محمد مایلی کهن،یکی از مربیانی بود که اعتقاد داشت تیم ملی کشورمان توانایی و پتانسیل موفقیت در جام ملت های آسیا را دارد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، همراه با این تیم افتخارات زیادی را بدست آورد و به عقیده خیلی ها نسل موفق و طلایی تاریخ فوتبال ایران حاصل زحمات ایشان بوده.همان نسل ۹۸که با ستاره های بی بدیل توانست خاطرات خوبی را برایمان به ارمغان آورد. مصاحبه محمد مایلی کهن درباره تیم ملی، پرسپولیس و نسل تاریخی فوتبال ایران با گل را در ادامه می‌خوانید:

جناب مایلی کهن به عنوان اولین سوال؛ عملکرد تیم ملی فوتبال ایران را با امیرقلعه نویی در جام ملت ها چطور ارزیابی کردید؟

ابتدا جادارد به مجموعه تیم ملی،ازبازیکنان و کادرفنی خسته نباشید بگویم.همانطور که بارها در مصاحبه هایم،چه قبل از جام ملت ها و چه در زمان برگزاری این رقابت ها عنوان کرده بودم،تیم ملی کشورمان ظرفیت موفقیت و حتی قهرمانی راداشت.علیرغم همه صحبت هایی که مطرح بود،باتمام وجود دوست داشتم تیم ملی قهرمان جام ملت ها شود تا مردم عزیزمان خوشحال شوند.بهرحال بازیکنان هم زحمت خودرا کشیدند و به آنها خداقوت می گویم.اما اعتقاد دارم حضور در جمع چهارتیم هم باتوجه به پیشرفت تیم های آسیایی،دست کمی از قهرمانی ندارد.تیم ملی عملکرد خوبی داشت و چه بسا اگر خوش شانس بود،می توانست قهرمان هم بشود.اما زیبایی های فوتبال هم به این نتایج است.به غیرقابل پیش بینی بودن آن.در هرصورت باید از حالا به آینده فکر کنیم و بایک برنامه ریزی مناسب،بتوانیم با استفاده از ظرفیت های خوب و بازیکنان جوان،پشتوانه سازی داشته باشیم برای جام جهانی.

عملکرد امیرقلعه نویی را مثبت ارزیابی کردید؟

البته که ایشان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هستند و نتایجی که با این تیم گرفتند،نتایج بدی نبود.خدمت شما عرض کردم،از همان قبل از بازی ها برای ایشان و تیم ملی آرزوی موفقیت کردم و در طول بازی ها هم ذره ای از حمایتم کم نشد.هرچند یکی از دستیاران ایشان،بعد از بازی ها چنان به من تاخت که خودم هم متعجب شدم.آیا من از تیم ملی انتقاد کرده بودم؟وظیفه ما حمایت از تیم ملی مملکت مان بوده و هست.اما نمی دانم دستیار سرمربی تیم ملی،باچه دیدگاهی علیه من مصاحبه کردند؟!

به نظر شما نسل تاریخی فوتبال ایران، کدام نسل است؟

مردم باید نظر بدهند. سوال شما را مردم بهتر از هرکسی می توانند پاسخ بدهند.

علیرضا بیرانوند در مصاحبه ای اعلام کرده بود که بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران،نسل کنونی است دراین خصوص چه نظری دارید؟

آقای بیرانوند نظرش را اعلام کرده و کاملا قابل احترام است.شاید یک نفر دیگر بگوید نسل ۹۸بهترین نسل تاریخ است.باید به صحبت های یکدیگر احترام بگذاریم.هرکسی می تواند نظر خودش را درقالب صحبت هایش مطرح کند.هیچ ایرادی ندارد.

خیلی ها می گویند،آن تیم ملی که شما هدایت آن را برعهده داشتید و ساخته و پرداخته شما بود،بهترین تیم فوتبال ایران است..نسل ۹۸ را می گوییم…

این لطف و محبت مردم است.ما تمام تلاش خودرا در آن مقطع انجام دادیم تا بتوانیم بهترین نتایج را بدست آوریم.خوشبختانه با همراهی بازیکنان و زحمات آنها توانستیم افتخارات ناقابلی را تقدیم مردم خوب کشورمان کنیم.این اتفاقات درحالی رقم خورد که شرایط فوتبال ما با آن زمان متفاوت بود.

بهرحال،جناب مایلی کهن،نام شما به عنوان یکی از افتخار آفرینان فوتبال،درتاریخ ورزش ایران ثبت شده است و قطعا از شما به نیکی یاد خواهد شد…

خواهش میکنم.تمام تلاش و هدف ما خوشحالی مردم بود.امیدوارم توانسته باشیم ادای دین داشته باشیم به مردم عزیز و ورزشدوست کشورمان.

