شث هم چند روز دیگر برمی گردد

مرجع خبری پرسپولیس : شيري كوچكتر هيچ وقت ياد نگرفته از حق خودش دفاع كند و خيلي از مواقع سر به زيري كار دست او داده اما شايد اين مصاحبه‌ مجالي باشد براي او تا بعد از بازگشت به تركيب اصلي بگويد همان مجتبي سال 83 و ليگ سوم حرفه‌اي است كه در آخر همان فصل هم پرسپوليسي‌ها مي‌گفتند علي پروين خيلي مفت از دستش داده است.

آقا مجتبي دربي 69 هم انجام شد و پرسپوليس باخت. الان شرايطتان چطور است؟
■ با صحبت‌هايي كه كادر فني بعد از بازي انجام دادند اوضاع روحي‌مان بهتر شد. درست است كه حريف هميشگي‌مان برنده شد اما همه ديدند كه پرسپوليس مستحق باخت نبود. اگر آن گل را قبول مي‌كردند حتما شرايط فرق مي‌كرد. خدا را شكر كه بازي خوبي انجام داديم و تنها اسير بدشانسي و اتفاقات فوتبال شديم.

بازي خوب به كنار اما سپردن نتيجه به حريف سنتي حتما دردناك است.
■ بله، دوست داشتم با اين بازي كه انجام داديم حتما برنده هم باشيم. خودم هم اولين بازي‌ام بود و دوست داشتم با برد همراه باشد اما شرايط به گونه‌ ديگري رقم خورد.

 

شما مي‌گوييد خوب بازي كرديد، بهتر از حريف اما استقلالي‌ها مي‌گويند فقط مالكيت توپ را در اختيار داشته‌ايد.

■ مالكيت كه بود ولي در همان نيمه اول سه فرصت آنها وقتي به‌دست آمد كه ما در حمله بوديم و ضدحمله خورديم وگرنه آنها كار خاصي نكردند و نيمه دوم هم با همان يك فرصتي كه به‌دست آوردند بازي را بردند.

بعد از اعلام تركيب پرسپوليس در دربي خيلي‌ها از تصميم علي دايي ايراد گرفتند كه چرا به تو كه در 10 بازي قبلي حتي يك دقيقه هم بازي نكردي، ميدان داده؟
■ خب من كه بازيكن بي‌تجربه‌اي نيستم و چهار پنج بار در دربي‌هاي قبل بازي كرده‌ام. شرايطم هم خيلي خوب بود. چند هفته‌اي بود كه شرايط بازي را داشتم. بعد از آن مصدوميت در چند بازي قبل هم به شرايط ايده‌آل رسيده بودم اما كادر فني تصميم نهايي را مي‌گيرد. آنها هر روز شرايط بازيكنان را مي‌بينند و مي‌دانند چه كسي در تمرين‌ها بهتر است. پس حتما خوب كار كرده‌ام كه نظر كادر فني نسبت به من مثبت بوده.

اما قبول داري بعد از 10 هفته دوري از تركيب، حضور در چنين مسابقه سنگيني سخت است؟
■ گفتم كه من تجربه كافي را دارم. با اينكه اصلا بازي نكرده بودم اما از لحاظ بدني، روحي و انگيزه بهتر از بقيه بودم تا خودم را به تركيب تيم تحميل كنم و نظر كادر فني را نسبت به خودم تغيير بدهم.

4 روز قبل از دربي در تمرين ديدم كه علي دايي با تو صحبت مي‌كند، آيا از همان موقع معلوم بود كه بازي مي‌كني؟
■ بله، درست است يك صحبت‌هايي انجام شده بود و خودم هم مي‌دانستم بازي مي‌كنم. البته دو سه هفته قبل هم صحبت شده بود، در بازي‌هاي قبلي هم با من حرف مي‌زدند…

… يعني مي‌گفتند بازي مي‌كني اما دوباره در تركيب قرار نمي‌گرفتي؟
■ نه منظورم اين است كه آن موقع شرايطم بهتر بود و آماده‌تر بودم اما وقتي كه بهتر شدم كادر فني تصميم گرفت بازي‌ام بدهد و با صحبت‌هايي كه انجام شد فهميدم در تركيب اصلي دربي هستم.

حدود 60 دقيقه بازي كردي و انصافا بد هم نبودي اما يك صحنه از فرهاد مجيدي جا ماندي و مجبور به خطا شدي.
■ در آن صحنه من مي‌خواستم توپ را دفع كنم اما به هواي صحبت يكي از بچه‌ها توپ را استپ كردم. چمن ورزشگاه هم شرايط خوبي نداشت، تعادلم بر هم خورد، توپ زير پايم گير كرد و از پايم جدا شد.

