفته رفته بايد عادت‌مان شود كه كريم باقري را در كسوتي به غير از لباس بازيكني ببينيم. باقري كه پس از نيمكت نشيني در پرسپوليس ترجيح داد كه به بازي اش پايان دهد اين روزها نقش مشاور فني افشين قطبي را بازي مي كند.

 

نزديكان به تيم ملي در اردوي قطر از انگيزه بالاي باقري براي كمك به تيم ملي گفته اند و او هم در تازه ترين مصاحبه اش گفته كه تنها براي بالا بردن انگيزه بازيكنان تيم ملي پا به توپ شده است.

 

باقري در فاصله چهار روز تا آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا به وضعيت تيم ملي اميدوار است اما مي گويد نمي توان با حرف و ادعا به قهرماني در آسيا رسيد.

 

مشاور فني قطبي ، از همه جا صحبت كرد، به غير از پرسپوليس و ترجيح داد كه تنها براي موفقيت پرسپوليس ابراز اميدواري كند.

 

*اردوي قطر به پايان رسيد، به آنچه كه در قطر مي خواستيد رسيديد؟

-از بدو ورود به دوحه تمرينات پرفشاري را آغاز كرديم تا بازيكنان به شرايط بدني ايده آل دست يابند. برنامه ريزي خوبي انجام شد. دو بازي دوستانه هم انجام داديم. بازيكنان در بازي اول خسته بودند. اما در بازي دوم با آمادگي بهتري بازي كردند. فكر مي كنم در اين مدت تمرينات خوبي انجام داديم و به آنچه كه مدنظر كادر فني بود دست يافتيم.

 

*وضعيت تيم در فاصله چهار روز تا شروع مسابقات را چطور مي بينيد؟


-خوشبختانه بازيكنان در شرايطي به تيم ملي آمدند كه پيش از آن در ليگ حاضر بودند. اگر به آمادگي بدني آنها تمركز هم اضافه مي شد به تركيب ايده آلي مي رسيديم. فكر مي كنم بازيكنان تمركز بالايي بايد در چند روز آينده با جديت و تلاش تمرين كنند تا زمان شروع رقابت ها با آمادگي صدرصد برسند. فكر مي‌كنم حضور در كنار خانواده‌هايشان برايشان شارژ روحي باشد و با تمامي اين شرايط اميدوارم كه بازيكنان بتوانند توانايي‌هايشان را نشان دهند تا تيم ملي به نتايج دلخواه برسد.

 

*با منصوريان كه صحبت مي كرديم او شرايط تيم فعلي را با حال و هواي تيم 96 مقايسه مي كرد.


-به نظرم نمي توان تيم ها را با هم مقايسه كرد. نفرات و شرايطي كه دو تيم با هم دارند قابل مقايسه نيست. ضمن اين كه 14 سال از آن روزها مي گذرد و فوتبال عوض شده، نكته اي كه اهميت دارد اين است كه بازيكنان تيم فعلي با انگيزه تمرين مي‌كنند. براي تيم ايران هيچ چيز دور از دسترس نيست، البته همه چيز به خود بازيكنان و تلاش‌شان برمي‌گردد.همه تيم ها با قدرت مي آيند و ما هم بايد چنين شرايطي داشته باشيم.

*عراق نخستين حريف تيم ملي در جام ملت هاست. خيلي ها شروع سختي را براي تيم ملي متصور شده اند.


-عراق در اين چند ساله جزو تيم هاي موفق آسيا بوده است و بازي هاي خوبي نيز انجام داده است. شايد به لحاظ تعداد بردها كمي بردهاي ما بيشتر باشد اما به هر حال شرايط فوتبال دو تيم تقريبا يكسان است. مهم اين است كه ما هر سه بازي را به نحو احسن پشت سر بگذاريم. بازيكنان بايد تا شروع رقابت ها نقاط ضعف‌شان را برطرف كنند تا تيم ملي با قدرت پا به ميدان مهم جام ملت ها بگذارد.

