مرجع خبری پرسپولیس : و ناگهان گزارشگر سکوت می کند تا همه صدای فحاشی ها را بشنوند !

دقيقه 30 بازي پرسپوليس با الشباب است و حالت تعادلي روي چمن سبز ورزشگاه آزادي برقرار است. پرسپوليس كه براي سرگروهي مي‌جنگد به رغم چند موقعيت گلي كه به دست آورده، حاكم مطلق توپ و ميدان نيست چون الشباب هم وضعيت مشابهي دارد و تلاش مي‌كند سرگروه باشد تا در مرحله تك حذفي مقابل الاتحاد قرار نگيرد. حريف دست و پا بسته‌اي هم نيست و چند ملي‌پوش عربستاني و لژيونر خارجي در جمع نفراتش ديده مي‌شود. نتيجه اصلا قابل پيش‌بيني نيست چون هيچ تيمي برتري قاطعي بر ديگري ندارد ولي ناگهان سكوها متشنج مي‌شود. كاملا معلوم است كه برنامه از پيش طراحي شده‌اي در كار است چون در دقيقه 30 به يكباره چند سكو كه معمولا جزو مشوقان دائمي پرسپوليس هم نيستند، شروع به فحاشي به مديرعامل و سرمربي مي‌كنند. به صورت اتفاقي يا برنامه‌ريزي شده از قبل، صداي ورزشگاه در پاي گيرنده‌ها هم زياد مي‌شود و درست در همين موقع گزارشگري كه به زياد حرف زدن در جريان بازي مشهور است بيش از 30 ثانيه سكوت مي‌كند تا همه بينندگان تلويزيوني به وضوح فحاشي سكوها را بشنوند. اين وضعيت تا پايان نيمه نخست ادامه مي‌يابد و وقتي دو تيم با تساوي بدون گل راهي رختكن مي‌شوند، درگيري‌هاي پراكنده‌اي بين هواداران فحاش و ديگران رخ مي‌دهد. از سوي مسوولان تني چند از ليدرهاي با تجربه كه مورد احترام همه هستند، مامور مي‌شوند تا سكوها را آرام كنند و سرانجام با گل برتري پرسپوليس كه توسط محسن خليلي به ثمر مي‌رسد، جماعت فحاش زبان در كام مي‌گيرند. از بخت مساعد پرسپوليس، الشباب نمي‌تواند گل خورده را جبران كند و حتي با خوش اقبالي از خوردن گل‌هاي بيشتر معاف مي شود تا با سوت پايان داور ژاپني قضيه به حالت مسالمت‌آميزي فعلا به پايان برسد.

اما اصل قضيه اينجاست كه اين مورد نادر در تاريخ پرسپوليس يعني اعتراض و فحاشي به تيم خودي آن هم در اواسط نيمه اول از كجا سرچشمه مي‌گيرد؟ مربيان و مسوولان سال‌هاي گذشته استقلال همواره به اين نكته اشاره مي‌كردند كه طرفداران استقلال بايد از هواداران رقيب حمايت كردن را الگوبرداري كنند چون پرسپوليسي‌ها حتي در بدترين شرايط هم قبل از رسيدن به دقايق پاياني بساط اعتراض، انتقاد و فحاشي را برپا نمي‌كردند و اجازه مي‌دادند كه تيم در شرايط عادي به كار خود ادامه دهد ولي اين بار در مسابقه‌اي كه اصلا تكليف آن مشخص نبود و هيچ گونه موردي براي نااميدي هم وجود نداشت گروهي از تماشاگران به طور مشخص با هماهنگي قبلي ناگهان شروع به فحاشي به دو فرد خاص يعني مديرعامل و سرمربي كردند.
به طور قطع عباس انصاري‌فرد به عنوان مديرعاملي كه حدود پنج ماه است در پرسپوليس حضور دارد در ناكامي اين تيم در ليگ برتر و جام حذفي سهم دارد و براي او كه يك مجموعه بسته شده و غير قابل تغيير را تحويل گرفته هرگز نمي‌توان سهمي بيشتر از ساير اعضاي هيات مديره و بازيكنان و مربيان قبلي متصور شد و هرگز حقش نبود كه چنين مورد فحاشي افرادي خاص قرار بگيرد، در حالي كه به جز او و وينگادا كه تقريبا شرايط مشابهي با مديرعامل داشت بقيه عوامل مجموعه پرسپوليس در حاشيه امنيت و دور از فحاشي اين جماعت قرار داشتند. به هر شكلي كه بخواهيم حساب كنيم نمي‌توانيم عباس انصاري‌فرد را آنقدر مقصر بدانيم كه مستوجب فحش خوردن باشد آن هم در مسابقه‌اي و در دقايقي كه هيچ چيزي از دست نرفته بود و به همين خاطر است كه عده كثيري از طرفداران واقعي پرسپوليس معتقدند كه جماعت فحاش از قبل توجيه شده بودند تا در زمان معيني هجمه خود به سمت مديرعامل را آغاز كنند. اين كه چه كساني به گروه فحاش خط داده بودند گرچه براي خيلي‌ها مشخص است ولي بررسي آن نه برعهده ما بلكه وظيفه مقامات و مسوولان بالاتر در كميته انضباطي و مجمع باشگاه است كه مشخص كنند اين گروه مواجب‌بگيراني بودند كه به تعهد خود عمل مي‌كردند يا…
ولي بحث اصلي اينجاست كه مديران پرسپوليس بايد فكري به حال پاكسازي و سالم‌سازي سكوهاي تماشاگران خود بكنند چون هنوز كار قرمزها در اين فصل تمام نشده و روز چهارشنبه يك بازي حساس به صورت تك حذفي برابر بنيادكار ازبكستان آن هم در ورزشگاه آزادي پيش‌روي پرسپوليس است و اگر قرار باشد به محض كوچكترين ناملايمتي كه هر آن به اقتضاي فوتبال ممكن است رخ دهد، اين گروه دوباره جو ورزشگاه را ملتهب كنند ديگر سنگ روي سنگ بند نخواهد شد.
پرسپوليس روز چهارشنبه ميراث‌دار آبروي فوتبال ايران است و در حالي كه بقيه نمايندگان ما در ليگ قهرمانان آسيا نتوانسته‌اند از گروه‌هاي خود صعود كنند، پرسپوليس مي‌تواند با پيروزي مقابل حريف ازبك مرهمي بر زخم‌هاي فوتبال ايران گذاشته و با حضور در مرحله يك چهارم نهايي بخشي از آب رفته را به جوي برگرداند. قرمزها روز چهارشنبه نيازمند يك همايش سراسري از طرفدارن خود هستند كه تا سوت پايان، تيم خود را همراهي كنند ولي اگر صحنه‌هايي مشابه فحاشي تماشاگران در بازي با الشباب تكرار شود…

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)