مرجع خبری پرسپولیس : جدايي ناگهاني مجيدي از استقلال غیرمنتظره ترین اتفاق پس از پايان نيم فصل نخست بود. مجيدي پس از گذشت يک هفته از حضورش در الغرافه، سرانجام درباره دلايل جدايي‌اش از استقلال حرف زد.

به نقل از ایسنا ، فرهاد مجيدي در گفت‌وگو با روزنامه‌ «الرايه الرياضيه» درباره اين دلايل جدايي صحبت کرده است:

* در مورد قراردادتان با الغرافه بگوييد. پيشنهاد آن‌ها چگونه بود؟

 

در ابتدا بايد بگويم از اين که به تيم الغرافه پيوسته‌ام خوشحالم. من وارد چالشي جديد در محيطي جديد شده‌ام. در مورد قراردادم با الغرافه هم بايد بگويم که از لحاظ مالي رقم زيادي را دريافت نکرده‌ام. من با چند پيشنهاد از باشگاه‌هاي اماراتي با رقم‌هاي مالي بسيار بهتر از الغرافه مواجه شدم، اما با پيشنهاد اين باشگاه قطري موافقت کردم چرا که دوست داشتم فوتبالم را در يک محيطي جديد دنبال کنم. اميدوارم که بتوانم در اين جا هم موفق کار کنم.

* آيا مشکلاتي براي پيوستن به الغرافه وجود داشت؟

برعکس. مردم در اين‌جا بسيار مهربان هستند. به هنگام گفت‌وگو با شيخ حمد بن ثامر آل ثاني رييس باشگاه پي بردم که ايشان علاقه زيادي براي قرارداد امضا کردن با من دارد. او فرد باهوشي به نظر مي‌رسد و در همان تماس تلفني اول مرا قانع کرد که به اين تيم بيايم. با وجود اين که من در همان وقت چند پيشنهاد خوب از باشگاه‌هاي اماراتي داشتم، اما پيشنهاد الغرافه را ترجيح دادم و از اين کار خود خوشحالم و اصلا احساس پشيماني نمي‌کنم. بايد بگويم که هيچ سنگ پراکني در اين زمينه وجود نداشت و اين انتقال به سرعت انجام شد. بلند پروازي‌هاي الغرافه در ليگ داخلي و خارجي يکي از دلايل اصلي پيوستن من به اين تيم بود.

* الغرافه در اين فصل ليگ ستارگان قطر نتايج خوبي نگرفته است و با تيم صدرنشين لخويا هفت امتياز فاصله دارد. آيا بر اين باوريد که شما مي‌توانيد اين فاصله زياد امتيازات را کم کنيد؟

در فوتبال اين گونه نيست که بگوييد هفت امتياز را نمي توان اصلا جبران کرد، بلکه برعکس، جبران فاصله امتيازي راحت است. در ليگ قطر تيم‌ها هم سطح هستند و اين شاخصه اين ليگ به شمار مي‌آيد. الغرافه با بازيکناني خوبي که در اختيار دارد مي‌تواند به رقابت‌ با تيم‌هاي ديگر بپردازد و خود را به صدر جدول رساند. ما تماشاگران پرشور و کادر اداري خوبي داريم. من نسبت به رقابت‌ در ليگ قطر خوشبين هستم و بر اين باورم که مي توانيم خود را به صدر جدول رسانيم و اين فاصله هفت امتيازي را کم کنيم.

* در مورد برونو متسو بگوييد. آيا او را مي‌شناسيد؟

متسو يکي از چهره‌هاي شاخص مربيگري در منطقه خليج فارس است. من پيش از اين زماني که در ليگ امارات بازي مي کردم به خوبي با او آشنا بودم. او سابقه هدايت تيم‌هايي همچون سنگال و قطر را در کارنامه خود دارد، الان که هم که در الغرافه حضور دارد. من از اين که در تيمي بازي مي‌کنم که متسو هدايت آن را بر عهده دارد، خوشحالم.

* شما بازيکن شاخصي هستيد، آيا پيش از اين هم از باشگاه‌هاي قطري پيشنهاد داشته‌ايد؟

(مجيدي با خنده پاسخ مي‌دهد) چيزي که مردم ايران و قطر نمي‌دانند اين است که من 10 سال پيش يعني در سال 2001 از همين تيم الغرافه پيشنهاد داشتم، اما نتوانستم به اين تيم بپيوندم. وقتي که چند وقت پيش مسئولان باشگاه الغرافه با من تماس گرفتند، بار ديگر خاطرات چند سال پيش برايم زنده شد. اين بار ديگر تصميم گرفتم به الغرافه بپيوندم، چرا که بر اين باورم که اين تيم مي‌تواند هم در ليگ داخلي و هم در ليگ قهرمانان آسيا رقابت‌ کند. به همين خاطر به اين تيم پيوستم.

* در مورد الغرافه اطلاعاتي داريد؟

تيم الغرافه را به خوبي مي‌شناسم. پيش‌تر در ليگ قهرمانان آسيا مقابل اين تيم بازي کرده‌ام. الغرافه قهرمان سه فصل گذشته ليگ ستارگان قطر است. گذشته از اين، الغرافه در رقابت‌هاي بين المللي زيادي شرکت کرده است. بر اين باورم که اين تيم توانايي رقابت‌ و کسب عنوان‌ها و قهرماني ها را دارد.

