مرجع خبری پرسپولیس : «آیا شما با بازگشت علی کریمی به پرسپولیس موافقید؟ 92% بله ، 8%خیر»

 

حقیقتا درصد بالایی است. خواست عمومی هواداران پرسپولیس برای پوشاندن دوباره پیراهن سرخ بر تن جادوگر شماره 8 محبوب خود. درصد بالایی که پیش از آنکه نشان دهنده علاقه به یک بازیکن باشد، نمایان‏گر علاقه هوادار پرسپولیس به موفقیت تیم محبوبش است. هواداری که ضعف تیم در گره گشایی میانه میدان را به چشم می بیند.

حتی اگر فرض را بر این بگیریم که هر 11 بازیکن اصلی پرسپولیس درجه یک هستند ؛ هیچ تیم بزرگی با 11 بازیکن هم سطح نمی تواند به موفقیت برسد. نمونه آن را در بازی تیم های ملی ایران و عراق دیدیم. تیم ملی با بازیکنی همچون مسعود شجاعی که یکی  از دو لژیونر فوتبال ماست در میانه میدان به بن بست رسید و با جایگزینی خلعتبری جان تازه ای گرفته و به پیروزی رسید.

پرسپولیس به خصوص پس از خداحافظی کریم باقری دچار فقر بازیساز شده است و این ضعف در بازی برابر حریفان چغر آسیایی و بازی بسته عربی قعطا بیش از پیش خود را نشان خواهد داد و آن جاست که یک کریمی با انگیزه عصای دست پرسپولیس خواهد بود.

 

 

 

اما موانع انتقال علی کریمی به پرسپولیس چیست؟

1- ممنوعیت بازی در لیگ برتر : با توجه به اینکه کریمی یک نیم فصل در استیل آذین بازی کرده و زمان نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برای معاوضه بازیکن به پایان رسیده  است، عملا نمی تواند در لیگ برتر و جام حذفی برای پرسپولیس به میدان برود. اما پرسپولیس با برخورداری از کمی شانس بیشتر و کاهش بی مهری های فدراسیون نشین ها ،  با همین ترکیب می تواند لیگ برتر را به سلامت به پایان برساند و از وجود کریمی در برابر قدرت های بزرگ آسیایی استفاده کند تا مبادا وداعی زود هنگام با این رقابت قاره ای داشته باشد.

ممکن است صحبت از ارزش قرارداد شود که می توان با بستن قراردادی یک و نیم ساله که نیم سال اول آن تنها بر اساس تعداد مسابقات آسیایی این فصل تنظیم می شود، این مشکل را نیز حل کرد.

 

2- حاشیه ها : ممکن است کریمی در اولین جلسه تمرین پرسپولیس به نبود لباس زمستانی ایراد بگیرد(اتفاقی که زمان مدیریت انصاری فرد افتاد) ، ممکت است لباس های دایی را نبوشد، ممکن است از چمن درفشی فر اظهار نارضایتی کند، ممکن است تاکتیک های دایی را بی اثر بخواند، ممکن است هزار و یک اتفاق دیگر مشابه این اتفاقات بیفتد در شرایطی که حبیب کاشانی در پرسپولیس نباشد. مرجع خبری پرسپولیس. یک حبیب کاشانی حاشیه شناس می تواند مانع وقوع تمام این حواشی شود.

 

از آن گذشته کریمی هم به سال های پایانی دوران بازیگری اش نزدیک شده و در این سال ها دیگر باید دست از لجبازی های گذشته بردارد و کمتر توجه خود را به مسائل خارج از مستطیل سبز معطوف کند که اگر تا کنون این گونه بود اکنون او باید در کنار بازیکنی همچون شیث رضایی تیم ایران را به سوی قهرمانی جام ملت های آسیا رهنمون می کرد.

بله کیست که نداند فدراسیون علی کفاشیان اگر ضعیف ترین فدراسیون تاریخ فوتبال ایران نباشد، یکی از ضعیف ترین هاست ، اما همین پرسپولیس پایتخت زمانی یکی از پرافتخارترین دوران های تاریخ خود را رقم زده است که کل باشگاه پرسپولیس در صندوق عقب ماشین علی پروین خلاصه می شد. با امکانات متوسط هم می توان به میدان رفت و پیروز بیرون آمد اگر روحیه وحدت تیمی حکمفرما باشد.

 

3- اختلاف با علی دایی : «تا زمانی که علی دایی سرمربی پرسپولیس است، به صلاح هر دو طرف است که من به این تیم نیایم». این جمله علی کریمی در نیم فصل لیگ سال گذشته است که پرسپولیس پیشنهاد معاوضه بازیکن با استیل آذین را مطرح کرد، تا همه چیز به بن بست بخورد.

چندی پیش هم کریمی در مصاحبه دیگری با یک مجله خانوادگی بار دیگر تکرار کرد که «هنوزم هم می گویم خدا دایی را بغل کرده». اگر اظهار نظر دوم را به سمت مثبتش تعبیر کنیم، که نظر کرده خدا شدن اصولا مسئله بدی نیست، می توان با کمی از خود گذشتگی ، مصلحت دیروز را هم با صلاح امروز جایگزین کرد.

علی دایی با دو فصل حضورش در پرسپولیس و پذیرش و سپردن بازوبند کاپیتان دومی به شیث رضایی که در زمان بازیگری با او درگیر شده بود(هرچند خود این بازیکن قدر این بازوبند را ندانست) و همچنین جذب وحید هاشمیان در میانه فصل امسال با وجود اینکه در ابتدای فصل گفته بود وحید در تفکرات تاکتیکی اش جایی ندارد، و چندین بار تاکید بر بزرگی علی کریمی و توانایی های بالای وی در بازیگری، نشان داده که در حفظ منافع پرسپولیس انعطاف پذیر است و در صورتی که دومین بار با پاسخ منفی علی کریمی روبرو نشود دو پرسپولیسی اصیل می توانند روزهای خوبی را برای ارتش سرخ رقم بزنند.

 

اکنون وقت آن است تا باشگاه پرسپولیس با یک پیشنهاد تایید شده توسط دایی، موجبات رضایت هواداران را فراهم آورد ، که در آن صورت پاسخ مثبت و یا منفی کریمی چندان اتفاق ناخوشایندی برای آنان درپی نخواهد داشت و در هر دو وجه اتفاق این باشگاه پرسپولیس است که برنده ماجراست.
هوادار پرسپولیس فعلا نه خصوصی سازی می خواهد ، نه هیئت مدیره ، فقط یک بازیکن می خواهد!

پروسه انتقال جادوگر شماره 8 به پرسپولیس حقیقتاً راه پرپیچ و خمی است که با یک همت عالی از هر دو طرف اتفاق خوبی را برای سرخپوشان پایتخت رقم خواهد زد.

 

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)