خبرگزاری پرسپولیس : مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت:امیدوارم کریمی به دربی برسد زیرا به او نیاز داریم.

حسین ماهینی پس از بازی پرسپولیس مقابل داماش و در آستانه دربی درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

*از برد مقابل داماش شروع کنیم.
با شرایط حساسی که تیم ما داشت و 6،7 بازیکن دو اخطاره داشتیم مجبور شدیم با ترس به میدان برویم و خیلی محتاطانه بازی کنیم اما در نهایت خوشحالم که توانستیم به این سه امتیاز که واقعا پیش از دربی به آن احتیاج داشتیم دست یابیم.

*برخی اعتقاد داشتند که داور در بازی دیروز ملاحظه پرسپولیس را کرد و از کارت های خود استفاده نکرد.
چنین چیزی به نظر من که نیامد .حتی فکر می کنم کاپیتان داماشی ها خیلی خشن بازی می کرد و باید اخراج می شد.

*خوشحالی پس از گلت هم در نوع خود جالب بود،چه منظوری داشتی؟
با انگشتانم حرف A را نشان دادم که ابتدای نام یکی از دوستانم است و گل خود را هم به او تقدیم کردم.

*روز شنبه هم که عکس شادی ات روی جلد همه روزنامه ها بود.
اصلا به این موضوع فکر نمی کردم. راستش را بخواهید این مسائل برایم اهمیت ندارد. مهم موفقیت پرسپولیس است و اینکه هواداران از من راضی باشند.

*استعفای رویانیان در روحیه تیم تأثیر نگذاشته بود؟
همه بازیکنان نگران بودند. سردار بهترین مدیر عامل تاریخ باشگاه پرسپولیس است. برخی در حق پرسپولیس نامردی می کنند اما متأسفانه در این فوتبال نمی شود حرف زد،خیلی از تیم ها هستند که چند برابر پرسپولیس خرج کرده اند اما هیچ کس به آنها کاری ندارد. فقط چوب لای چرخ پرسپولیس می گذارند.اگر 4،5 مدیر عامل مانند رویانیان در این فوتبال بود اکنون اوضاع فوتبال ما اینگونه نبود.

*برویم سراغ دربی.
دربی همیشه برای همه حساس بوده است و فکر می کنم در این برهه از زمان هم که استقلال و پرسپولیس هم دو خیلی خوب شده اند شاهد بازی زیبایی خواهیم بود.

*دربی تهران با دربی اصفهان چه تفاوت هایی دارد؟
من در دربی های زیادی بازی کرده ام مانند دربی اهواز،بوشهر و اصفهان اما هیچ کدام از این دربی ها به اندازه دربی تهران حساس نیست. فضای این بازی خیلی با دربی شهرهای دیگر متفاوت است.

*چه خاطره ای از دربی 75 که اولین دربی برای تو به حساب می آمد  داری؟
وقتی وارد زمین شدم جا خوردم. یک طرف استادیوم به رنگ قرمز بود و سمت دیگر آن آبی، همین موضوع نمای ورزشگاه را خیلی زیبا کرده بود. جو خیلی خوبی در آزادی حاکم بود.دیدن آن 100 هزار نفر هر بازیکنی را به وجد می آورد.

*یادگاری از آن بازی داری؟
بله حتی پیراهن دربی 75 را به پدرم دادم تا به عنوان یادگاری برایم نگه دارد.

*سال ها بعد هم در آستانه دربی ها شاید خیلی ها سراغ تو بیایند تا از اولین دربی ات برای آنها بگویی.
بله آن روز را پیش بینی کردم و به همین دلیل پیراهنم را نگه داشتم. هر بازیکنی در دربی سرخابی بازی کند نامش در تاریخ ثبت می شود. شاکر خداوند هستم که این افتخار را داشتم و توانستم در دربی بازی کنم.

*برای استقلالی ها کری نمی خوانی؟
اهل کری خواندن نیستم.

*اما یکی از عکس های شما را در نوجوانی دیدم که پرچم پرسپولیس را در دست داشتی. مگر می شود یک پرسپولیسی دو آتشه اهل کری خواندن نباید؟
درست است آن زمان بچه بودیم و با دوستان در آستانه دربی ها زیاد کری خوانی می کردیم. کل خانواده من پرسپولیسی هستند.

*خاطره ای از تماشای دربی ها از آن زمان نداری؟
یادم می آید زمانی که به دقایق حساس بازی می رسیدیم دست و پایم می لرزید و مجبور بودم بروم زیر پتو. خیلی استرس می گرفتم و از باخت ها به شدت ناراحت می شدم.

*اما قبول کن با بازیکنان استقلال برای یکدیگر کری خوانی می کنید!
باور کنید از زمانی که بازیکن پرسپولیس شده ام کری خوانی را کنار گذاشته ام. بالاخره بازیکنان استقلال از دوستان من هستند و نمی توانم برای دوستان خود کری خوانی کنم.

*در نوجوانی برای دربی ها ی پایتخت به ورزشگاه هم آمده بودی؟
نه هیچ وقت. آن زمان در بوشهر بودیم و فوتبال در این شهر در سطح پایینی قرار داشت. البته اگر هم می خواستم نمی تواستم به تهران بیایم زیرا از بوشهر تا تهران 20ساعت راه بود و پولش را هم نداشتم برای تماشای دربی به تهران بیایم.

*آن زمان وقتی مقابل تلویزیون می نشستی علیه داور  حرفی نمی زدی؟
(می خندد) یادم نیست!یک چیزهایی می گفتم انگار!

*در این بازی استقلالی ها فرهاد مجیدی را دارند که حضور او برای آبی ها یک نقطه قوت است اما شما احتمال دارد علی کریمی را برای آن بازی نداشته باشید.
دوست ندارم در باره مجیدی حرف زیادی بزنم اما باید بگویم فرهاد یکی از بزرگان این فوتبال است و همین طور علی آقا. امیدوارم علی آقا به دربی برسد زیرا به حضور او واقعا نیاز داریم.

*راستی دوست صمیمی ات شهاب گردان هم که در اصفهان با او هم خانه بودی به سپاهان رفت و روزهای خوبی را در این تیم سپری می کند.
شهاب زمانی که به پرسپولیس آمد بازیکن کوچکی نبود اما متأسفانه در پرسپولیس نتوانست جا بیفتد. از دیدن شرایط او در پرسپولیس ناراحت می شدم زیرا چند سال توانایی های او را از نزدیک دیده بودم. از رفتن او ناراحت شدم و راستش را بخواهید دلم برای شهاب تنگ شده است.
مهتاب لطفیان

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)