وقتی عقده ها امان آدم را می برد..

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: فوتبالی که پرسپولیس ارائه کرد به سمت دهه ۶۰ می‌رفت که علی‌اصغری بود.

به گزارش فارس، محمد مایلی‌کهن  پس از مساوی یک بر یک صبا مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: لطفا صحبت‌هایم را ضبط کنید چمنی که درورزشگاه قم است بعد از ورزشگاه آزادی بهترین است و پاداش به این بنده‌ خدا که زمین چمن را آماده نگه داشته بدهند. جایی که آب هست زمین‌شان خوب نیست و خیلی جاها زمین چمن مصنوعی دارند. ما در شروع بازی امروز خوب نبودیم و من هرچه دارم از  خدا، مادرم و پرسپولیس دارم. خوب بازی را شروع کردند ولی ما گل فوق العاده زیبایی زدیم.

وی ادامه داد: ما گفتیم سانترها تیز و کوتاه باشد، خط دفاع پرسپولیس بسیار قوی است. تعویض‌هایی که انجام دادند نوری، نوروزی بودند و فوتبالی که ارائه کردند علی‌اصغری بود، مثل دهه 60 ! گل مساوی را خوردیم اما درود به شرف بازیکنانم.

وی در مورد درگیری‌اش با علی دایی، گفت: در همه بازی‌ها کاری می‌کند که همه چیز تحت تاثیر خودش باشد و آیا لزومی دارد اعتراض کند؟ ما بچه نیستیم. متاسفانه چه بلایی آقایان سر محسن قهرمانی آوردند و اصل قضیه این است که پای یک بدنساز در میان است و حالا می‌خواهند همه چیز را تحت تاثیر قرار بدهند. فوتبال جنگ نیست.

مایلی‌کهن تصریح کرد: تعدادی کارچاق کن دارند که اگر لازم باشد این مسایل را می‌گویم که حتی برخی آنها از ماوراء الطبیعه استفاده می‌کنند و هکتار هکتار زمین گرفته‌اند و باز هم می‌گویند طلبکاریم و بالای 300 میلیون به کسی دادیم که دست چپ و راستش را نمی‌شناسد. در این سال‌ها مرور کنید چه کسی بیشترین اعتراض را داشت. 11 هفته از روی نیمکت تکان نخوردم و مگر داوری به ضرر ما نبوده است؟ کار چاق کن آقایان می‌آمد همه چیز را درست می‌کرد که اسمشان را نماینده می‌گذازند! ببینید کار چاق کن‌ها چقدر درآمد دارند و چقدر مالیات می‌دهند؟

 

وی ادامه داد:اینها می گویند ما پروفسور داوری هستیم.شما ببینید 300 میلیون برای کسی دادند که از خانواده خودش هستند ولی دست چپ و راستش را نمی داند.داور هم می خواهید از خانواده تان باشد؟آیا داوری به ضرر ما نبوده است؟من نه کارچاق کن دارم و نه رسانه ای دارم.این ها در دادگستری هم یک کارچاق کن را می فرستند.همه چیز را بر هم می ریزند اما فوتبال یک بازی مردانه است.آقایان نزدیک به چند صد میلیون قراردادشان است.مگر ما چه می گوییم؟ما به بچه ها گفته ایم کارتان را بکنید.برد و باخت مساله ای نیست.چقدر تا به حال آدمهای مختلف را زیر پایشان له کرده اند.حالا تازه گفته اند عفو عمومی بدهید.من در این 11 هفته یک بار هم درباره داوری حرف نزدم.

وی افزود: 5 میلیارد و 100 میلیون تومان قرارداد آقایان است اما می‌خواهند همه را له کنند و چند نفر را زیر پای خود را له کنند و تازه می‌گویند عفو عمومی بدهید و هر کسی خطاکار بوده باید با او برخورد شود. من در یازده هفته یکبار هم در مورد داوری حرف نزدم، به نظر شما ما میزبان بودیم؟امروز آمدند که جریان داوری را به نفع خودشان تمام کنند.

