مرجع خبری پرسپولیس : مرتضي محصص گفت: كادر فني پرسپوليس و استقلال در اين فصل عملكرد بدي نداشته‌اند و آنها بايد به لحاظ بازيكن براي فصل بعد تقويت شوند.

 

كارشناس فوتبال کشور درباره عملكرد چهار نماينده ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا و نتایج ضعیف تيم‌هاي تهراني اظهار كرد: پيش از اين موضوع بايد بگويم كه خوشحالم از اين كه مربيان همه اين تيم‌ها ايراني هستند. مربيان پرسپوليس و استقلال امسال عملكرد بدي نداشته‌اند. مثلا پرسپوليس پيش از آن كه مياچ به كادر فني‌اش اضافه شود، مربياني كاملا جوان داشت و دايي و عبدي هر دو مربيان خوب و جواني هستند كه به پرسپوليس كمك كرده‌اند.

 

وي ادامه داد: هم پرسپوليس و هم استقلال در بازي‌هاي اين فصل موقعيت‌هاي گل زيادي از دست دادند و به نظر من هر دوي آن‌ها لياقت صعود را داشتند، اما اگر از نظر فني بحث كنيم، مي‌توانيم به سه عامل اشاره كنيم، اولين مورد آن ضدحمله است كه هم پرسپوليس و هم استقلال مي توانستند در اين كار پيشرفت كنند، همچنين در ضد حمله اين دو تيم قابليت بالايي دارند كه به نظر من از آن خوب استفاده نكردند.

 

 

محصص افزود: مورد ديگر حفظ توپ است كه تيم ملي اسپانيا با استفاده از همين موضوع توانست قهرمان جهان شود و به نظرم در تيم‌هاي ما زياد از آن استفاده نمي‌شود. در بازي استقلال مقابل النصر، استقلالي‌ها مي توانستند با ضد حمله و حفظ توپ نتيجه بهتري بگيرند. با اين حال مظلومي به درستي يك تيم تهاجمي را به ميدان فرستاده بود و آن‌ها موقعيت‌هاي زيادي را از دست دادند.

اين كارشناس فوتبال با بيان اين كه پرسپوليس و استقلال بايد براي فصل بعد تقويت شوند، گفت: عدم استفاده از اين موارد به اين دو تيم ضربه زد، اميدوارم كادر فني استقلال و پرسپوليس براي فصل بعد حفظ شود تا سال بعد با تيم بهتري به ميدان برود. با اين حال بايد قبول كنيم كه اداره اين دو باشگاه كار واقعا سختي است و به نظر من مظلومي و دايي امسال در كار خود نمره قبولي گرفتند.

وي افزود: هر چند كه نبايد فراموش كنيم دايي با تيم ملي هم كار كرده و اگر بخواهيم 10 مربي برتر جوان را در كشور انتخاب كنيم، مطمئنا دايي يكي از آن‌ها خواهد بود. فكر مي‌كنم هر دو تيم بايد نيمكت خود را براي فصل بعد تقويت كنند.

كارشناس فوتبال با اشاره به اين كه پرسپوليس و استقلال بايد از بازيكنان جوان خود بيشتر استفاده كند، گفت: مطمئنا استفاده از بازيكنان جوان و اميد مي‌تواند براي اين دو تيم كارساز باشد و اين در صورتي است كه مربيان آن‌ها به بازيكنان جواني كه كمتر فرصت بازي كردن پيدا كرده‌اند، ميدان دهد.

بايد توجه كنيم كه دورتموند با ميانگين سني 22 سال قهرمان ليگ آلمان شد.

مرتضي محصص در پاسخ به اين سوال كه بحث مديريتي چقدر در نتايج اخير اين دو تيم در آسيا موثر بوده، گفت: ذوب آهن و سپاهان هر دو از يك حمايت مالي قوي برخوردارند و بايد به هواداران اين دو تيم تبريك گفت كه اين دغدغه‌ را ندارند كه تيمشان مشكل مالي داشته باشد. ما تا به حال مطلبي درباره تشويش و تنش در تيم‌هاي سپاهان و ذوب آهن پيرامون پرداخت نشدن حق و حقوق دريافت نكرده‌ايم. در حالي كه اين مساله براي پرسپوليس و استقلال وجود دارد.

محصص با اشاره به فشار زيادي كه در بازي النصر روي استقلالي‌ها وجود داشت گفت: در آن بازي 70 هزار نفر به ورزشگاه آمدند و اين براي استقلال يك مزيت داشت. در عين حال اين موضوع فشار زيادي را هم روي استقلالي‌ها به وجود آورده بود، چرا كه انتظارات تماشاگران حاضر در ورزشگاه از تيمشان بالا رفته بود. ضمن اين كه استقلالي‌ها كه بعد از مدت‌ها بود جلوي چنين جمعيتي به ميدان مي‌رفتند، كمي با استرس و احساسي بازي كردند.

مرتضي محصص در پايان گفت و گو‌يش با بيان اين كه بايد از حضور بازيكنان بزرگ خارجي پا به سن گذاشته در فوتبال كشورمان استفاده كنيم، گفت: استقلال و پرسپوليس بايد در فصل بعد به لحاظ بازيكن خود را تقويت كنند و ترجيحا بازيكنان خارجي بيشتري به خدمت بگيرند. چرا كه تيم‌هاي ديگر نيز در دنيا هم اين كار را مي‌كنند. اميدوارم فوتبال ايران به سمتي برود كه بازيكناني مانند رونالدينيو به ليگ برتر بيايند. به نظرم بايد از تجربه كشورهايي مثل ژاپن و كره جنوبي كه اين كار را كردند استفاده كنيم و بازيكنان بزرگ خارجي پا به سن گذاشته را به ايران بياوريم. همان طور كه ازبكستان اين كار را كرد و ريوالدو را به خدمت گرفت و ديديم كه چقدر در فوتبال اين كشور تاثيرگذار بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)