پرسپولیس نیوز : نخستين فوتباليستي كه بعد از آن زلزله ويرانگر خودش را به بوشهر رساند كسي نبود جز حسين ماهيني كه خودش هم اهل بوشهر است. 

او البته ديروز به تهران بازگشت تا با پرسپوليس همراه باشد اما مي‌گويد كه به همين زودي سفر دوباره‌اي خواهد داشت به بوشهر: «من فقط وظيفه‌ام را انجام دادم كه رفتم بوشهر. مردم آنجا در نهايت سادگي و با كمترين امكانات زندگي مي‌كنند و مي‌خواستم از نزديك ببينم كه در اين شرايط به چه چيزهايي بيشتر نياز دارند. با دوستان و آشنا‌ها و هم‌بازي‌هايم در پرسپوليس و تيم‌ملي هم صحبت كرده‌ام و قرار است همه كمك كنند تا يك مبلغ خوب و به درد بخوري را براي زلزله‌زده‌ها جمع كنيم.»

وقتي حسين ماهيني با خطاي بازيكن ذوب‌آهن آسيب ديد، آنچه پيش چشم‌مان نقش بست فينال حذفي بود بدون شماره 13؛ اتفاقي كه البته قرار نيست رخ بدهد تا نخستين خوش شانسي براي پرسپوليس رقم خورده باشد. ماهيني حالا اين روزها را به درمان پاي آسيب‌ديده‌اش مي‌گذراند و خودش هم هم‌راي با پزشك تيم مي‌گويد كه به همه بازي‌هاي پيش ‌روي پرسپوليس خواهد رسيد؛ بازي‌هايي كه مهم‌ترينش همان فينال حذفي است و به قول حسين ماهيني قرار است با قهرماني در آن، پرسپوليس و پرسپوليسي‌ها همه ناكامي‌هاي از سر گذشته در اين فصل را بسپارند به يادها.

مصدوميتت بهتر شده؟
‌ تقريبا. فعلا دارم فيزيوتراپي و آب‌ درماني مي‌‌كنم كه به بازي با ملوان و سپاهان برسم.

پس اين تعطيلي يكجورهايي به نفع تو شد كه خودت را برساني.
‌ شانس آوردم ليگ تعطيل شد. البته من در اين مصدوميت دو بار شانس آوردم. يكي تعطيلي ليگ و يكي هم اينكه عضله‌ام پاره نشد چون كشيدگي‌اش شديد بود. وقتي احساس درد كردم از بازي آمدم بيرون و دكتر هم گفت خوب كاري كردي ادامه ندادي.

بالاخره كه به فينال مي‌رسي.
‌رسيدن كه حتما مي‌رسم. درمانم بيشتر از همان ده روزي كه گفتند طول نمي‌كشد و فكر مي‌كنم از هفته بعد بتوانم برگردم سر تمرين.

فصل دارد براي همه تيم‌ها تمام مي‌شود اما پرسپوليس تازه به مهم‌ترين بازي‌اش رسيده؛ به اين بازي و نتيجه‌اش چقدر اميدواريد؟
‌ ما وقتي يك نيم‌فصل را از دست داديم گفتيم تمام تلاشمان براي جام حذفي است. الان هم اگر قهرمان نشويم انگار هيچ كاري نكرده‌ايم و چه بهتر كه همان اول اوت مي‌شديم. بايد اين جام را بگيريم. اين كوچكترين هديه‌اي است كه مي‌توانيم به هواداران بدهيم.

اما به نظر مي‌رسد پرسپوليس افت كرده و آنقدر خسته است كه ديگر حال و حوصله بازي كردن ندارد!
‌ پرسپوليس هميشه پرسپوليس است، چه در افت و چه وقتي بالاي جدول است. نمي‌دانم چرا مي‌گويند افت كرده‌ايم چون ما در نيم‌فصل دوم خوب نتيجه گرفتيم. حالا شايد نه خيلي خوب اما حداقل نسبت به نيم‌فصل اول خيلي بهتر بوديم. الان هم كه به فينال جام حذفي رسيده‌ايم شرايط‌مان خوب است و ان‌شاءا… قهرمان هم مي‌شويم. قول داده‌ايم اين جام را آقا مهدي (مهدوي‌كيا) بالاي سر ببرد و نمي‌خواهيم حرف‌مان دو تا شود.

