مرجع خبری پرسپولیس : وقتى با او همكلام شديم اولين جمله اى كه از زبان هافبك جديد سرخپوشان شنيديم اين بود: «بالاخره طلسم شكسته شد!» بازى هاى خوب او در تيم سابقش اينقدر نظر سرخپوشان را جلب كرده كه پرسپوليسى ها براى جذب او دردسرها و مشكلات زيادى را پشت سر بگذارند و براى اينكه جواز بازى كردن او را به دست بياورند هفته ها صبر كنند! حدستان كاملاً درست است. صحبت از عادل كلاه كج هافبك فصل گذشته صباى قم است كه پس از سالهاى متمادى حضور در اين تيم حالا ديگر صاحب پيراهن قرمز شده است و در هفته پنجم اولين بازى رسمى اش را براى پرسپوليس انجام داد تا به قول خودش بالاخره طلسم بازى كردن در تيم جديدش شكسته شود. پس از ديدار پرسپوليس در مقابل ذوب آهن كه منجر به تساوى يك بر يك ۲ تيم شد تا تك امتياز اين ديدار به ۲ تيم برسد با عادل كلاه كج تماس گرفتيم تا در مورد شرايط خودش و پرسپوليس پس از تساوى در اصفهان از او سؤالاتى داشته باشيم. جواب سؤالات عادل جالب توجه است. گفت و گو با وى را بخوانيد:


اوضاع و احوال روبه راه است؟
باخنده، همين كه طلسم بازى كردنم شكسته شد بله! هرچند هنوز مشكلى در خدمت سربازى ام وجود دارد اما اين مسأله براى بازى كردنم مشكلى به وجود نمى آورد بايد آخرين مراحل كارم نيز حل شود تا خيالم از هر بابتى راحت باشد.


بگذريم، حالا كه به قول خودت طلسم شكسته شد، در مورد بازى با ذوب آهن صحبت مى كنى؟
بازى خوبى بود و تيم توانست در يك بازى خارج از خانه عملكرد خوبى از خود به نمايش بگذارد و نتيجه قابل قبولى بگيرد و با اضافه كردن يك امتياز به جمع اندوخته هايش به تهران بازگردد.
درست است كه پرسپوليس در اين بازى يك امتياز گرفت اما چرا معتقدى نتيجه براى پرسپوليس خوب بود؟


خب از آن جهت كه شرايط ذوب آهن به نسبت وضعيت پرسپوليس خيلى فرق داشت. ذوب آهن از۲ ۳، سال قبل با يك سرمربى و نفرات ثابت و هماهنگ در ليگ حضور دارند و اين مسأله مى تواند نكته مهمى باشد ضمن اينكه ما در خانه حريف توانستيم تيمى مثل ذوب آهن را كه ۲ عنوان خوب در فصل قبل به دست آورده متوقف كنيم وگرنه مى دانم اين نتيجه براى هواداران پرسپوليس كه هميشه از تيم خود انتظار برد و پيروزى دارند رضايتبخش نيست اما اگر به اين مسائل توجه كنيم متوجه خواهيم شد تساوى در اصفهان نمى تواند نتيجه بدى براى پرسپوليس باشد. از نظر هواداران پرسپوليس بايد در همه ديدارها برنده باشد حتى اگر قرار باشد با منچستر بازى كند!
از روند كلى بازى برايمان صحبت مى كنى؟
اگر در مورد عملكرد پرسپوليس بخواهيد بايد بگويم نيمه اول به نسبت نيمه دوم بازى روانترى را از خود به نمايش گذاشتيم. در نيمه دوم هم تا قبل از گلى كه به ثمر رسانديم شرايط تقريباً به نفع ما در جريان بود اما بعد از گل كمى بازى را از دست داديم و پس از گلى كه خورديم جريان بازى به صورت متعادل دنبال مى شد. شايد اگر قرار بود عدالت اجرا شود و بتوانيم از۲ ۳، موقعيت خوبى كه داشتيم بهتر استفاده كنيم مى توانستيم با پيروزى و كسب هر ۳ امتياز زمين را ترك كنيم. مشكل اخير پرسپوليس كه در بازى هاى گذشته هم نمود پيدا كرده همين مسأله است. پرسپوليس نمى تواند از برترى عددى اش قبل از گل و بعد از به ثمر رساندن آن استفاده كند.
فكر مى كنى علت اصلى اين مسأله چيست؟
همان طور كه گفتم تا قبل از گل كريم باقرى توپ و ميدان از آن ما بود و توانستيم به گل هم برسيم اما اشتباهات فردى و عدم حفظ كامل تمركزمان باعث شد خيلى زودتر از حد انتظار بازى به تساوى كشيده شود. اين مسأله جز عدم تمركز كافى نمى تواند باشد اگر بتوانيم اين مشكلمان را نيز حل كنيم مطمئن باشيد اين مسأله در بازى هاى بعدى برايمان دردسرساز نخواهد شد و مى توانيم در طول ۹۰ دقيقه حاكم توپ و ميدان باشيم.
حالا از عملكرد خودت صحبت كن كادرفنى در اين مورد صحبتى با تونداشت؟
فكر مى كنم براى بازى اول خوب بودم و توانستم انتظارات را برآورده كنم اما هنوز به طور صددرصد از خودم راضى نيستم. فكر مى كنم كادرفنى هم از من رضايت داشته باشم- البته هنوز در اين مورد صحبت خاصى نشده اما تلاشم اين است روز به روز و بازى به بازى بهتر شوم و تبديل به بازيكنى كامل و فوق العاده شوم و بتوانم بهترين بازى ام را براى پرسپوليس و هوادارانش به نمايش بگذارم.
حضورت را در پست هافبك دفاعى چطور ارزيابى مى كنى؟
به هر حال كادرفنى پرسپوليس صلاح ديد در اين بازى من به عنوان هافبك دفاعى بازى كنم و من هم به نظر كادرفنى احترام مى گذارم. براى من مهم اين است در هر پستى كه بازى مى كنم بتوانم تاكتيك ها و دستورات كادرفنى را در زمين پياده كنم و در خدمت تيم باشم و حضور مؤثرم باعث شود تيم به نتيجه دلخواهش دست پيدا كند.
پس از تساوى مقابل ذوب آهن به نظر مى رسد پرسپوليس مقابل شاهين بايد در انتظار يك پيروزى ساده باشد؟
اصلاً نبايد با اين ذهنيت به اين بازى نگاه كنيم و حريف را دست كم بگيريم. من چند بازى شاهين را ديده ام و معتقدم اين تيم از مهره ها و بازيكنان خوبى برخودار است و شايد بزرگترين دليل ناكامى اش بدشانسى آنها باشد. درست است اين تيم يكى از تازه واردهاى ليگ برتر است اما به اعتقاد من اين بازى براى ما از رويارويى با ذوب آهن سخت تر است و اگر بخواهيم حريف را دست كم بگيريم دچار اشتباه بزرگى مى شويم.
و پيش بينى ات از نتيجه اين بازى چيست؟
اميدوارم طى يك بازى خوب و حساب شده شاهين را مقابل ديدگان هوادارانمان شكست دهيم تا همچنان در جمع بالانشينان باشيم و بتوانيم در جمع مدعيان با ساير تيم هاى مدعى در كورس قهرمانى باشيم و روز به روز به صدر جدول نزديك تر شويم. مطمئن باشيد اگر به صدر برسيم آن را به هيچ تيمى پس نمى دهيم چون ما تمام ابزار قهرمانى را داريم و بايد از آن به نحو احسن استفاده كنيم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)