لندن – 'روبرتو مانچینی' سرمربی 'منچستر سیتی' پس از حدود سه سال و نیم فعالیت در این باشگاه انگلیسی، دوشنبه شب اخراج شد.

به گزارش ایرنا، باشگاه 'منچستر سیتی' با انتشار بیانیه ای به گمانه زنی ها و شایعات فراوانی كه در روزهای اخیر در مورد سرنوشت سرمربی ایتالیایی خود دهان به دهان می گشت، پایان داد و اعلام كرد كه وی از سمت خود بركنار شده است.
در این بیانیه آمده است: باشگاه فوتبال منچستر سیتی با تاسف اعلام می كند كه روبرتو مانچینی از مسئولیت های خود به عنوان سرمربی مرخص شده است… این تصمیمی دشوار برای مالك، مدیر و اعضای هیات مدیره باشگاه بود.
بیانیه افزوده است: به رغم تلاش های صورت گرفته، باشگاه نتوانست به هیچ یك از اهداف تعیین شده خود در فصل جاری به جز كسب سهمیه حضور در رقابت های جام قهرمانان باشگاه های اروپا، دست یابد.
'منچستر سیتی' با هدایت مانچینی در سال 2011 قهرمان جام حذفی انگلیس و در سال 2012 قهرمان لیگ برتر جزیره شده بود ولی امسال در لیگ برتر با فاصله زیاد از رقیب خود 'منچستر یونایتد'، فعلا در رده دوم است. سیتی روز شنبه این هفته نیز در فینال جام حذفی مغلوب تیم ته جدولی ویگان شد.
رسانه های انگلیس از 'مانوئل پلگرینی' سرمربی شیلیایی تیم 'مالاگا'ی اسپانیا به عنوان جانشین احتمالی 'مانچینی' در منچستر سیتی نام می برند ولی باشگاه در بیانیه امشب خود اشاره ای به جانشین وی نكرده است.
منچستر سیتی دو بازی دیگر تا پایان فصل جاری دارد كه باید بدون حضور مانچینی آنها را برگزار كند.
مانچینی در حالی از منچستر سیتی اخراج شد كه تیم منچستر یونایتد رقیب دیرینه سیتی عصر امروز با برگزاری مراسم رژه افتخار در مركز شهر منچستر، قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن گرفت. هزاران نفر از طرفداران شیاطین سرخ با حضور در خیابان ها از تیم خود استقبال كردند.
آلكس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد كه تا چند روز دیگر برای همیشه این تیم را ترك می كند، طی سخنانی از هواداران و بازیكنان تیمش قدردانی كرد و ابراز امیدواری نمود كه در دوران بازنشستگی خود نیز شاهد قهرمانی های زیادی توسط منچستر یونایتد باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)