اين آخرين فرصتي است كه داريد كه اگر از دست برود هم شما و هم پرسپوليس خيلي چيزها را از دست خواهيد داد؛ اين براي‌تان استرس ايجاد نمي‌كند؟
‌ بازي‌هاي حذفي همه‌شان استرس‌زا هستند چون هر لحظه امكان دارد حذف شويد ولي ما نشان داديم كه تيم قوي و قابل احترامي هستيم. وقتي در آن شرايط سخت به فينال رسيده‌ايم يعني لياقت قهرمان شدن را هم داريم. پرسپوليس واقعا لايق اين جام است.

انگار خيلي به قهرماني پرسپوليس اميدواري.
‌ اميدوار نباشيم كه شانسي نداريم اما مسلما بازي سختي است؛ هم براي ما و هم براي سپاهان. بالاخره آنها هم با زحمت و سختي به فينال رسيده‌اند ولي ما مي‌خواهيم هر طور شده برنده اين بازي باشيم و اميدوارم كه همين اتفاق بيفتد.

تا اينجا كه همه‌چيز به نفع شماست چون هم قرار است بازي يك روز ديرتر انجام شود و هم اينكه در آزادي بازي كنيد.
‌ بازي در هر شهر ديگري غير از تهران هم انجام مي‌شد، تعداد تماشاگران 80 به 20 بود چون پرسپوليس همه جاي ايران هوادار دارد. مشخص است كه در آزادي بهتر بازي مي‌كنيم چون هم زمينش خوب است و هم اينكه تماشاگرانمان ورزشگاه را پر مي‌كنند. بالاخره نمرديم و يك قرعه خوب هم به نام ما افتاد.

چه تضميني هست كه پرسپوليس با يك بازي نااميدكننده مثل دو بازي قبلي همه اين‌ شانس‌ها را از بين نبرد؟
‌ آن‌ بازي‌ها فرق مي‌كرد. در چمن مصنوعي حتي راه رفتن هم سخت است چه برسد به اينكه 120 دقيقه فوتبال بازي كني. 5 روز بعد از آن بازي هم با اينكه هنوز خسته بوديم در اصفهان با ذوب‌آهن بازي كرديم و اين دو بازي سنگين خيلي به تيم فشار آورد.

قبل از فينال بايد اول با ملوان بازي كنيد؛ اين بازي هم براي‌تان اهميتي دارد؟
‌ چرا نداشته باشد؟ در اين مدت خيلي‌ها خيلي حرف‌ها زدند و مي‌گفتند ليگ را بي‌خيال شده‌ايم و ديگر انگيزه نداريم ولي ما پرسپوليس هستيم و در هر شرايطي هم كه باشيم انگيزه داريم. انگيزه‌مان هم ميليون‌ها هواداري هستند كه هميشه چشم انتظار بازي‌هاي ما هستند و با برد و باخت‌هاي پرسپوليس خوشحال و ناراحت مي‌شوند. اين هواداران در بدترين شرايط هم از ما حمايت كردند و به احترام‌شان حق نداريم بي‌انگيزه باشيم. اتفاقا به خاطر آنها در اين دو بازي آخر ليگ برابر ملوان و تراكتورسازي دو برابر توانمان مي‌جنگيم و قهرماني را هم از سپاهان مي‌گيريم.

يعني واقعا اميدي هست كه آخر اين فصل عجيب و غريب و بد پرسپوليس با قهرماني تمام شود؟
‌ خودمان كه خيلي اميدواريم و ان‌شاءا… قهرمان هم مي‌شويم تا همه ناكامي‌ها و بدبختي‌هايي كه كشيديم از يادمان برود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)