خبرگزاری پرسپولیس : کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی اسامی 26 بازیکن را برای مسابقه با لبنان اعلام کرد.

مهم ترین خصوصیات این فهرست عبور از نام مهدی رحمتی و خط خوردن کریم انصاری فرد و محمد نوری بود.

مجتبی جباری در حالی با دو – سه بازی متوسط رو به بالا همراه با تعریف های غلوآمیز گزارشگران تلویزیونی به تیم ملی دعوت شده و جایگزین نوری می شود که در نود دقیقه داربی 76 ، حساس ترین بازی فصل لیگ تفریبا در زمین گم بود و کسی نام او را نشنید، همان بازی که در آن نوری برابر صدرنشین لیگ هرکاری خواست کرد و پاس های دیدنی و یک دو های ویرانگر فراتر از سطح فوتبال ایران او تحسین همگان را برانگیخت. او کسی بود که در برهوت گلزنی مهاجمان لیگ و تیم ملی تک گل تیم کی روش برابر ازبکستان را وارد دروازه حریف کرد که از بخت بد با اشتباه کمک داور مردود اعلام شد!

به جز حذف نوری، در فهرست جدید پرسپولیس 4 نماینده دارد و کریم انصاری فرد نیز از جمع ملی پوشان خارج شده است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت ملاک دعوت ملی پوشان بازی آنها در چهار – پنج بازی اخیر لیگ بوده است اما جالب این جاست که یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این مسابقات جایی در لیست کی روش ندارد، رضا حقیقی!

حقیقی از زمانی که به ترکیب پرسپولیس در نیم فصل دوم اضافه شده یک وزنه بزرگ به حساب می آید و اگر تنها آمار را نیز بخواهیم ملاک قرار دهیم برای یک هافبک دفاعی هیچ برگ برنده ای بالاتر از 5 بازی پیاپی بدون گل خورده پیدا نمی شود! علاوه بر آن حقیقی در بازیسازی نیز مثمر ثمر عمل کرده و بعضا پاس گل هم به هم تیمی هایش داده و کاری نبوده است که برای دعوت به تیم ملی نکرده باشد؛ به نظر می رسد در قیاس با جواد نکونام که در 90 دقیقه داربی گذشته برابر حقیقی هیچ کاری از پیش نبرد ، رضای مشهدی تنها یک پسوند لالیگایی و یک زبان دوم بین المللی برای قرار گرفتن در لیست کارلوس کی روش کم داشت!

توازن سهمیه استقلال و پرسپولیس در تنظیم لیست تیم ملی مانند همیشه مد نظر قرار گرفته است اما اینجا نیز کج سلیقگی صورت گرفته است و گویا کی روش همچنان از حال و هوای کش مکش های کودکانه خود با مانوئل ژوزه خارج نشده است و به دعوت مهرداد پولادی اصرار دارد! در حالی که می تواند نفرات کارآمدتری از پرسپولیس را مانند بنگر، حقیقی ، نوری و… حتی خانزاده که عملکرد قابل قبولی در تورنمنت غرب آسیا داشت را وارد معادلات خود کند. اینکه تیم ملی گل نمی زند و باید برای آن به فکر چاره بود بیراه نیست اما تنها عبور از نام هایی چون محمد قاضی و کریم انصاری فرد راه حل معضل نیست و بهتر است فکری برای بازی راکد و کم موقعیت تیم ملی در برابر رقبای قدر آسیایی شود.

امید نظری و شجاع خلیل زاده ، میلاد نوری  و قاسم دهنوی از بازیکنانی هستند که در این فهرست حضور ندارند اما محمد نصرتی و هادی عقیلی به جمع ملی پوش ها برگشته اند.  کی روش بازهم چهره هایی مثل بختیار رحمانی ، سید مهدی سیدصالحی  را نادیده گرفته است اما مهرداد اولادی به تیم ملی دعوت شده است، با کدام منطق خدا می داند. امید ابراهیمی  نیز در فهرست جدید تیم ملی حضور دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)