سرمربی صبا در مورد اظهارات دایی که او به همه چیز ورود می‌کند، گفت: من مرد و مردانه حرف‌هایم را زده‌ام و یک کلمه حرف را هم اینطرف و آنطرف نکرده‌ام اما ایشان گفته من این حرف‌ها را نزده‌ام. تو می‌خواهی به همه چیز ورود کنی، من پرسپولیسی‌ام که از پرسپولیس شکایت کرده‌ام؟ برخی بچه‌ها به نان شب خود محتاج بودند اما از پرسپولیس شکایت نکردند و این آقایان همه چیز را در توپ می‌بینند و ان‌شاءلله وضعشان بهتر هم بشود. می‌گویند خانه هزار و 100 متری داری ناراحت می‌شوی و یا ماشین خوب داری ناراحت می‌شوی، مگر به آدم بگویند دارایی داری، باید ناراحت بشود.

وی ادامه داد: همه من را می‌شناسند، چه حملاتی به من شد، چه می‌شود وقتی می‌بازند همه چیز را می‌گویند و من کی این مسایل را عنوان کردم. من شش سال پیش این مسایل را گفتم اما آقایان می‌بازند این حرف‌ها را می‌زنند و فاصله استادیوم با مرکز شهر دور است هوادار نمی‌آید الان حسینی بازیکن 19 ساله قمی بازی می‌کند چرا هواداران نمی‌آیند؟ الان فوتسال در مرکز شهر است ولی ما اگر 25 نفر مان هم از قم باشد که درست نیست، چون فوتبال فرا مرزی است مثل بارسا و آرسنال یک نفر در این تیم‌ها از کشورشان هستند و این بازی‌ها باید در مرکز شهر برگزار شود و رفت و آمدها آسان باشد تا مردم راحت بازی را ببیند.

وی در مورد اینکه شما ناظر بازی نیستید چرا به سمت دایی حمله کردید، بعد از این اتفاق هم داوری به سود شما بود، گفت: شما از کجا هستید؟ من درباره حرف شما حرفی ندارم و این تشخیص من بود. من به مربی پرسپولیس حمله کردم. شما حرف نزن (به خبرنگاری که از تهران آمده است) سوال شما کاملا اشتباه بود من به کسی حمله نکردم فیلم‌ها را ببینید. چه کسی به ارکان فوتبال حمله می‌کند. گفتید داور سوت‌های 50 درصدی را به نفع ما زد و در همه جا جانبدارانه حرف می‌زنید و خدا پدرتان را بیامرزد که نگفتید 60 به 40 است و در همه جا 50 به 50 به سود میزبان سوت می‌زنید و اگر دقت کنید در ورزشگاه آزادی چنین اتفاقی می‌افتد. در آن صحنه آقایان حمله‌شان به داوری به خاطر آن باخت نبود زمینه‌سازی برای بازی‌های بعدی بود. چه موردی بود که در این صحنه بازی دایی به داور اعتراض کرد و 5 صحنه که به نفع ما بود به ضرر ما سوت زدند و اینها یک قهرمانی دیگر به وجود بیاورند که من گفتم مورد دیگری ندارد.

 

سرمربی صبا گفت:من چه زمانی گفتم فساد در فوتبال است.آیا 5 سال پیش این حرفها را نزدم؟شما ببینید چه حملاتی به من شد.آیا وقتی من باخته بودم چنین حرف هایی می زدم.چرا وقتی آقایان می بازند به یاد فسا در فوتبال می افتند؟

در این زمان،درگیری لفظی میان مایلی کهن و یکی از خبرنگاران به وجود آمد.

سرمربی صبا درباره اینکه چرا به داور معترض شد گفت:این تشخیص بنده است.آیا من به مربی حریف حمله کردم؟

پس از این جمله درگیری ها در نشست خبری افزایش یافت.

مایلی کهن گفت:سوال آن خبرنگار کاملا جانبدارانه است.ببینید چه کسانی به داوری حمله کرده و ارکان فوتبال را زیر سوال برده است.باز هم جانبداری می کنید؟این ها زمینه ساز بوده که سر تیم های بعدی را ذبح کنند.من می خواهم بدانم چه اتفاقی افتاد که دایی به داوری اعتراض کرد.چند صحنه ایکه به نفع ما بود را سرمربی حریف اعتراض می کرد.من ناگزیر شدم و گفتم موردی اتفاق نیفتاده است.

