خبرگزاری پرسپولیس : مجله باشگاه بایرن مونیخ 10 انتقال پر سر و صدای این باشگاه را بررسی کرده است که در این بین نام علی کریمی هم به چشم می خورد.

نکته جالب در این بین علاقه باشگاه رئال مادرید اسپانیا به جذب علی کریمی بوده است.

مجله داخلی بایرن می نویسد: شول، زی روبرتو، بالاک، پرمیس، سالی حمیدزیچ، دایسلر و شواین اشتایگر، همه این ها قبل از انتقال علی کریمی به بایرن در فصل 2005-06 در خط میانی این تیم جا افتاده بودند. بایرن در آن زمان خط هافبک موفق داشت با این وجود ماگات تصمیم گرفت هافبک 26 ساله ایرانی که در الاهلی زیر نظر وینفرد شفر بازی می کرد را به تیمش بیاورد.

علی کریمی که عنوان مارادونای آسیا را یدک می کشید در 85 بازی برای این تیم 29 گل به ثمر رسانده بود، با این وجود بسیاری به موفقیت او با پیراهن بایرن شک داشتند. جالب اینکه پس از انتقال کریمی به بایرن، مسئولان باشگاه رئال مادرید هم اعلام کردند او را زیر نظر داشتند و به خاطر تنبلی کریمی در تمرینات الاهلی از جذب او منصرف شدند !

کریمی مقابل مدافعان باهوش بوندس لیگا فرصت چندانی برای موفقیت پیدا نکرد اما در سال 2011 ماگات بار دیگر او را به بوندس لیگا و این بار شالکه فراخواند.

نویسنده این مطلب به خوبی به توانایی های کریمی واقف است و چندین بار او را مارادونای آسیا خطاب می کند.

نکته دوم در خصوص این گزارش اینکه، پیوستن به بایرن برای ستاره های آسیایی خود افتخاری بزرگ محسوب می شود اما علی کریمی مورد توجه باشگاه رئال مادرید ، پرافتخارترین باشگاه اروپا و جهان هم بوده است و این نشان می دهد شماره 8 تیم ملی ایران و پرسپولیس اگر کمی بیشتر قدر خود را می دانست شاید سرنوشتی کاملا متفاوت در سطح اول فوتبال جهان پیدا می کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)