رئیس کمیته اخلاق،‌گفت: با توجه به توضیحاتی که نماینده فدراسیون فوتبال به فیفا انجام داده مسئولان فدراسیون جهانی خالکوبی بازیکنان ایرانی را امری غیرحرفه‌ای دانستند.

 علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با  فارس، در خصوص خالکوبی بازیکنان اظهار داشت: با توجه به توضحیاتی که نماینده فدراسیون فوتبال ایران به مسئولان فیفا انجام داده بود و مسائلی در خصوص فرهنگ و نحوه دیدگاه ایرانی‌ها ارائه داده بود آنها نسبت به خالکوبی بازیکنان ایرانی نظرشان تغییر کرد و اعلام کردند که می‌تواند این موضوع از مواردی باشد که بازیکن اخلاق حرفه‌ای را زیر پا گذاشته است.

وی ادامه داد: در آئین‌نامه کمیته اخلاق اگر نمایش و چهره‌سازی به صورتی باشد که مردم از آن تلقی بدی داشته باشند از نظر کمیته اخلاق متخلف خواهد بود و با او برخورد می‌شود.

رئیس کمیته اخلاق در مورد اینکه آیا این خالکوبی باید پوشانده شود و ملی‌پوشان هم در این زمره قرار دارند، گفت: ملی‌پوشانی که لژیونر هستند و مثلاً‌ خالکوبی در گردن یا پیشانی خود دارند نمی‌توانند با چیزی آن را بپوشانند تذکر اصلی ما به آنهایی است که می‌خواهند این کار را آغاز کنند و یا در کشور خودمان بازی می‌کنند توصیه اولیه ما این است که این کار را انجام ندهند زیرا در فرهنگ غنی کشور ما چنین امری ناپسند است.

محمدزاده افزود:‌ خالکوبی مخصوص زندانی‌های قدیمی بود که وقتی بیکار بودند دست به چنین کاری می‌زدند و یا می‌خواستند زورشان را نشان بدهند. در همان زمان هم وقتی آنها از زندان آزاد می‌شدند برخی کلانتری‌ها به آنها بابت این موضوع هشدار می‌دادند. سؤال ما این است مگر بازیکنی که خواسته یا ناخواسته الگوی جوانان می‌شود باید لباس یک زندانی را بپوشد؟! ما می‌خواهیم از فرهنگ غنی خود دفاع کنیم. دیدگاه اولیه ما هم این است که با رأفت و مهربانی دست آنها را بگیریم و ابتدا نصیحتشان می‌کنیم اگر این موضوع فایده‌ای نداشت برخوردهای بعدی انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه چه مجازاتی را برای اینگونه افراد در نظر خواهند گرفت، گفت: این مجازات در آئین‌نامه تعریف شده است، ابتدا جرایم نقدی می‌کنیم و اگر شدت آن بیشتر شد و دیدیم توجهی نمی‌شود برخوردهای دیگر هم انجام خواهد شد. زمانی که می‌خواهیم مجازاتی انجام بدهیم تمام جوانب را در نظر خواهیم گرفت. شاید بازیکنی به خاطر همین موضوع تحت تعقیب قرار گرفته باشد و اگر بار دیگر تکرار شد آن را محروم می‌کنیم.

رئیس کمیته اخلاق در خصوص اینکه مصاحبه‌های قلعه‌نویی، درخشان و کی‌روش علیه یکدیگر ادامه داشته،تأکید داشت: اینگونه صحبت‌ها به صلاح فوتبال کشور و مملکت نیست. اگر کی‌روش انتقادهایی دارد باید حرمت مربیان ایرانی را حفظ کند. ما اسطوره‌هایی داریم فعلا بنای ما به توصیه است اما اگر ببینیم مصاحبه هر سه طرف ادامه دارد، کمیته اخلاق چاره‌ای جز ورود به این مسئله ندارد. هم‌اکنون بحث اصلی ما این است که سه بزرگوار مطالب را به رسانه‌ها نکشند و دیگر مصاحبه‌هایی انجام ندهند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)