مایلی‌کهن در مورد اینکه در روز گذشته گفتید امیدوارم داور تحت تاثیر نباشد و از روز گذشته ورود کردید، شما در این برهه باید کمک کنید فساد حل شود اگر فسادی دیده‌اید و شما هم خیلی‌ها را له کرده‌اید و چرا می‌گویید 300 میلیون به کسی داده‌اند که دست چپ و راستش را نمی‌شناسد. گفت: شما به بیراهه می‌روید و اسم افشین قطبی را می‌آورید و من روزی در مورد قطبی حرف زدم که گفت من دیوانه بودم که به ایران آمدم و من هم گفتم آقای قطبی شمای دیوانه عاقل مات کن بودید که یکباره سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شدید. 30 سال در ایران نبودی و حتی گذرنامه هم نداشتی و آمدی و پول را گرفتی و رفتی و من هم نباید یکسری حرف‌ها را می‌زدم و اگر استنباطم این بود که آقایان می‌خواهند فساد از بین برود من هم کمک می‌کردم اما آقایان به دنبال منافع خودشان هستند چطور آن روز که قهرمانی پنالتی گرفت و حتی یک بچه هم می‌گفت پنالتی نبود این حرف‌ها را نمی‌زدند و نمی‌گفتند قهرمانی اینطور یا آنطور است؟ من خسته شده‌ام اینقدر دادگاه رفتم و یک شعبه در دادگاه به نامم خورده بود و اما یکی از آقایان ارتباطی داشته که از گذشته بوده است که به عنوان حمایت از پاک بودن بوده است، کدام اراده برای از بین بردن تبانی در کشور وجود دارد؟ تبانی فقط در فوتبال است در دادگستری نیست؟ این مسایل در شهرداری و آموزش پروش و کلانتری نیست؟ آدم شریف زیاد داریم من این همه پول و هکتار هکتار زمین دارم چقدر مالیات می‌دهند؟

در این لحظه مایلی‌کهن برگه‌ای رو کرد و گفت: من در سال 87-88 مودی نمونه مالیاتی شدم اما با وجود اینکه آقایان مالیات به خاطر کار چاق‌کن‌ها ندادند می‌گویند آقایان مودی نمونه مالیاتی هستند و من از چیزی نمی‌ترسم اما آقایان می‌خواهند همه چیز را له کنند.

سرمربی مایلی کهن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که قبل از بازی بهتر نبود به سمت دایی می‌رفتید و بزرگواری می‌کردید، گفت: من از این کارها زیاد کرده‌ام. مگر باقری آمد طرف من؟ شاید دلیل خاص خودش را دارد. من با کریم مشکلی نداشتم و ایشان دلیل خاص خودش را داشت اما افرادی که فوتبال را فقط برای خودشان می‌‌خواهند طبیعی است. نمی‌خواستم دوستی ظاهرانه داشته باشم و دیگر این کار را نخواهم کرد.

وی ادامه داد: زحمت را آنهایی کشیدند که به سمت نیمکت تیم مقابل رفتند و وقتی تیم‌شان گل زد طوری پریدند که هوا سوراخ شد. آنهایی که هرچه دارند از پرسپولیس است و بعد رفتند و از این تیم شکایت کردند پرسپولیسی هستند نه من!

 

مایلی کهن تاکید کرد:در برنامه 20:30 که می گویند فلان خانه را دارند آقایان ناراحت می شوند.آیا ندارید؟یعنی باید شب های جمعه به آقایان کمک کرد.

 

سرمربی صبا در مورد تشکر از او بابت میدان دادن به یک بازیکن 19 ساله، گفت: اگر بازیکنی مایل باشد و تمایل به حضور داشته باشد از خدایم است بیاید. اما توان نداریم، بازیکن را به صرف اسم نمی‌آورم و پای همه قضایا هستم و به غیر از حسینی 19 ساله روزبه چشمی هم 19 سال داشت و بازیکن 21 ساله هم داشتیم اما این مسایل دلیل نمی شود که با امکاناتی که داریم بخواهیم کار غیر عادی انجام بدهیم و دیروز هم 20 درصد از پول بازیکنان را دادیم.

 

 وی در حالی این نشست خبری جنجالی و انتقادی را آغاز کرد که در ابتدای صحبت‌هایش از خبرنگاران خواسته بود تمام صحبت‌هایش را منعکس کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)