اگر موافق باشید درباره پرسپولیس هم،صحبت کنیم. شکست این تیم مقابل آلومینیوم اراک با مربی جدید را چطور ارزیابی می کنید؟

خب نمی شود از الان نتایج آینده پرسپولیس را پیش بینی کرد.بهرحال روی نیمکت تیم تغییرات مربیگری رخ داده و از حالا زود است که بخواهیم عملکرد پرسپولیس را مورد بررسی قرار دهیم.بایک شکست نمی توان نتایج بعدی را حدس زد.امیدوارم در بازیهای آینده بتوانند موفق شوند و همچنان در جمع مدعیان باشند.

مدعیان اصلی قهرمانی لیگ؟

خودتان می دانید که اهل پیش بینی نتایج نیستم.اما سه چهارتیمی که بالای جدول هستند شانس زیادی برای موفقیت دارند. یعنی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور واستقلال.

اما استقلال این روزها علیرغم نتایج خوبی که می گیرد،اسیر حواشی درون باشگاهی خودش شده است؟ فکر نمی کنید این حاشیه ها،در نهایت قهرمانی را از این تیم بگیرد؟!

ممکن است.البته آقای نکونام مربی خوبی هستند و نتایج استقلال هم این را می گوید.اما به نظرم ایشان بهتر است سلسله مراتب را رعایت کنند.چه ایشان بخواهد و چه نخواهد،در حال حاضر مدیرعامل استقلال،به عنوان نفر ارشد این باشگاه فعالیت دارند.این که بیاییم بگوییم من با فلان مدیر نمی توانم کار کنم بعد از آن طرف همچنان در تیم باشیم،به نظرم نمایش است.چه درست و چه اشتباه،آقای خطیر در حال حاضر مدیرعامل باشگاه استقلال هستند و آقای نکونام باید تابع دستورات و نظرات مدیرعامل باشگاه باشند.دیگر دوره این حرفها گذشته است که بیاییم بگوییم من با فلان مدیر نمی توانم کار کنم و باز،همچنان باشم و به کار خودم ادامه دهم.متاسفانه در حال حاضر بازیکنی که ۶ماه در استقلال یاپرسپولیس بازی کرده است،می آید و خودش را متعصب ترین استقلالی و پرسپولیسی می داند!فصل قبل فلان مربی قراردادش ۱۲میلیارد بوده الان قراردادش شده ۲۴میلیارد!متاسفانه الان طوری شده که بازیکنان و مربیان می گویند استقلال و پرسپولیس پول ندارند و ما به عشق این دوتیم مربیگری یا بازی می کنیم! خب اگر به عشق هواداران و پرسپولیس و استقلال مربیگری می کنید،پس دیگر چرا مدام می گویید این دوتیم پول ندارند؟! این خیلی بد است که بیاییم و بگوییم شرایط باشگاه خوب نیست و همچنان در باشگاه باشیم!یا خوب است یاخوب نیست! اگر خوب نیست برای چه مانده اید؟! بروید و کمک کنید تاشرایط خوب شود! نه اینکه مدام نمایش بازی کنیم!

آقای نکونام شاگرد شما بوده اند؟!

خیر.این افتخار رانداشته ام که با ایشان کار کنم.ایشان در مقطعی مطرح شدند که ما در تیم ملی نبودیم.البته آقا جواد از من دلخور است و خود من دوبار با ایشان تماس گرفتم،اما جواب تلفن من رانداد.با این حال اعتقاد دارم، همانطور که بازیکن فوق العاده ای بودند،مربی خوبی هم هستند و بهتر هم خواهند شد!

آقای نکونام چرا از شما دلخور هستند؟!

واقعیت این است که مدتی قبل یکی از سایت های ورزشی،اقدام به انتخاب تیم فوتبال قرن ایران راداشت.بنده هم به عنوان کسی که سالها در این فوتبال بودم از طرف این سایت ورزشی دعوت شدم تا نظراتم رابدهم.در خط هافبک انتخاب من،ایشان نبود و یک هافبک دیگر را انتخاب کردم.بهرحال نظر خودم را گفتم.هرچند اعتقاد دارم آقای نکونام یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال کشورمان هستند.ایشان از من دلخور شدند.دوبار با اوتماس گرفتم تا صحبت کنم.اما متاسفانه جواب من رانداد و احساس کردم همچنان از من ناراحت است.من نظرم را گفتم.همانطور که هرشخصی می تواند نظرش رابگوید.

ممنون.اگر حرف خاصی مانده بفرمایید.

خواهش میکنم.برای آقای نکونام آرزوی موفقیت میکنم.هرچند می دانم که ایشان از حرف های من ناراحت خواهند شد و یکی از همکارانشان جواب من رابدهند.اما من واقعیت ها راگفتم و ابایی هم از کسی ندارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)