مرجع خبری پرسولیس : چه شد که حاجی‌مایلی راضی شده به همان فوتبال به قول او کثیف برگردد مشخص نیست، آیا او باز هم در یک صبح تابستانی بیرون رفته و صبحانه‌ای خورده؟ یا این بار وعده هایی شنیده.

روزی که حبیب کاشانی سرپرست سابقاً موقت و حالا دائمی پرسپولیس کمیته فنی را برای انتخاب سرمربی تيم تشکیل داد، محمد خاکپور از آن سوی دنیا دست به افشاگری جالبی زد.

 

خاكپور گفت مایلی‌کهن به او پیغام داده که استیلی سرمربی و مایلی‌کهن مدیرفنی پرسپولیس خواهند شد و از خاکپور هم دعوت به عمل آمده به عنوان دستیار کنار استیلی باشد.

اگر ادعاي خاكپور را جدي بگيريم بايد گفت کمیته فنی پرسپوليس که از افراد شناخته‌شده فوتبال ایران تشکیل شده بود، همه تبدیل به مهره‌های شطرنج شدند تا با آن بیانیه معروفي که توسط بیژن ذوالفقارنسب قرائت شد، دایی را نخواهند و استيلي را به نیمکت تیم پرسپولیس برسانند.

2-حمید استیلی در لیگ هفتم سهم قابل توجهی در قهرمانی پرسپولیس داشت. استخدام بازیکنانی همچون سپهر حیدری، عباس آقایی، حسن رودباریان، محمد نصرتی، محسن خلیلی و… که همگی جزو باتجربه‌های لیگ بودند و سابقه قهرمانی با تیم‌های دیگر را داشتند، باعث شد تا پرسپولیس در آن فصل با تکیه بر تجربه همین بازیکنان قهرمان لیگ شود.

حالا بعد از نزدیک به 4سال باز هم استیلی مشغول تیم بستن شده اما این بار برای خودش و نه برای مربی دیگر. همین سابقه باعث شد پرسپولیسی‌ها به تیم بستن حمید استیلی خوشبین باشند. اما با آغاز رسمی فصل نقل و انتقالات هر روز بازیکن‌های بزرگی نظیر آندو تیموریان، کریم انصاری‌فرد، جلال حسینی، مهدی رحمتی، مهرداد اولادی و… پای میز مذاکره با پرسپوليس نشستند که هیچ کدام جذب اين تيم نشدند. تاکنون کریمی، نصرتی و معمارزاده بازیکنانی هستند که با پرسپولیس به توافق رسیده‌اند و فصل آینده سرخپوش خواهند بود.

3-اما این بار علاوه بر خبر جذب معمارزاده، مدیر فنی هم برای باشگاه پرسپولیس منصوب شد. مدیر فنی که معمولا در ایران یا به قول علی پروین همان “کشک” است یا این‌که آلترناتیوی است برای جایگزینی احتمالی سرمربی ناکام و برکنار شده.

بیراه نبود که مایلی‌کهن چند هفته پیش حبیب کاشانی را بهترین مدیر تاریخ پرسپولیس بعد از انقلاب خواند و از همان موقع می‌شد حدس زد که افشاگری محمد خاکپور بی‌اساس نبوده.

4-مایلی‌کهن وقتی که با لطف گروهبان قندلی سابق(امیر قلعه‌نویی) و درخشش کریم انصاری‌فرد توانست سایپا را در لیگ برتر حفظ کند، از کار برکنار شد تا مجید صالح جایگزین او شود. پيش‌تر مایلی‌کهن پس از برکناری از فولاد نیز خانه‌نشین شده بود و هر چند وقت یک بار با مصاحبه‌های آنچنانی قصد مطرح کردن خود را داشت.

تا این‌که آن صبحانه معروف با شخص رئیس‌دولت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات باعث شد که او به سایپا بپيوندد و بیکار نباشد تا شاید این‌گونه دست از انتقاد از زمین و زمان بردارد و به اصطلاح سرگرم باشد. اما او همین رویه را روی نیمکت سایپا ادامه داد و هر از گاهی برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست‌های تیمش، بازیگر، نویسنده و کارگردان شوی جدیدی می‌شد. روزی بیانیه می‌نوشت، روزی بحث دوپینگ شاگردان فیروز کریمی را راه می‌انداخت و در آخرین بار هم گریه می‌کرد و فوتبالی که در آن به داور فحاشی می‌کنند را نمی‌خواست.

حال چه شد که حاجی‌مایلی راضی شده به همان فوتبال به قول او کثیف برگردد مشخص نیست، آیا او باز هم در یک صبح تابستانی بیرون رفته و صبحانه‌ای خورده؟ یا این بار حبیب کاشانی وعده‌هایی شنیده که او را به روی صندلی مدیریت فنی باشگاه پرسپولیس نشانده؟

5-کارنامه محمد مایلی‌کهن پر است از عدم موفقیت با تیم‌های مختلف. سقوط با شهرداری تبریز(لیگ78-77)، پیکان(فصل85-84)، سایپا(لیگ83-82)، فولاد(86-85) و عدم کامیابی بهترین تیم المپیک ایران متشکل از ستاره‌هایی نظیر رحمتی، محرم نویدکیا، معدنچی، اکبرپور، کعبی، برهانی، نصرتی و… که همگی بعدها ستاره‌های فوتبال ایران شدند. هر چند خود حاجی‌مایلی زیر بار این واقعیات و نتایج نمی‌رود، اما چه بخواهیم چه نخواهیم سقوط شهرداری تبریز78، سایپای83 و فولاد86-85 به جهت بد بستن تیم به پای محمد مایلی‌کهن نوشته شده که اردوی تیم های تحت امرش را با هیئت عزاداری مذهبی اشتباه می گیرد و بازیکنان خطاکار را مجازات می کند.

اما سوال اساسی‌تر وقتی شکل می‌گیرد که آیا مدیریت فنی یک تیم فوتبال در ایران شرح وظایف مشخصی دارد؟ آیا محمد مایلی‌کهن شایستگی حضور روی این صندلی را دارد؟ معمولاً در فوتبال آلمان و اسپانیا مربیان شاخصی روی این صندلی می‌نشینند که کارنامه‌ای مشخص در دنیای فوتبال دارند. اولی هوینس و خورخه بالدانو سال‌ها مدیران فنی بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید بودند. آیا می‌توان محمد مایلی‌کهن را با کارنامه‌ای که شرحش در سطور بالاتر رفت شایسته مدیریت فنی پرسپولیس دانست یا او را هم باید به قول پروین «کشک» باشگاه پرسپولیس نامید؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)