حالا از نمايش 60 دقيقه‌اي‌ات در دربي راضي هستي؟
■ بد نبود، خدا را شكر براي اولين بازي بد نبود اما هنوز بايد تلاشم را بيشتر كنم تا بتوانم دوباره به همان بازيكني تبديل شوم كه به تيم ملي دعوت مي‌شد. اصلا هدف اولم برگشتن به تيم ملي است به همين خاطر تلاشم را بيشتر مي‌كنم و اميدوارم كه مزدش را هم بگيرم.

وقتي روي نيمكت نشستي بعد از نوشيدن آب حرفي زدي كه با توجه به زوم دوربين روي صورتت خيلي‌ها دنبال لب‌خواني بودند؟
■ نه، حرف خاصي نزدم. اگر مي‌خواستم به تصميم مربي اعتراض كنم همان‌جا كنار زمين اعتراض مي‌كردم اما من دنبال مسائل حاشيه‌اي نبوده و نيستم.

با اين‌حال خودت فكر مي‌كني چرا تيمي كه دنبال گل برتري مي‌گردد دقيقه 60 يك مدافع مياني را با يك مدافع ديگر تعويض مي‌كند؟
■ والله بهتر است از خود كادر فني بپرسيد چون من خودم هم نمي‌دانم چرا تعويض شدم.

بعد از باخت دربي، خيلي‌ها شيث رضايي را مقصر گل استقلال مي‌دانند، واقعا تقصير او بود يا نورمحمدي و حقيقي هم روي اين گل مقصرند؟
■ نمي‌شود گفت تقصير فلان بازيكن بوده كه پرسپوليس گل خورده، ما يك تيم هستيم. وقتي تيمي مي‌بازد همه در آن باخت شريك هستند. خوشحالي بردها براي همه است و در زمان باخت هم همه بايد ناراحت باشند.

فكر مي‌كني خودت اگر بودي و در موقعيت شيث قرار مي‌گرفتي، مي‌توانستي فرهاد مجيدي را كنترل كني؟
■ خب شرايط فرق مي‌كند. نمي‌شود گفت كه فلاني جاي آن بازيكن بود همه چيز فرق مي‌كرد. شايد اگر من هم بودم آن توپ گل مي شد. در آن شرايط و دقيقه 90 همه چيز يكهو فرق كرد.

اما تو سرعتي‌ترين مدافع پرسپوليسي و شايد اگر بودي از پس مجيدي برمي‌آمدي؟
■ نه، اتفاقا شيث و رضا هم سرعت خوبي دارند، شايد در آن صحنه تمركز لازم را نداشتند هر چند خودم فكر مي‌كنم در آن شرايط خواست خدا بود تا آن توپ گل شود وگرنه چرا توپ‌هاي ديگر آنها گل نشد؟

 
با اخراج شيث، رقابت مدافعان مياني پرسپوليس براي رسيدن به تركيب اصلي محدودتر شده، فكر مي‌كني باز هم فيكس باشي؟
■ نه، شيث هم چند روز ديگر برمي‌گردد. ما متعلق به خانواده پرسپوليس هستيم و شرايط براي بازيكنان يكسان است، من هم ضمن رقابت، تلاش مي‌كنم دوباره بازي كنم. هر كس هم شرايط بهتري داشته باشد حتما در تركيب اصلي قرار مي‌گيرد.

فكر مي‌كني در جام حذفي مي‌توانيد با يك برد پر گل شرايط را تغيير دهيد؟
■ ما نبايد به فكر برد پر گل باشيم و حريف را دست كم بگيريم. شرايط جام حذفي در سال‌هاي قبل و شكست تيم‌هاي ليگ برتري به تيم‌هاي دسته دوم و سوم بايد براي ما تجربه شود. به همين خاطر نبايد با غرور وارد زمين شويم. هدف‌مان برد است. بايد با قدرت وارد زمين شويم. گل اول را بزنيم و بعد به فكر بهتر كردن نتيجه باشيم و گل‌هاي بيشتري بزنيم.

واقعا با وجود جايگاه متزلزلت در پرسپوليس به تيم ملي هم فكر مي‌كني؟
■ گفتم كه اول هدفم اين است كه جايگاه خودم را در تركيب پرسپوليس محكم كنم، بعد به فكر تيم ملي هم هستم. هدفي جز اين ندارم. مي‌خواهم به تيم ملي برگردم آن هم با بازي‌هاي خوبي كه در تيم ملي انجام داده‌ام.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)