مرجع خبری پرسپولیس : هنوز فوتبالدوستان جار و جنجال‌هايي كه براي انتخاب داوري دربي 72 راه افتاده بود را فراموش نكرده‌اند.


تا آخرين لحظات محسن قهرماني داور اين بازي بود و حتي بليت رفت و برگشت او هم به مشهد فرستاده شده بود اما به بهانه اعتراضاتي كه پرسپوليسي‌ها  در روزنامه راه انداخته بودند درست آخرين لحظه محسن تركي براي چهارمين بار توسط كميته داوران به عنوان داور دربي انتخاب شد تا علاوه بر محسن قهرماني ميليون‌ها طرفدار فوتبال هم شوكه شوند.

 

اما براي اينكه به زعم خودشان آب از آب تكان نخورد شبانه با قهرماني تماس گرفتند و گفتند با همان بليت به تهران بيا و بازي راه‌آهن را سوت بزن. قهرماني هم با همان روحيه ظهر همان روز به تهران رسيد و بعدازظهر بازي راه‌آهن را قضاوت كرد.

 

بعد از آن ماجرا هم تقريبا هر هفته اين داور قضاوت داشت تا اينكه بعد از شرايطي كه در جام حذفي پيش آمد و استقلال و پرسپوليس در مرحله يك‌چهارم نهايي بايد به مصاف هم بروند دربي 73 تاريخش جلو افتاد. اين دو تيم پرطرفدار طبق برنامه‌ريزي سازمان ليگ بايد 18 آذر به مصاف هم بروند و برنده اين بازي به مرحله بعد صعود مي‌كند اما قضاوت چنين بازي حساسي كه يك‌طرف آن بايد از جام حذفي خداحافظي كند را به چه كسي مي‌سپارند؟

 

پاسخ اين سوال يك گزينه است، گزينه‌اي كه در دربي 72 به خاطر اتفاقات جايش را به محسن تركي داد. اين بار محسن قهرماني كانديداي اصلي قضاوت دربي 73 است. اين داور خودش اين موضوع را مي‌داند، داوران ديگر هم به نوعي با حضورش در اين مسابقه به خاطر حوادث بازي قبل موافق هستند اما آيا تمام كارها همان‌طوري پيش مي‌رود كه كميته داوران مي‌خواهد؟ به نظر مي‌رسد با شرايطي كه در بازي قبلي پيش آمد حتي پرسپوليسي‌ها هم حاضر نيستند يك‌بار ديگر اين داور بنابر اتفاقات حذف شود.

 

از آنجايي كه شرايط بازي دربي با تمام بازي‌ها فرق مي‌كند، معلوم نيست تا روز بازي چه اتفاقاتي بيفتد و آيا همين‌طور شرايط براي حضور محسن قهرماني مهيا باشد يا اينكه دوباره با در نظر گرفتن مصلحت‌هايي همان گزينه تكراري قضاوت اين ديدار را بر عهده بگيرد. با اين اوصاف فعلا محسن قهرماني را بايد قاضي دربي 73 بدانيم، داوري كه طي هفته‌هاي جاري نشان داده نمي‌خواهد برخوردهايش با بازيكنان مثل گذشته باشد و رفتارش كاملا عوض شده است. از نظر فني محسن قهرماني يكي از بهترين داوراني است كه براي قضاوت دربي 73 مشكلي ندارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)