مرجع خبری پرسپولیس : آخرین مصاحبه با محمد مایلی کهن پیش از بازی با استقلال:

 

* چيزي كه اين روزها بيشتر از گذشته در فوتبال ايران ديده مي‌شود، كاهش روزافزون تماشاگران در ورزشگاه‌ها است. فكر مي‌كنيد چه دلايلي وجود دارد؟

ـ عوامل متعددي به نظر من در اين قضيه دخيل هستند كه شايد از حوصله اين مصاحبه خارج باشد. البته در شهرستان‌ها استقبال خوب است اما ما نياز داريم به بررسي همه جانبه بپردازيم. به هر حال فوتبال ما متاسفانه فوتبالي نيست كه اشتياق ايجاد كند و باعث شود كه مردم به ورزشگاه‌ها بيايند. البته بر خلاف آنچه كه مي‌گويند فوتبال ما پيشرفت نكرده، من معتقدم فوتبال ما به لحاظ فني رو به جلو رفته است. تيم‌ها در طول بازي از تاكتيك‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند اما واقعا در ساير زمينه‌ها يك سري مشكلات وجود دارد. توهين به آدم‌هاي مختلف در ورزشگاه‌ها كه عموما با نام ليدر صورت مي‌گيرد به فوتبال ما لطمات زيادي زده است. طبيعي است خانواده‌ها به فرزندان‌شان اجازه نمي‌دهند به ورزشگاه‌ها بيايند.

 

من در نشست مطبوعاتي پس از بازي با شاهين بوشهر اين مساله را گفتم كه نمي‌دانم مفهوم “ليدر” يعني چه؟ ليدر در لغت يعني رهبر و پيشرو و به فردي اطلاق مي‌شود كه بيشتر مي‌داند و به دليل دانشش يك مجموعه را تحت كنترلش دارد. اما آيا اين خصوصيات را در ليدرهاي تماشاگران مي‌بينيد؟ كجاي دنيا يكي بوق دستش مي‌گيرد و تماشاگران ديگر را رهبري مي‌كند؟ اما در كشور ما اين مساله مد شده و اكثر قريب به اتفاق اين ليدرها عامل بسياري از بي‌نظمي‌ها در فوتبال هستند. حقي براي‌شان ايجاد شده و اكثر قريب به اتفاق آنها به باج‌خواهي مي‌پردازند. البته داستان به وجود آمدن ليدر را هم من بهتر از هر كس ديگري مي‌دانم. در نشست مطبوعاتي پس از بازي با شاهين هنگامي كه وارد سالن شدم يكي از خبرنگاران از من پرسيد اكثر مربياني كه به نشست مطبوعاتي مي‌آيند، چند آدم و باديگارد كنارشان است. چرا شما تنها وارد سالن شديد؟ كه من گفتم سر من روي تنم سنگيني مي‌كند چه برسد به اين كه باديگارد داشته باشم. من بر حسب وظايفي كه دارم به آنها عمل مي‌كنم و سعي مي‌كنم اشتباهاتي كه در طول زندگي‌ام انجام داده‌ام را به عنوان تجربه و به صورت رايگان در اختيار بازيكنانم قرار دهم و ابايي هم ندارم كه بگويم در كجا اشتباه كرده‌ام.

* پس از درگيري يك ليدر با علي دايي، همه به اين مساله واكنش نشان دادند اما از شما مصاحبه‌اي درباره اين مساله نشنيديم.

ـ در همين صحبت‌هايم اشاره كردم. اگر وقتي به همكار ما توهيني مي‌شود واكنش نشان دهيم آن اعتراض مهم است اما اينكه وقتي به كس ديگري توهين مي‌شود خوشحال مي‌شويم و وقتي به خودمان توهين مي‌شود واكنش نشان مي‌دهيم، اين ارزشي ندارد. ما بايد در مقابل توهين‌ها و بي‌احترامي‌ها به همكاران‌مان واكنش نشان دهيم. نبايد اجازه دهيم قداست‌ها در ورزشگاه‌ها شكسته شود. متاسفانه بعضي‌ها وقتي به مربي، بازيكن يا داوري توهين مي‌شود خوشحال مي‌شوند اما وقتي اين مساله گريبان خودشان را مي‌گيرد، ناراحت و عصبي مي‌شوند.

 

* كميته داوران اين روزها به شدت در قبال اظهارنظر مربيان و بازيكنان عليه داوري واكنش نشان مي‌دهد، نظر شما درباره اين رفتار كميته داوران چيست؟

ـ به هر حال رييس جديد داوران كه يكي دو ماه است آمده، گفته هيچ كس حق اظهارنظر ندارد. اما ايشان بيشتر از همه خودش صحبت مي‌كند. اگر قرار است كسي صحبتي نكند، خود ايشان اولين نفري است كه نبايد صحبت كند. اگر شكايتي هم وجود دارد نبايد آن را رسانه‌اي كرد و بايد آن را به كميته انضباطي داد و اگر كميته انضباطي صلاح دانست، آن را مطرح كند. متاسفانه رييس جديد كميته داوران با اكثر مربيان برخورد كرده و به آنها معترض شده است كه فكر مي‌كنم بر اساس تجربه‌ام ايشان اشتباه مي‌كند. اگر قرار است به حاشيه‌هاي فوتبال دامن نزنيم، اين به همه عوامل فوتبال و بويژه رييس كميته داوران برمي‌گردد.

 

 

* به نظر در نيم فصل دوم شرايط براي سايپا خوب پيش مي‌رفت اما باخت به شاهين اين روند را قطع كرد.

