مرجع خبری پرسپولیس : حبیب کاشانی بامداد سه‌شنبه از اسامی پنج گزینه سرمربی پرسپولیس در فصل آینده پرده برداشت. محمد مایلی کهن، علی دایی، منصور ابراهیم زاده، حمید درخشان و حمید استیلی پنج نفری هستند که کاشانی از آن‌ها به عنوان نامزدهای مربیگریی پرسپولیس نام برد.

 

اما در این میان مایلی کهن از اظهار نظر درباره حرف‌های سرپرست پرسپولیس خودداری می‌کند و می‌گوید نمی‌خواهم بر اساس احتمالات کاری انجام داده یا حرفی بزنم. «من بر اساس احتمالات کاری انجام نمی‌دهم و حرفی نمی‌زنم. این تنها چیزی است که می‌توانم درباره این مساله بگویم.»

او این را می گوید و در واکنش به اینکه پس از بازی سایپا و سپاهان کاشانی که در ورزشگاه انقلاب کرج حضور داشت، به شما پیشنهاد داد که حتی به عنوان قائم مقام باشگاه هم فعالیت کنید ادامه می دهد:

«چنین پیشنهادی نشد، اما باید بگویم پرسپولیس خانه من است، هر چند که من را به خانه‌ام راه نمی‌دهند، من آنجا را خانه خود می‌دانم. چه به باشگاه راهم بدهند چه ندهند. به هر حال هیچ گاه طلبکار نبوده‌ام و حضور در پرسپولیس را ارث پدری‌ام نمی‌دانم.»

مایلی کهن در ادامه به وضعیت نگران کننده پرسپولیس اشاره می کند. او می گوید: «موفقیت یا ناکامی یک تیم در فوتبال ایران زیاد به این چیزها بستگی ندارد. در فوتبال ما حساب و کتابی وجود ندارد. سال گذشته پرسپولیس با نفرات زیاد و خیلی زودتر از استقلال تمریناتش را شروع کرد، اما دیدید که استقلال دوم شد و پرسپولیس چهارم. این معادلاتی که شما می‌گوید شاید در فوتبال دنیا که بر روی حساب کتاب پیش می‌رود تاثیرگذار باشد اما در کشور ما زیاد نباید بر روی این مسایل حساب کرد.»

اما صحبت های حساس سرمربی پیشین سایپا که در مورد اظهار نظر فریبز عرب نیا است. در برنامه سینمایی هفت عرب نیا صحبت‌های را مطرح کرد که بر اساس آن بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌ها مخاطب حرف‌های او را محمد مایلی کهن می‌دانستند.او می گوید: «ایشان یک مساله‌ای را عنوان کردند و گفته اند که راجع به کسی صحبت نمی‌کنم. ولی همان طور که شما گفتید، اکثر سایت‌ها و روزنامه‌ها این مطالب را به من منتسب کردند، باید بگویم بنده هنر پیشه نیستم، تنها یک مربی‌ام. این آقای عرب نیا است که شغلش هنرپیشگی است و بر اساس خواسته‌های کارگران در یک روز می‌تواند نقش مختار را بازی کند و ممکن است یک روز دیگر بتواند نقش شمر یا ابن‌ملجم را بهتر از مختار بازی کند. من هنرپیشه نیستم. من مربی‌ام و نمی توانم فیلم بازی کنم. من کارم فیلم بازی کردن نیست. در این 57 سالی که از خدا عمر گرفتم و 40 ـ 41 سالی که در خدمت ورزش بودم همه از من شناخت پیدا کرده‌اند. فکر نمی کنم اشکالی داشته باشد که وقتی از چیزی ناراحت می‌شویم و وقتی می‌بینیم به هم نوعمان زشت‌ترین حرف‌ها زده می‌شود، واکنش نشان دهیم. به هر حال در آن روز دلم من شکست. تماشاگران تبریزی به من هیچ توهینی نکردند و تنها من را تشویق کردند و من همواره مورد محبت اهالی تبریز بود‌ه‌ام اما وقتی دیدم با هم نوع‌ام رفتار خوبی نمی‌شود، منقلب شدم. من مثل کسانی نیستم که بخواهم فیلم بازی کنم. کارم فیلم بازی کردن نیست. آقای عرب نیا یقین بداند که من نمی‌توانم همچون او فیلم بازی کنم. من که نخواستم از چیزی سوء استفاده کنم.»

 

مایلی کهن در پایان نیز در مورد معرفی شدن حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس حرف می زند و می گوید: «من خدا را شکر می‌کنم و این معرفی را به فال نیک می‌گیرم. چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به جز مقطعی که مهندس هاشمی‌طبا در سازمان تربیت بدنی بودند و خدمات بی‌شماری را به ورزش قهرمانی و همگانی ارائه کردند، این برای اولین بار است که می‌بینیم فردی استخوان خرد کرده در ورزش که کلیه مراتب تحصیلی و ورزشی را طی کرده و سوابق مدیریت ورزشی دارد به عنوان رییس ورزش معرفی می‌شود. این مایه خوشحالی است و امیدوارم دکتر سجادی با توجه به تجربیاتش چه در زمینه قهرمانی ایران و آسیا و چه تحصیلات عالیه و تجربیات در زمینه مدیریت ورزشی بتواند با ارائه برنامه‌های خوب از مجلس رای اعتماد بگیرد. اعتقاد دارم این معرفی باعث می‌شود به ورزش کمک شود چرا که با حضور سجادی ما زمانی را از دست نمی‌دهیم. به هر حال این طور نیست که او تازه وارد ورزش شده باشد. سجادی با زیر و بم کار آشنایی دارد و این مانع از فوت وقت می‌شود. در این چند روز که نام ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی مطرح شده بود، نظر کسانی که من با آنها آشنا هستم و همگی از متخصصان ورزش هستند درباره این معرفی بسیار مثبت بود و شور و شوق خوبی را در میان متخصصان امر به وجود آورده بود.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)