* الغرافه با عقد قرارداد با شما مي‌خواهد به مشکلات گل نزدن مهاجمانش پايان دهد، آيا از اين قضيه خبر داريد؟

طبيعتا وقتي يک تيم مهاجمي را به خدمت مي گيرد، در پي آن است که به مشکلات گل نزدنش پايان دهد. من به خوبي از سنگيني مسئوليتي که بر روي دوش‌هايم است با خبرم، اما مطمئنم که مي توانم در الغرافه هم توانايي‌هاي خود را ثابت کنم و خوش بدرخشم.

* همچنان که مي دانيد قرارداد شما با الغرافه پنج ماهه است، آيا اگر پيشنهاد تمديد قرارداد را داشته باشيد، با آن موافقت مي‌کنيد؟

چرا که نه. من يک بازيکن حرفه‌اي هستم. شرايط اين جا هم خوب است. طبيعتا اگر سرمربي تيم از عملکرد من راضي باشد، قرارداد خود را تمديد خواهم کرد. هر بازيکني دوست دارد که به همکاري با باشگاهي که در آن بازي مي‌کند، ادامه دهد.

* آيا درست است که مي‌گويند، مشکلات‌تان با باشگاه استقلال باعث شد که به الغرافه بپيونديد؟

بله. درست است. من به خاطر مسايلي که نمي‌خواهم اينجا آن را بيان کنم، با مسئولان باشگاه استقلال به توافق نرسيدم. ديگر سخت بود به نحو احسن در آن تيم بتوانم بازي کنم و انتظارات و بلند پروازي‌هاي هواداران پرشور اين تيم را برآورده کنم. چند پيشنهاد از تيم‌هاي مختلف داشتم. در نهايت تصميم به ترک استقلال و پيوستن به ليگ قطر را گرفتم.

* آيا براي پيوستن به الغرافه مشکل با سنگ پراکني‌ها و مشکلاتي مواجه شديد؟

برعکس. پيوستن من به الغرافه به خاطر تمايل دو باشگاه طولي نکشيد. باشگاه استقلال اصلا با جدايي من مخالفت نکرد، بلکه بلافاصله موافقت خود را اعلام کرد. به همين خاطر از آنها تشکر مي‌کنم. از اين که براي استقلال که يکي از بهترين تيم‌هاي آسيا به شمار مي‌آيد بازي کرده‌ام ، بسيار خوشحالم.

* شما يکي از بازيکنان بزرگ فوتبال قاره کهن به شمار مي‌آييد و سابقه بازي در تيم ملي فوتبال ايران را در کارنامه داريد. در حال حاضر فوتبال قطر را چگونه مي‌بينيد؟

فوتبال قطر نسبت به گذشته پيشرفت ملموسي داشته است. به خوبي اين مساله را مي توان در ليگ حرفه‌اي اين کشور مشاهده کرد. قهرماني السد در ليگ قهرمانان آسيا شاهد گويايي در اين زمينه است. در تيم ملي قطر بازيکنان خوبي وجود دارند که مي‌توانند روياهاي هواداران و تماشاگران اين تيم را برآورده کنند.

* همچنان که مي‌دانيد قطر در مرحله گروهي جام جهاني 2014 برزيل با ايران هم گروه است، در اين زمينه چه حرفي براي گفتن داريد؟

تيم قطر توانايي لازم براي صعود به جام جهاني را دارد. قطر در آخرين بازي خود در اين گروه بايد با تيم ما در تهران بازي کند. به نظرم شانس قطر براي صعود از اين گروه بيشتر از بحرين است. ما پيش از اين هم با قطر در تهران بازي کرده‌ايم. آن‌ها نمايش خوبي را مقابل تيم ما ارائه کردند، به همين خاطر بر اين باورم که آن‌ها با ايران از اين گروه به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

* در مورد فوتبال ايران بگوييد. آيا فکر مي‌کنيد تيم ملي فوتبال ايران در اين سال‌هاي اخير با وجود بازيکنان بسيار خوبي که در ترکيب داشت، انتظارات را برآورده کرده است؟

اول اين که بايد بگويم از اين که من يک ايراني هستم، احساس افتخار مي‌کنم. فوتبال ايران ضعف مفرطي در اين سال‌هاي اخير نداشته است، بلکه برعکس از بهترين تيم‌هاي آسيا به شمار مي‌آيد. ما شانس زيادي براي صعود از اين گروه داريم. ما با بازيکنان، مربي و فدراسيوني که داريم شانس زيادي براي صعود به جام جهاني خواهيم داشت. مي‌توانم بگويم که شانس ما براي صعود به جام جهاني برزيل به 90 درصد مي‌رسد. در مورد باشگاه‌هاي ايراني هم بايد بگويم که باشگاه‌هاي ما توانايي رقابت‌ براي کسب عنوان قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را دارند. اين بدين معنا است که فوتبال ايران در مسير درستي حرکت مي‌کند. در پايان به تماشاگران و هواداران الغرافه بايد بگويم که از اين که به قطر آمده‌ام و با الغرافه قرارداد امضا کرده‌ام بسيار خوشحالم. برايم افتخار است که با پيراهن اين تيم به ميدان بروم. براي موفقيت اين تيم هر آنچه را که در توان خواهم داشت، رو خواهم کرد. هدف من با الغرافه قهرماني در ليگ قطر است.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)