خبرگزاری پرسپولیس :  سرمربی تیم ملی 15 ساله‌های کشور گفت: پرسپولیس به ما هویت داده و قنبرپورها، قنبرپور شدند تا بتوانیم به فوتبال مملکت خدمت کنیم.

مصطفی قنبرپور که در حال حاضر در مالزی در کنار تیم فوتبال نوجوانان پرسپولیس حضور دارد، گفت: به عنوان سرمربی تیم ملی 15 ساله‌های کشور و یکی از بازیکنان سابق دهه 60 پرسپولیس به دعوت مدیریت این باشگاه و با هماهنگی فدراسیون محترم فوتبال به این تورنمنت اعزام شدم و به عنوان یک پرسپولیسی، دینی به گردن دارم.

وی افزود: در این سفر چیزی که برای من جالب بود، حضور حمید استیلی سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس، تیم بزرگ و محبوب کشور است که الان به عنوان یک سرباز در سمت مدیر آکادمی فوتبال باشگاه پرسپولیس پذیرای این مسئولیت است. پذیرش این مسئولیت نشان دهنده روح بزرگ اوست. شاید اگر کسان دیگر جای او بودند این مسئولیت را نمی‌پذیرفتند. حضور حمید در باشگاه پرسپولیس یک غنیمت است.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: کشوری مثل مالزی با 25 میلیون جمعیت یک تورنمنت به این خوبی برگزار می‌کند. آکادمی پیشرفته و امکانات لازم نشان از دیدگاه حرفه‌ای آنهاست و برای من بسیار جالب است که این بازی‌ها را از نزدیک شاهد هستم و می‌بینم تیم‌های آسیایی با چه سرعتی به فوتبال دنیا نزدیک می‌شوند.

قنبرپور در ادامه تصریح کرد: شاهد آن هستیم تیم‌ کره جنوبی که تفکر و ساختارهای حرفه‌ای را دنبال می‌کند به تیم مالزی می‌بازد. این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که روی این تیم کار شده است. فوتبال کشورهایی مثل مالزی و اندونزی برای من جالب است و این یک هشدار برای فوتبال ماست که با آن همه پتانسیلی که در ایران داریم، بازیکنان مستعد در تمام کشور و متاسفانه فقیر.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: اینک باشگاه پرسپولیس بعد از انقلاب، اولین باشگاهی است که توانسته تیم پایه خود را به یک تورنمنت بسیار خوب و معتبر مثل مالزی اعزام کند و باید یادآور شوم که این بازی‌ها به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده پخش می‌شود و باز هم در دو نوبت در تلویزیون به صورت ضبط شده پخش می‌گردد و اطلاع رسانی خوبی از این مسابقات شده است. بازیکنان پرسپولیس همه بازی‌های خودشان را در تلویزیون می‌بینند و به خود می‌بالند.

وی گفت: به وضوح می‌بینیم که برای برگزاری این مسابقات، بهترین شرایط را مهیا می‌کنند. بهترین هتل، پذیرایی عالی، برترین ورزشگاه‌ها و از همه مهم‌تر رعایت کامل مقررات AFC در این مسابقات نشان از نگاه ویژه مسوولان برگزاری دارد. خوشحالم از این بابت که پرسپولیس اولین استارت را در رده‌های پایه زد. تیم‌های پایه باشگاه پرسپولیس با مدیریت حمید استیلی به عنوان مدیر آکادمی فوتبال این باشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدوارم باشگاه‌های بزرگ دیگر کشورمان در این مسیر قرار بگیرند و با اتحاد و یکدلی چنین تورنمنت‌های سازنده و حرفه‌ای را برگزار و یا در آنها شرکت کنند.

قنبرپور خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در تورنمنت‌هایی مثل همین مالزی شرکت کنیم، قطعا هم بازیکنان و هم مربیان به لحاظ فنی ارتقاء پیدا می‌کنند. همه می‌داند که مربیان تیم‌های پایه ما به سختی کار می‌کنند و با آن عزت نفسی که در درونشان هست، این بازیکنان را جذب می‌کنند. اگر بازیکنان و مربیان بدانند حداقل سالی یک بار تورنمنتی در این سطح برگزار می‌شود، انگیزه زیادی می‌گیرند و مطمئن می‌شوند مدیریت باشگاه به آنها بها می‌دهد.

سرمربی 15 ساله‌ها گفت: در اینجا سبک‌های مختلفی از فوتبال را دیدم. من به عنوان سرمربی تیم 15 سال کشور سعی می‌کنم در افکار، روش‌ها و تصمیمات، بیشتر تفکر کنم تا بتوانم به عنوان یک مربی ملی، بازیکنانی را استعدادیابی کنم که به لحاظ هوش و شعور فوتبال قطعا بهتر باشند.

مصطفی قنبرپور در خصوص سطح کیفی بازیکنان ایرانی حاضر در این تورنمنت افزود: این تیم تلفیقی از بازیکنان تیم ملی و پرسپولیس است. دلیلش هم تاریخ تولد بازیکنان این تیم بود که محدودیت داشتند و به خاطر سن آنها تنها 10 بازیکن می‌توانستند در این مسابقات حضور یابند و به همین دلیل سردار رویانیان با مسوولان فدراسیون فوتبال؛ آقایان کفاشیان و نبی هماهنگی های لازم را انجام داده و با تعامل کامل، همکاری خوبی ایجاد شد و 10 بازیکن هم از تیم ملی به این جمع اضافه شد. با وجود اینکه بازیکنان تیم ملی دو سال و نیم در اختیار من بوده‌اند در هیچ تورنمنت یا مسابقه خارج از کشور شرکت نکرده‌اند و این موضوع باعث شد که من خیلی اشتیاق پیدا کنم در این سفر باشم و این بازیکنان را ارزیابی کنم.

سرمربی تیم ملی کشورمان افزود: بازیکنان شایسته‌ای در پرسپولیس هستند و با این شرایطی که از آنها دیدم قطعا به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. سطح مسابقات بسیار بالاست. تیم‌های مالزی می‌آیند و به راحتی تیم کره جنوبی را می‌برند، تیم‌هایی مثل چک را حذف می‌کنند و می‌بینیم تیم‌هایی که مدعی قهرمانی بودند به این شکل حذف می‌شوند. تیم پرسپولیس فوق العاده بود و علیرغم زمان کافی برای هماهنگی، عملکرد خوبی داشتند. مطمئنا در آینده نام این بازیکنان را در تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و اگر راه‌شان را درست انتخاب کنند در تیم‌های بزرگسالان بیشتر خواهیم دید.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این تورنمنت‌ها در ایران با تعامل فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های بزرگ تاثیر بسزایی در رشد فوتبال کشورمان خواهد داشت و به این شکل از فوتبال استاندارد عقب نخواهیم ماند. ما در رده‌های پایه چشم به باشگاه‌هایی داریم که به ما بازیکنان با کیفیت خود را معرفی کنند اما در حال حاضر این اتفاق برعکس شده و بازیکنانی که در رده‌های پایه تیم ملی استعدادیابی می‌شوند و در ویترین قرار می‌گیرند به باشگاه‌ها می‌پیوندند اما تعامل باشگاه‌ها، فدراسیون محترم و تیم ملی بهترین راهکار برای رشد فوتبال پایه ایران است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)