پرسپولیس نیوز : حسین ماهینی بازیکن بوشهری و سرباز پرسپولیسی‌ها که در پادگان باشگاه ملوان، خدمت خود را پشت ‌سر می‌گذارد، پس از ماه‌ها با ما مصاحبه‌ای در آستانه دربی انجام داد. این مصاحبه را بخوانید:

كمتر از تو خبر داريم. چه خبر؟
خدا را شكر، بله همين كه سلامت هستيم، بايد خداوند را شاكر باشيم. فعلاً مشغول گذراندن دوران سربازي هستم. البته نگذاشتند در اين فصل بازي كنيم اما ان‌شاءا… در فصل آينده دوباره به فوتبال برمي‌گرديم. اين قولي بود كه به ما داده شده است.

بازي‌هاي پرسپوليس را دنبال مي‌كني؟
بله و متأسفانه بايد بگويم نتايج بدي كه چه پرسپوليس و چه استقلال در ليگ گرفتند، اصلاً تقصير مربيان و بازيكنان نيست. همه تلاش مي‌كنند اما انگار برخي مي‌خواستند سرخابي‌ها را نابود كنند. انگار اراده‌اي وجود دارد تا اين دو باشگاه اصلاً وجود نداشته باشند.

چطور؟
به ‌هر ‌حال هركسي مي‌تواند اين شرايط را درك كند. حتي هواداران پرسپوليس كه هنوز با من از طريق شبكه‌هاي اجتماعي ارتباط دارند، چنين مسائلي را به من مي‌گويند.

به نظر مي‌رسد به سنگ صبور هواداران تبديل شده‌اي؟
خوشبختانه هنوز از ياد هواداران پرسپوليس نرفته‌ايم. بله، آنها به من بي‌نهايت لطف دارند و رابطه‌شان را قطع نكرده‌اند. بالاخره هواداران پرسپوليس، فصل قبل را كه ما با آن همه سختي توانستيم سهميه آسيا و نايب‌قهرماني ليگ را بگيريم، هنوز از ياد نبرده‌اند و بابت اتفاقاتي كه رخ داده، با ما حرف مي‌زنند. اين مسئله، براي هر دو طرف، يعني هم ما و هم هواداران خوب است.

پرسپوليس در آسيا را ترجيح مي‌دهي يا پرسپوليس در ليگ را؟
پرسپوليس آسيايي بدون استرس بازي مي‌كند و تيم بهتري نشان داده اما پرسپوليس در ليگ، پر از استرس است. انتخاب بين اين دو سخت است چون هر دو، پرسپوليس هستند.

مي‌گويند اين دربي زيبا نمي‌شود. نظر تو چيست؟
نه من عقيده ديگري دارم. اين دربي، متفاوت‌ترين بازي بين استقلال و پرسپوليس است. تا به حال، چنين بازي‌اي نداشته‌ايم كه هر دو تيم، بدون اينكه كوچكترين استرسي در مورد نتيجه يا كوچكترين ترسي از قهرمان شدن داشته باشند، به مصاف يكديگر بروند. دربي بدون استرس يعني بازي‌اي كه دو تيم بايد براي حيثيت و آبروي‌شان بجنگند. به نظرم با نگاه ديگري بايد اين بازي را ببينيد و لذت ببريد. بازي زيبايي مي‌شود.

فكر مي‌كني پرسپوليس بتواند در دربي پيروز شود؟
شرايط واقعاً سخت است. دربي، با همه ديدارهاي ليگ فرق دارد و برنده شدن در دربي، بيش از قهرماني در ليگ ارزشمند است. همه اين را مي‌دانند ولي بايد حساسيت‌ها را كاهش داد. من دوست دارم پرسپوليس برنده اين دربي باشد تا مردم خوشحال شوند اما نبايد استقلال را دست‌كم گرفت. آنها تيم قابل احترامي هستند.

تو با اينكه در پرسپوليس بازي مي‌كردي و بازيكن تيم‌ملي بودي اما هرگز براي كسي به خصوص استقلالي‌ها كري نخواندي. چرا؟
روحيه من اين‌طور است. دوست ندارم كسي از دستم ناراحت شود. با همه بازيكنان استقلال هم دوست صميمي هستم، به همين علـت سعي مي‌كنم براي كسي كري نخوانم. البته گاهي اوقات به شوخي براي هم كري مي‌خوانيم امـا اين كري‌خواني‌ها هرگز جدي نيست.

دلت براي بازگشت به پرسپوليس تنگ نشده؟
صددرصد. واقعاً دلم براي آن شماره 13 كه به تن مي‌كردم، تنگ است. از وقتي به دنيا آمدم، طرفدار پرسپوليس بودم و اين برايم آرزو بود كه براي تيم محبوبم بازي كنم. تا اينكه به آرزويم رسيدم. اين همه خاطرات را نمي‌شود فراموش كرد. آن همه شور و حالي كه تماشاگران با خود به ورزشگاه مي‌آورند، چيزي است كه هر بازيكني آرزو دارد حس كند. من هم يك فصل ديگر با ملوان قرارداد دارم اما پس از آن، چون به صورت قرضي به براي طي دوران سربازي به ملوان آمده‌ام، به پرسپوليس برمي‌گردم.

خيلي‌ها جدايي تو، جلال حسيني، مهرداد پولادي، محمدرضا خلعتبري و… را دليل افت پرسپوليس مي‌دانند، نظر خودت چيست؟
شايد هم اين‌طور باشد. مردم به همه مسائل آگاه هستند و همه چيز را ديدند. هم تيم خوب و قدرتمند پرسپوليس كه نايب‌قهرمان شده را ديدند و هم شرايطي كه براي اين تيم ساخته شد. اميدوارم روزي، پرسپوليس بتواند خودش را پيدا كند و يك بار ديگر روزهاي خوبي را تجربه كند. همچنين آرزو مي‌كنم تيم محبوبم در دربي موفق باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)