ـ ما روند خوبي را در نيم فصل دوم آغاز كرديم چرا كه بازيكنان منضبطي داريم كه حاشيه‌اي ندارند و تلاش زيادي انجام مي‌دهند. شايد در جدول رده‌بندي وضعيت مناسبي نداريم اما خوشبختانه هيچ حاشيه‌اي هم در تيم ما وجود ندارد و بازيكنان در نهايت آرامش و متانت تمرين مي‌كنند. باشگاه هم در حاكم شدن چنين فضايي خيلي به ما كمك كرده است. پس از بازي با شاهين بوشهر با وجود لغو پروازمان و شكست برابر شاهين بازيكنان با وجود خستگي با نجابت كار كردند. حتي زماني كه مي‌خواستيم از فرودگاه شيراز به تهران بياييم به دليل كمبود بليت بازيكنان سعي كردند اولويت را به بازيكنان مصدوم يا بازيكناني كه بيشتر بازي كرده‌اند بدهند. به نظرم اين وفاق و هميت خيلي قابل تقدير است. من يكشنبه از همه آنها تشكر كردم.

 

* به هر حال با اين شكست شرايط براي شما در جدول رده‌بندي كمي سخت شد. سايپا حاشيه امنيت خوبي ندارد.

ـ درست مي‌گوييد بايد ما در كنار مسائلي كه به آن اشاره كردم، امتيازات لازم را بگيريم تا بالاي جدول بياييم و ديده شويم. نمي‌خواهم تقصير را بر گردن كسي بيندازم اما در چند بازي‌اي كه انصاري فرد و زينالي را در نيم فصل نخست نداشتيم، نتايج خوبي هم كسب نكرديم. در نيم فصل دوم كه انصاري‌فرد بود، عملكرد بهتري داشتيم. بر روي تاكتيك دفاعي كار كرديم و دريافت گل كمتر نتيجه اين عملكرد بود. ما در بازي با شاهين نيمه اول عملكرد خوبي داشتيم اما در نيمه دوم خوب نبوديم. يك گل صددرصد سالم زديم كه من پس از تماشاي چندين باره اين صحنه به اطمينان رسيدم كه گل ما سالم بوده است اما در اتفاقي نادر كمك داور گل سالم ما را مردود اعلام كرد. البته ما اعتراضي نداريم چرا كه كمك داور عنوان كرده تشخيصش اين گونه بوده است. با وجود اينكه بازي را واگذار كرده‌ايم به آينده اميدواريم.

 

* در بازي با استقلال كه پنجشنبه برگزار مي‌شود شما كريم انصاري فرد را در اختيار نداريد، آيا نبود او در تيم‌تان تاثيرگذار خواهد بود؟

ـ ما از دو طرف به خاطر انصاري فرد ضرر كرديم. زماني كه تيم ملي مي‌خواست به قطر برود انصاري فرد دو اخطاره بود. او به من گفت كه مي‌خواهد يك كارت زرد بگيرد تا سه اخطاره شود و زماني كه تيم ملي در قطر بازي دارد و ما هم در ايران بازي داشتيم، محروميت او برطرف شود اما ما به او چنين اجازه‌اي نداديم. حداقل ترتيبي اتخاذ شود بازيكني كه دو سه هفته در اختيار تيم ملي است كارت زردش هم پاك شود. به هرحال او در بازي قبلي كارت زرد گرفت و سه اخطاره شد.

 

* اگر او سه اخطاره نمي‌شد اجازه مي‌داديد كه او به همراه تيم اميد به قرقيزستان برود؟

ـ هيچ زماني نبوده كه ما بازيكن‌مان را به تيم اميد نداده باشيم.

 

* اما آقاي جلالي دو هفته پيش گفته بود تنها تيمي كه تمام و كمال با تيم اميد همكاري كرده، فولاد بوده و ديگر تيم‌ها از جمله سايپا به تيم اميد بازيكن ندادند. حتي همان زمان عزيز محمدي مصاحبه كرد و گفت كه با بازيكناني كه به تيم اميد نمي‌آيند برخورد مي‌شود.

ـ استنباط شخصي آقاي جلالي بوده است. انصاري فرد در يك مقطع در تمرين‌ها يك روز شركت نكرد كه آن هم 28 صفر بود كه تعطيل بود. شنبه هم ما بازي داشتيم. ضمن اينكه او به تيم هم دعوت نشده بود. تنها باشگاهي كه هميشه همكاري داشته است، سايپا بوده.

 

* اما همين نظر را جلالي هم داشته است.

ـ اگر بوده آنها بازي‌شان عقب افتاده است اما سايپا تنها تيمي است كه بازي‌هايي را مقابل چند حريف بدون حضور دو بازيكن اميدش برگزار كرد. البته پرسپوليس هم در مقطعي كه تيم اميد در گوانگجو بود، بدون حضور غلامرضا رضايي و حميد علي‌عسگر يكي دو بازي انجام داد.

 

* با همه اينها شما بايد روز پنجشنبه بدون كريم انصاري فرد به مصاف استقلال برويد. پيش‌بيني مي‌شود بازي دشواري برابر اين تيم داشته باشيد.

ـ به هر حال همان طور كه شما گفتيد، بازي بسيار سختي خواهد بود، بويژه براي ما كه در جدول شرايط چندان خوبي نداريم و از حاشيه امنيت خوبي هم برخوردار نيستيم. خودمان نگران اين وضعيت هستيم و سعي مي‌كنيم با عملكرد خوب برابر تيم بزرگ استقلال شرايط‌مان را بهبود بخشيم. استقلال تيم خوب و پرمهره‌اي است اما ما هم مثل همه بازي‌ها مي‌خواهيم ارائه‌گر بازي خوبي باشيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)