کریمی بالاتر از مجیدی قرار گرفت

مرجع خبری پرسپولیس : فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ فوتبال جهان در اقدامي عجيب نام علی كريمي و  فرهاد مجيدي را از فهرست محبوب‌ترين بازيكنان قاره‌ي كهن كنار گذاشت.

 

به گزارش مرجع خبری پرسپولیس؛ فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان، اسامي محبوب‌ترين فوتباليست‌هاي هر قاره در سال 2011 را منتشر كرد.

 

 

در اين فهرست پس از ياسرالقحطاني از عربستان، نام علي كريمي و فرهاد مجيدي به عنوان دومين و سومين بازيكن محبوب قاره كهن به چشم مي‌خورد، اما مقابل نام اين دو بازيكن از عبارت Disqualified استفاده شده و اين نشان مي‌دهد كه فدراسيون بين المللي اين دو بازيكن را ردصلاحيت كرده است.

 

با توجه به اين كه محبوب‌ترين بازيكنان هر قاره بر اساس راي‌گيري كاربران اينترنتي مشخص مي‌شوند، به نظر مي‌رسد پايگاه اينترنتي فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال جهان به نوعي راي‌هاي درنظر گرفته شده براي اين دو بازيكن محبوب ايراني را فاقد اعتبار دانسته و آنها را در راي گيري كنار گذاشته است.

 

از نكات جالب توجه اين فهرست، حضور بهترين بازيكن جهان در رده‌ي دوم محبوب‌ترين بازيكنان قاره‌ي آمريكاي جنوبي پس از بازيكني از شيلي است.

 

فهرست بازيكنان محبوب هر قاره به اين شرح است.

 

* آفريقا

نادر المياغري – مراكش

اسامه الدراجي – تونس

فيصل العجب – سودان

 

*آسيا

ياسر القحطاني – عربستان سعودي

علي كريمي – ايران —– > حذف

فرهاد مجيدي –ايران —–> حذف

 

در بازشماری آرا مشخص شد علی کریمی کاپیتان پرسپولیس بیش از 2 برابر فرهاد مجیدی رای آورده است. تعداد آرای علی کریمی 956172 بوده است و فرهاد مجیدی 408874 رای دارد. به این ترتیب علی کریمی در صورت عدم حذف نامش از سوی فدراسیون تاریخ و آمار بیشتر آرا را در میان کل بازیکنان حاضر در نظرسنجی به دست آورده بود.

 

* منطقه كونكاكاف

خاوير هرناندس – مكزيك

كارلوس روئيز – گواتمالا

كارلوس كاستلي – هندوراس

 

* اقيانوسيه

هري كيول – استراليا

 

* آمريكاي جنوبي

ادواردو خسوس بارگاس – شيلي

ليونل مسي – آرژانتين

كاكا – برزيل

پائلو گوئرو – پرو

خوان مانوئل بارگاس – پرو

 

* اروپا

فرانچسكو توتي – ايتاليا

الكساندرو دل‌پيرو – ايتاليا

رونالدو – پرتغال

ديميتار برباتوف – بلغارستان

آردا توران – تركيه

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)