پرسپولیس نیوز : فداحسین مالکی به تشریح مسائل اخیر پرسپولیس می پردازد.

فداحسین مالکی ؛ رئیس هیات مدیره پرسپولیس در گفت و گویی به تشریح اتفاقات اخیر پرسپولیس پرداخت. او که خودش هم از این دعوای ایجاد شده در تیم ناراضی به نظر می رسد و قبل از دیگر اعضای هیات مدیره از وزیر خواست تا خودش تکلیف تیم را روشن کند ، حالا از همه می خواهد تا قبل از هر چیز آرامش را به تیم برگردانند. او در این باره می گوید: «اساسا بحث تغییرات اخیر در پرسپولیس خارج از هیات مدیره بود. خود آقای وزیر با آقای رویانیان جلسه ای داشت و نتیجه جلسه شان این بود که قرار است تغییراتی اتفاق بیفتد. اینکه اعضای هیات مدیره تغییر می کنند و مدیریت هم به نفر بعدی واگذار می شود اما قرار بود اقای رویانیان همچنان در جمع اعضای هیات مدیره باشند. بعد این بحث از سوی خود آقای رویانیان به ما منتقل شد و بعد از این ما در جریان تغییرات قرار گرفتیم. ابتدا قرار شد هیات مدیره بر اساس توافقات انجام گرفته میان وزیر و رویانیان به گزینه های بعدی برای مدیریت فکر کند ولی ناگهان شرایط به سمت دیگری رفت.»
او ادامه داد: «به هر حال وقتی مسئولیتی به هیات مدیره واگذار می شود ، چون ما نیاز به بررسی همه زوایای مسئله داریم شاید این ماجرا کمی طول بکشد اما هواداران می دانند که در نهایت بهترین تصمیم گرفته می شود. همان طور که پیشتر در مسئله انتخاب سرمربی ما با همه گزینه ها بحث داشتیم و نشستیم کلی کار انجام گرفت و در نهایت یک مربی بزرگ پرسپولیسی که همه راضی باشند را برای تیم آوردیم. تیم خیلی زودتر از سایر تیم ها به مسیر تمرینات رفت. بازیکنان مورد نظر مربی جذب شدند و کارهای مان خیلی خوب پیش رفتند اما به یکباره این اتفاقات اخیر شوکی به تیم وارد کرده و آرامش تیم را به هم زده است. من واقعا از همه دوستان ، پیشکسوتان و مدیران می خواهم در گفتارشان سعی در ایجاد آرامش داشته باشند و کاری نکنیم که نظرم تیم به هم بریزد و خاطر هواداران خوب مان مکدر شود.»
او درباره اینکه چرا خودش و هیات مدیره اعلام کردند از تغییرات در تیم کنار می کشند تا وزارت در این باره تصمیم بگیرد ؛ گفت: «ما تصمیم گرفتیم تا با توجه به تناقض ایجاد شده در وظایف تصمیم گیری هیات مدیره ، خود آقای وزیر در این باره تصمیم بگیرند .به هر حال وزارت ورزش متولی اصلی استقلال و پرسپولیس است. حالا هم که شرایط به این شکل است ، از ایشان انتظار داریم تا خودشان در این باره تصمیم بگیرد. من خواهشم از پیشکسوتان محترم هم این است که در این شرایط حساس برابر هم موضع نگیرند و باشگاهی که داشت در مسیری آرام به سوی موفقیت قدم بر می داشت را بیش از این وارد بحران نکنیم.»
