پیشکسوت پرسپولیس و سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است پرسپولیس در نیم فصل اول بد کار نکرده و فصل گذشته هم توانست فاصله از صدر جدول را جبراند کند و قهرمان شود.

پرسپولیس این روزها نتایج مطلوبی کسب کرده و با سرمربی جدید خودش جلو می‌رود اما محمد مایلی کهن تاکید دارد که این تیم حاصل زحمات و تلاش یحیی گل‌محمدی  است که به چنین شرایطی رسیده است.

پرسپولیس نیم فصل دوم را با اوسمار ویرا خوب شروع کرد.
مگر در نیم فصل اول پرسپولیس دهم جدول بود؟ دوره رفت که تمام شد پرسپولیس جزو سه تیم بالای جدول بود و الان هم در جمع بالا نشینان است. این تیم فصل گذشته چگونه قهرمان شد؟ مگر غیر از این است که در مقطعی حتی از صدر جدول فاصله گرفت اما توانست با همین یحیی گل‌محمدی امتیازات عقب مانده را جبران کند و قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود؟ مگر این آقای ویرا تازه به پرسپولیس آمده؟ ایشان مگر دستیار خود یحیی گل‌محمدی نبود؟ بنده خدا یحیی هر وقت خوب نتیجه می‌گرفت یک عده می‌گفتند حاصل دسترنج برانکو است! در فوتبال ایران مرغ همسایه غاز است. البته یحیی گل‌محمدی اشتباه هم داشت.

مثلاً چه اشتباهاتی؟
مثلاً اینکه اکثر دستیارانش را از مربیان خارجی انتخاب کرد، اشتباه بود چون در داخل مملکت مربیان ارزشمندی داریم که می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند البته بماند که من از مربیان ایرانی مرتب دفاع می‌کنم ولی یکی از همین آقایان وقتی پس از پایان جام ملت‌ها بابت نتایج تیم ملی نقد فنی کردم، غیر مستقیم به من جواب داد و حرف‌های گنده‌تر از دهنش زد. وقتی ما به قطر باختیم نفر اول تیم ملی جرات نکرد جواب من را بدهد اما یکی از دستیارانش حرف‌های گنده‌تر از دهنش زد. من نقد فنی کردم و از هیچکسی هم نمی‌ترسم. ما در گروه بسیار آسانی قرار داشتیم که از گروه بقیه مدعیان آسان‌تر بود. در مرحله حذفی هم به مصاف سوریه رفتیم که مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها نبود اما در نهایت با پنالتی این تیم را شکست دادیم. جالب است که یک آقایی وقتی سال ۲۰۰۷ در یک چهارم نهایی جام ملت‌ها به کره در ضربات پنالتی باختیم و حذف شدیم، مرتب می‌گفت ما بدون باخت حذف شدیم و از ضربات پنالتی را حساب نمی‌کرد اما وقتی همین سوریه را در ضربات پنالتی بردیم، دیگر در این مورد حرف نزد احتمالاً آن زمان ضربات پنالتی جزو فوتبال نبود و حالا تازه در فوتبال محاسبه می‌شود! یک نیمه خیلی خوب مقابل ژاپن داشتیم و مقابل قطر هم سه گل خوردیم و به فینال نرسیدیم. هر وقت صحبت می‌شود، آقایان می‌گویند پول و امکانات نداشتیم ولی نمی‌دانم تیمی که پول نداشت چطور ۲۵ همراه در جام ملت‌های آسیا داشت؟ تازه این همراهانی بود که ما آنها را می‌دیدیم.

از پرسپولیس فاصله نگیریم. یک عده می‌گویند کار دشوار این تیم بعد از بازی با نفت و گاز گچساران آغاز می‌شود و شاید روزهای خوش ویرا به پایان برسد و اوقات سختی پیش روی این مربی و پرسپولیس باشد.
پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و بزرگ هم باقی می‌ماند. من به عنوان یک پرسپولیسی همواره برایش آرزوی موفقیت می‌کنم و خیلی افسوس می‌خورم که چنین اتفاقاتی افتاد و فکر نمی‌کنم یحیی گل‌محمدی خودش از پرسپولیس رفته باشد بلکه او را کنار گذاشتند. شاید به این خاطر که زبانش و حرفهایی که زد…

اوسمار ویرا توسط خود یحیی به ایران آورده شد. اگر شما جای یحیی گل‌محمدی بودید می‌دانستید که او یک روز بعد از رفتنتان سرمربی می‌شود، باز هم این مربی را می‌آوردید؟
من قاطعانه می‌گویم در فوتبال ایران حتماً مربیان ایرانی بهتر از آقای ویرا برای پرسپولیس وجود دارند. البته اصلاً قصدم بی‌احترامی به مربیان خارجی که برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند نیست ولی معتقدم پتانسیل خود مربیان وطنی ما بالاست.

برسیم به داستان فرهاد مجیدی و پایان کارش در اتحاد کلبا. مربی جوانی که توسط شما به تیم ملی رسید. خیلی‌ها می‌گویند اگر مجیدی می‌توانست به روند خوب فصل قبل در فوتبال امارات ادامه بدهد، به زودی زمینه برای حضور سایر مربیان ایرانی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیزفراهم می‌شد.
به نظر من فرهاد مجیدی در مجموع موفق بوده است. فکر می‌کنم او  کمتر از ۶ سال است که مربیگری می‌کند و در مجموع کارنامه موفقی داشته است. فرهاد باید بپذیرد که هر مربی در دوره کاری خودش می‌تواند برهه ناموفقی هم داشته باشد و یقین بداند که برای رسیدن به موفقیت باید بیشتر تلاش کند. مجیدی نباید رفیق بازی کند و در انتخاب همکارانش باید افرادی را برگزیند که مطمئن باشد حتماً می‌توانند به او کمک کنند.

و به عنوان سوال آخر وزیر ورزش آقای کیومرث هاشمی مدعی شده که مشکل مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس تا هفته آینده حل می‌شود. به نظر شما چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟
این حرف آقای وزیر است و باید صبر کنیم و ببینیم تا هفته آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. البته الان نزدیک به ۵۰ سال است که می‌گویند مشکلات استقلال و پرسپولیس حل می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)