سازمان لیگ فوتبال ایران در فصل جاری به شکل عجیبی میزان اطلاع رسانی خود درباره محرومان تیم‌ها را محدود کرده است.

در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اتفاق عجیبی رخ داده که در سال‌های گذشته و به ویژه پیش از دوران سهیل مهدی کمتر شاهد بودیم و آن هم اعلام نشدن اسامی محرومان در بسیاری از هفته‌های مسابقات به صورت رسمی از طریق سازمان لیگ است. در واقع میزان اعلام خبر محرومان در هر بازی از طریق سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری مسابقات به شکل عجیب و غریبی کاهش یافته و دلیل این موضوع هم مشخص و شفاف نیست.

از طرفی هرچند ظاهرا مدیریت ثبت و ضبط کارت های زرد و قرمز مربوط به هر تیم در اختیار مدیر همان تیم است و گزارش محرومان هم در اتوماسیون مسابقات ثبت می‌شود اما برخی مواقع به روز نبودن این اتوماسیون گزارشات اشتباهی را در اختیار مدیران تیم‌ها قرار می‌دهد که نمونه آن به اعلام نام سعید آقایی به عنوان بازیکن محروم پرسپولیس در بازی با پدیده به جای سیامک نعمتی و البته درج نشدن محرومیت حمید مطهری در گزارش ابتدایی بود که قبل از این مسابقه در اختیار ناظر بازی و مدیران دو تیم قرار گرفت.

در جدیدترین نمونه هم پس از کارت زردی که میلاد سرلک در جریان بازی با پدیده دریافت کرد، اخباری درباره محرومیت این بازیکن در دیدار مقابل پدیده منتشر شد اما طبق پیگیری‌های خبرنگار فارس به نظر می‌رسد وی تنها در دو دیدار رفت و برگشت مقابل شاگردان مهدی رحمتی و همچنین بازی با پیکان کارت زرد دریافت کرده و شائبه‌ای که درباره اخطار گرفتن وی مقابل استقلال وجود دارد صحت ندارد. به همین دلیل ظاهرا سرلک در حال حاضر سه کارته است و مشکلی برای حضور در بازی با نساجی ندارد.

با این وجود در عصر ارتباطات دلیل اینکه چه دلیلی برای اعلام نشدن اسامی محرومان از طریق سازمان لیگ در بسیاری از هفته های لیگ بیستم وجود دارد شفاف نشده و البته مشخص نیست چرا خود مدیران تیم‌ها هم مدام این موضوع را از طریق سازمان لیگ استعلام می‌گیرند و به شکل قطعی اطلاعات خود استناد نمی‌کنند.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره این مسائل در گفت و گو با فارس اظهار داشت: گزارش محرومان هر بازی در سیستم اتوماسیون مسابقات ثبت می شود. اتوماسیون ما به روز است و هیچ مشکلی هم ندارد. شب قبل از هر بازی پرینت اسامی محرومان را در جلسه هماهنگی در اختیار مدیران هر دو تیم می‌گذاریم اما مدیریت و ثبت و ضبط اخطار و اخراج صد در صد برعهده و مسولیت خود تیم ها است.

وی اضافه کرد: یعنی حتی اگر ما این گزارش را ندهیم، خود تیم ها مسئولیت دارند. نامه ای هم که در آن سیامک نعمتی محروم اعلام شده بود به دلیل به روز نشدن اتوماسیون بود و پرینت قدیمی بود اما بلافاصله پرینت جدید به باشگاه پرسپولیس داده شد. تمام گزارش‌ها جهت اطلاع به باشگاه داده می شود. درباره ماجرای سرلک هم خود باشگاه می‌داند که بازیکنش محروم است یا نیست و اگر ما نگوییم بهتر است.

طبق پیگیری‌ها از مسئولان تیم پرسپولیس میلاد سرلک مشکلی برای حضور در بازی با نساجی ندارد و در حال حاضر چهار کارته نیست اما اینکه چرا نباید یک متولی رسمی به عنوان مرجع باشگاه ها بابت گزارش محرومان لیگ وجود داشته باشد جای سوال است. اینکه باشگاهی به اطلاعات خود استناد کند و بگوید بازیکن یا مربی اش محروم هست یا نیست آیا ضمانت اجرایی مناسبی برای اجرای قانون محرومان است؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)