پرسپولیس نیوز : مهاجم سابق پرسپولیس گفت: اینکه می بینید پرسپولیس نسبت به سال های گذشته موقعیت های گل بیشتری را به دست می آورد از نظر من به خاطر نوع فوتبالش نیست.

محسن خلیلی در رابطه با عدم رضایت هواداران پرسپولیس از نتایج این تیم تا پایان هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه پرسپولیس الان چوب عدم برنامه ریزی روی یارگیری ابتدای فصل خودش را می خورد. در فصل نقل و انتقالات لیگ پرسپولیس به هیچ عنوان عملکرد قابل قبولی نداشت و بازیکنانی که مدنظر کادر فنی بودند را جذب نکرد. حالا مشکل از بودجه بود یا اسپانسر من نمی دانم. اما همین مساله باعث شد در هفته های ابتدایی این تیم نتایج خوبی نگیرد.

وی همچنین افزود: اگر می بینیم پرسپولیس این روزها شرایط بهتری دارد و همه می گویند که بازی خوبی را از خود در زمین به نمایش می گذارد به خاطر این است که کم کم برانکو می تواند تفکرات خود را در زمین پیاده کند. با توجه به اینکه بازیکنان کم تجربه در پرسپولیس بیشتر از سایر تیم ها حضور دارند به تدریج این تجربه افزایش پیدا می کند و آنها در تیم جا می افتند.

مهاجم سابق پرسپولیس همچنین تصریح کرد: اینکه می بینید پرسپولیس نسبت به سال های گذشته موقعیت های گل بیشتری را به دست می آورد از نظر من به خاطر نوع فوتبالش نیست. بلکه کیفیت لیگ پایین آمده و درصد اشتباهات بازیکنان بسیار بالا رفته است. این هم به خاطر کم تجربه بودن اکثر تیم ها و جوانگرایی در لیگ است.

خلیلی در پاسخ به این سوال که با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می داند بیان داشت: اگر برانکو نتواند در 5 هفته ابتدایی نیم فصل دوم تیمش را به جمع سه تیم بالای جدول برساند مطمئن باشید که دیگر این تیم شانسی برای قهرمانی نخواهد داشت. این اتفاق نیز مستلزم این است که پرسپولیس در نیم فصل تقویت شود. بازیکنان و مکمل هایی باید به این تیم تزریق شوند که مشکل اصلی پرسپولیس که همان گلزنی است را حل کند.

وی درباره اینکه پرسپولیس نیاز به چه بازیکنی برای نیم فصل دوم دارد گفت: طبیعتا بازیکنان باتجربه از کمترین موقعیت ها بیشترین بهره را می برند و به نظرم برانکو باید در نیم فصل به دنبال چنین بازیکنانی باشد. البته این دوره از هدر دادن موقعیت ها و کم تجربه بودن را اکثر بازیکنانی که با سن پایین به پرسپولیس آمده اند تجربه کرده اند. با اینکه طارمی شاید از نظر سنی خیلی جوان نباشد اما هنوز حضورش در لیگ برتر به دو سال هم نرسیده است. او بازیکن بسیار کم تجربه ای است و به خاطر همین موقعیت را هدر می دهد.

مهاجم سابق پرسپولیس ادامه داد: با این حال نمی توانیم این شاخصه را برای ارزیابی کیفیت طارمی ملاک قرار دهیم. او پتانسیل این را دارد که مهره قابل اعتمادی برای پرسپولیسی ها شود. همان طور که گفتم تمام بازیکنانی که حالا خودشان را در پرسپولیس باتجربه می دانند با چنین مشکلات و استرس هایی در روزهای اول ورودشان مواجه بودند.

خلیلی در پاسخ به این سوال که خودش هم در دوره نخست حضورش در پرسپولیس چنین مشکلاتی را تجربه کرده اذعان داشت: شرایط برای من متفاوت بود. من وقتی به پرسپولیس آمدم که در اوج تجربه بودم. من از 18 سالگی در لیگ آزادگان بازی کردم و 8 سال عضو تیم بزرگسالان سایپا بودم. در سه سال منتهی به حضورم در پرسپولیس، سایپا در میان سه تیم بالای جدول حضور داشت و سال آخر هم قهرمان شد. زمانی که من به پرسپولیس آمدم هم این تیم می توانست به من کمک کند و هم من به پرسپولیس.

مهاجم سابق پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند وضعیت فعلی پرسپولیس خیلی بهتر از روزهایی است که از ستاره های سایر تیم ها استفاده می کرد. چند سالی است که مربیان پرسپولیس فاز جدیدی را شروع کردند و این باشگاه در حال بازیکن سازی است. به هر حال وقتی یک باشگاه می خواهد تیمش را از پایه بسازد باید تاوانش را هم بدهد. تاوان پرسپولیسی ها نیز همین از دست رفتن موقعیت های متعدد است.

وی با اشاره به جای خالی هادی نوروزی گفت: حضور هادی در ترکیب پرسپولیس بسیار تاثیرگذار بود. او به عنوان یک بازیکن کلیدی و کسی که بازوبند کاپیتانی را می بست می توانست به مهاجمان جوان پرسپولیس کمک کند. نبودنش واقعا سخت است اگرچه من هنوز هم رفتن هادی نوروزی از میان خودمان را باور نمی کنم. هنوز هم منتظرم تا او از این مصدومیت طولانی مدت بازگردد و برای پرسپولیس بازی کند.

وی در پایان درباره هجمه های اخیر علیه بازیکنان پرسپولیس که حتی در شبکه های اجتماعی به توهین هم کشیده شده است، گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنانی که با این تیم قرارداد می بندند باید یادشان باشد همانطور که تیتر یک می شوند، بازیهای شان پخش زنده می شود و هزار اتفاق مثبت دیگر باید همان طور هم به مسائل منفی پرسپولیس هم فکر می کردند. بازیکنی که از این فشارها و حواشی سربلند بیرون می آید موفق خواهد بود و حتما بازیکن بزرگی می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)