مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان به شاگردان جوانش در آستانه جدال با تيم ملي اسپانيا هشدار داد.

 

به نقل از روزنامه دي‌ولت، يواخيم لو گفت: بازيكنان من بايد بدانند و درك كنند برخلاف جدال با آرژانتين كه تنها يك فوق‌ستاره مثل ليونل مسي داشت، اسپانيا حريفي است كه چندين ليونل مسي دارد و بايد براي اين منظور آمادگي كافي داشته باشند و تدابير لازمه را در زمين اجرا كنند.
اين مربي 50 ساله و خوش‌فكر كه تيمش در بازي نيمه‌نهايي با قهرمان اروپا ديدار خواهد كرد، افزود: در نقطه مقابل با آرژانتين، تيمي با اصول و منطق همچون اسپانيا حريف ما است. رقيبي كه تحت تاثير بازي احساسي نيست و با برنامه‌اي مدون و دقيق، به مبارزه با حريفانش مي‌رود.
وي افزود: اين تيم با مجموعه‌اي از بازيكنان برجسته دو تيم بزرگ اين كشور يعني رئال‌مادريد و بارسلونا،‌ مجموعه‌اي است كامل و پيچيده كه تنها يك سوپراستار همچون ليونل مسي ندارد، بلكه شامل مسي‌هاي بيشماري است.
اين مربي تاكيد كرد: حريف اروپايي ما در دفاع بسيار با ثبات عمل مي‌كند و مقابل اين حريف اجازه نداريم در وقت حمله دچار اشتباه شويم و موقعيت‌ها را بيهوده هدر دهيم. در اين تيم ژاوي و اينيستا موتور محركه هستند كه با حركات ديگر ستارگان تيم از جمله داويد ويا، كارشان تكميل مي‌شود.
او ادامه داد: مقابل دو ستاره خط مياني آنها ماموريت‌هايي به شواين اشتايگر و خديرا مي‌دهيم و انتظار داريم در اين نبرد، هافبك‌هاي ما برنده ميدان شوند.
اين بازيكن تصريح كرد: هر بازي شرايط خاص خودش را دارد. فكر مي‌كنم با بازي مقابل اسپانيا،‌ دوستداران فوتبال جهان بازهم شاهد فينالي زودهنگام باشند، البته در رقابت‌هاي يورو 2008 آنها تيم بهتري نسبت به ما بودند و يك بر صفر در بازي نهايي آلمان را شكست دادند. شايد برخي به اين جدال از ديد انتقام نگاه كنند؛ ولي من دوست ندارم جنبه احساس به بازي دهم و بازيكنانم را تحت تاثير بازي احساسي روانه اين ميدان كنم. بلكه تلاش خواهم كرد همچنان به مانند ديدارهاي قبلي، ‌براساس برنامه مشخص روانه ميدان شوند.
وي در مورد دو مهاجم شاخص دو تيم يعني ميروسلاو كلوزه و داويد ويا اظهار داشت: شكل كار اين دو مهاجم نخبه با هم تفاوت مي‌كند و نبايد با هم قياس كرد. ويا مهاجم گلزني است كه از كناره‌ها خوب حركت مي‌كند و پا به توپ مي شود و در صدد گلزني بر مي‌آيد. ولي كلوزه گلزني است كه بيشتر در عمق و مركز خط دفاع استقرار دارد و بخوبي از فرصت‌هاي كه برايش ساخته مي شود استفاده مي‌كند و در بازي هوايي نيز با تسلط است.
مصاف اين دو تيم صاحب سبك براي عبور به بازي نهايي جام‌جهاني فرداشب مقارن ساعت 23 در ورزشگاه موزس ماباهيدا دوربان انجام خواهد گرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)