معاون سازمان خصوصی سازی به تشریح جزئیات فروش بلوک ۸۵ درصدی سهام استقلال و پرسپولیس پرداخت.

محمود قامت معاون سازمان خصوصی سازی کشور درباره جزئیات فروش بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طریق فرا بورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند. ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال ایران توسط کنسرسیومی از هلدینگ شرکت‌های صنایع پتروشیمی معامله شد. قیمت هر سهم پایه معادل ۳,۰۴۶ ریال بود که در سامانه معاملات وارد سیستم کردند که سپس خریداری شد و این معامله قطعی شد. ارزش کلی مبلغ حدود ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان بود.

معاون سازمان خصوصی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و بانک رفاه، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط، به صورت مشترک درخواست خرید سهام شرکت پرسپولیس ارائه کردند.

وی افزود: این ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

قامت کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

او افزود: با توجه به ضرب الاجلی که AFC تعیین کرده است خریداران باید فردا ۱۰ درصد از مبلغ خرید معامله را واریز کنند و سپس انعقاد قرارداد توسط همه خریداران انجام شود. سپس بعد از واریز نقدی و امضای قرارداد تشریفات معمول در سامانه های بورس انجام می‌شود و متعاقبا انتقال سهام از وزارت ورزش و جوانان به خریداران جدید صورت می‌گیرد و با این خرید و اتفاق مبارک مطالبه میلیونی هواداران دو باشگاه توسط دولت پاسخ داده می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)