او با اشاره به ادبیات و مصاحبه های امروز اعضای هیات مدیره تیم می گوید:« من اصلا این ادبیات را نمی پسندم . انتظارم از اقای پروین به عنوان بزرگتر تیم این است که در انتخاب واژه ها بیشتر دقت کنند و همه ما باید به فکر ایجاد وحدت در تیم باشیم و از یاد نبریم که همین حالا هم هنوز آقای رویانیان مدیر قانونی پرسپولیس است و دارد وظایفش را با قدرت انجام می دهد. حالا اگر قرار بود در نهایت تصمیم دیگری گرفته شود باید در آرامش باشد. به هر حال در مقاطعی که هیات مدیره اختیار تصمیم گیری داشته همه دیدند که تلاش کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کرده است . اگر اختیار تصمیم گیری در دست اعضای هیات مدیره باشد ، مطمئنا تصمیم تشریفاتی نمی گیریم. در این مودت هم هیات مدیره در مسائل مختلفی تصمیم ساز بوده و تشریفاتی عمل نکرده است. بعد از اینکه این مسائل پیش آمد و قرار شد تا وزارت درباره باشگاه تصمیم بگیرد ، تمام این اتفاقات به وجود آمده. من خواستم از آقای وزیر این است که هرچه سریعتر تکلیف تیم را روشن کنند تا خدای ناکرده روند آماده سازی تیم آسیبی نبیند. هیات مدیره الان وظیفه خطیری دیگری دارد و آن این است که شرایط واگذاری تیم به بخش خصوصی را بر اساس ضوابط قانونی مصوب مجلس ایجاد کند. ما باید به آن سو حرکت کنیم و همه تصمیمات مان در جهت ایجاد آرامش برای تیم باشد.»
فداحسین مالکی در این باره که دایی گفته اگر رویانیان نباشد ، او هم می رود گفت:« من بعید می دانم ایشان چنین تصمیمی بگیرند. من با شناختی که از شخصیت والای علی دایی دارم ، می دانم او انسان بزرگی است. دایی به عشق پرسپولیس و هوادارانش با این تیم قرارداد بسته نه با یک شخص. او به این تیم آمد چون دلسوز تیم و هوادارانش است و اگر رویانیان هم نباشد ، او در کنار تیم می ماند چون حتی اولویت خود محمد رویانیان هم موفقیت پرسپولیس است. این مسائل ف در اولویت های بعدی هستند.»
اما آیا مالکی در جلسه هیات مدیره تیم شرکت می کند؟ او می گوید:« فعلا که دستوری برای تشکیل جلسه هیات مدیره نداریم . برای ساعت 3 بعد از ظهر قرار شده تعدادی از پیشکسوتان تیم برای بحث خصوصی سازی به دفتر وزیر بروند. من در آن نشست شرکت می کنم ولی اگر بخواهند جلسه هیات مدیره بگذارند و این جلسه را صبح شنبه بگذارند به دلیل جلسه ای که در شورای تشخیص مصلحت نظام دارم ، نمی توانم به این جلسه بروم. »
مالکی درباره اعضای هیات مدیره هم می گوید:« آخرین تغییراتی که به من اعلام شد این است که من ، آقای رویانیان ، پروین ، خوردبین و کامبوزیا 5 عضو هیات مدیره هستیم. امیدوارم که این فهرست تغییر دیگری نداشته باشد چون همین تغییرات این مسائل را تشدید می کند اما به هر حال آقای وزیر و دو وزیر دیگر که مجمع تیم را تشکیل می دهند ، می توانند تغییرات دیگری هم ایجاد کنند. فعلا اگر قرار به گرفتن تصمیمی باشد باید این 5 عضو آن را ایجاد کنند. »
او در پایان درباره اینکه خودش چه موضعی در برابر رویانیان داشته ، می گوید:« من همیشه مدافع رویانیان بودم. البته در این مدت بحث های مان را داریم ، بگو ، مگو طلبه گی هم داشتیم اما هیچ گاه بی حرمتی نکردیم. »
و اما آیا کامبوزیا را او به وزارت ورزش معرفی کرده است؟ مالکی می گوید:« خود وزارت ایشان را به عنوان عضو پیشنهاد کردند و از ایشان به عنوان یکی از گزینه های مدیرعاملی اسم بردند.»
اما این روزها می گویندکامبوزیا گزینه مالکی است چون همشهری هستند که او پاسخ می دهد:« اگر به مسائل قومیتی باشد که آقای رویانیان با آقای عباسی همشهری هستند پس نباید این اتفاقات می افتاد!»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)