 

*به هر حال نسل فوتبالي ايران عوض شده و بازيكنان جوان جاي بازيكنان اسم و رسم دار تيم ملي را گرفته اند. فكر مي‌كنيد بازيكنان با تجربه‌اي نظير نكونام، آندو، رحمتي و شجاعي توانسته‌اند جوانان را متوجه اهميت جام ملت‌ها كنند.


-مسلما همين طور است كه مي گوييد. بزرگترهاي تيم نقش بسيار مهمي دارند و بايد در اين برهه حساس نقش خود را ايفا كنند و تازه واردها را متوجه اهميت جام ملت ها كنند. بزرگترهاي تيم بايد با انگيزه مضاعف تمرين كنند تا اين انگيزه مضاعف به بازيكنان جوانتر انگيزه بيشتري بدهد. خدا را شكر تاكنون همين طور بوده و بزرگترها بزرگي‌شان را در تيم ثابت كرده اند.

 

*شايد سوالي كه مي پرسيم سوالي كليشه اي باشد اما بايد بپرسيم كه از نظر شما كه جام ملت هاي 96 و 2000 را درك كرده ايد، آيا ايران در اين دوره از بازي ها مدعي قهرماني هست يا خير؟


-هميشه ايران جزو مدعيان بوده، در اين دوره هم قطعا وضع همين طور است اما بايد بدانيم با حرف اتفاقي نمي‌افتد. نمي‌توانيم با حرف و ادعا قهرمان شويم. بايد بازي به بازي جلو برويم و تلاش كنيم تا به جايي برسيم كه همه ما مدنظر داريم.

 

*نزديكان به تيم ملي بارها در مصاحبه هايشان گفته اند كه حضور كريم باقري در كنار تيم ملي بسيار تاثيرگذار بوده است. همين كه شما در كنار بازيكنان تمرين كرديد گويا انگيزه بازيكنان را بالاتر برده، به غير از اين اتفاق آيا نظرتان براي مربي‌گري تغيير نكرده است؟


-به هيچ وجه، من همانطور كه گفته ام اصلا دنبال مربي‌گري و اين جور حرف‌ها نيستم. ضمن اين كه وقتي قطبي از من خواست كه در كنار تيم ملي باشم همان ابتدا قبول كردم و وقتي كه به قطر آمديم من از قطبي خواستم كه در كنار بازيكنان و هم لباس با آنها تمرين كنم. درست است كه به بدنم مانند آنها فشار نمي آوردم اما تلاش كردم كه پا به پاي آنها تمرين كنم تا بازيكنان هم متوجه شوند كه ما براي موفقيت بايد در كنار هم باشيم و تنها در اين صورت است كه مي توانيم موفق شويم.

 

*در آخرين مصاحبه اي انجام داديد از وضعيت گلايه داشتيد و مي گفتيد كسي به فكر تيم ملي نيست و همه به دنبال پيدا كردن نام سرمربي بعدي تيم ملي هستند. به نظر مي آيد وضع آلان براي تيم ملي بهتر شده است.


-مسلما بايد همين طور باشد. اين تيم ملي مملكت ماست. چه مربي تيم ملي خارجي باشد چه داخلي، بايد همه به فكر موفقيت تيم ملي باشيم. آنچه كه مي ماند نام ايران است و ما نبايد به شخص و افراد كار داشته باشيم. اصل كار نام ايران است و بايد مسايلي كه تخريب كننده است را دور بريزيم. بايد با حمايتي كه ايجاد مي كنيم آرامش خوبي را در تيم ملي حكمفرما كنيم، البته رسانه ها هم مي توانند مشورت هاي خوبي به تيم ملي بدهند.

 

*وحيد هاشميان به پرسپوليس آمد فكر مي كنيد پرسپوليس مي تواند با شرايط جديد كه به وجود آمده موفق شود؟


-من در رابطه با پرسپوليس حرفي نمي زنم و اميدوارم كه ان شاالله پرسپوليس هميشه موفق باشد

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)