پرسپولیس نیوز : رئیس اتحادیه فوتبال گفت: صداوسیما زیر بار نمی‌رود و ادعا می‌کند بودجه باید در مجلس تصویب شود تا حق پخش تلویزیونی داده شود.

عزیز محمدی در خصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: قرارداد تلویزیونی 3 ساله است که سال گذشته مبلغ آن 11 میلیارد، امسال 13،5 میلیارد و سال آینده به 17،5 میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: این مبلغ حق واقعی نیست که صداوسیما به باشگاه‌ها می‌پردازد. این مبلغ چیزی حدود 90 میلیارد تومان است که صداوسیما باید با رایزنی آن را بپردازد. صداوسیما زیر بار نمی‌رود و ادعا می‌کند بودجه باید در دولت و مجلس تصویب شود و می‌گوید خودسر نمی‌توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم. به نظرم صداوسیما آنقدر از تبلیغات فوتبال درآمد دارد که این هزینه را پرداخت کند.

رئیس اتحادیه فوتبال اضافه کرد: مجلس باید این مبلغ را مصوب کند. من در مجلس به نمایندگان و رئیس مجلس گفتم که حداقل نصف مبلغ تبلیغات تلویزیون را به باشگاه‌ها بدهید. ضمن اینکه این 90 میلیارد تومان، پول واقعی از حق پخش تلویزیونی نیست و رقمی بالاتر از این حرف‌هاست ولی ما مبلغی گفتیم که زیاد سر آن بحث نشود!

 محمدی در ادامه درباره اینکه با توجه به تاکید AFC باشگاه‌ها باید تا 60 درصد از هزینه سالیانه خود را به جذب بازیکن و مربی اختصاص دهند و بقیه را صرف امور آکادمیک کنند، گفت: 2 سال پیش در AFC این پیشنهاد را دادم که 60 درصد از هزینه سالیانه به کادرفنی و بازیکنان پرداخت شود، وقتی این موضوع را مطرح کردم در ایران گفتند چه کسی این حرف‌ها را زده و با آن مخالفت کردند.

رئیس پیشین سارمان لیگ ادامه داد: این طرح در انگلیس، ولز و اسکاتلند  تصویب و چند سال پیش نیز در آلمان به اجرا گذاشته شد. در یوفا نیز پلاتینی همین کار را کرد که با توجه به این مسئله این هزینه‌ها از درآمد فوتبالی پرداخت شود، نه اینکه از کسی دیگری کمک گرفته شود.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتم به ایشان گفتم 60 درصد از هزینه باشگاه‌ها باید به کادر فنی و بازیکنان اختصاص داده شود. همان کسانی که این موضوع را قبول نمی‌کردند اکنون می‌گویند این کار باید انجام شود.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای تحقق این طرح دارد، به تسنیم گفت: این مسئله به عهده سازمان لیگ است. فایده‌ای ندارد من صحبت کنم چون ممکن است باز هم طرحی بدهم که ابتدا قبول نکنند ولی پس از مدتی دوباره تصمیم بگیرند اجرایی کنند. دادن پیشنهاد چه فایده‌ای دارد؟

وی با اشاره به باشگاه‌های بدهکار و عدم فعالیت آنها در فوتبال اظهار داشت: این رای صادر شده اما فکر نمی‌کنم اجرایی شود. در جایی گفته بودم اگر قرار است این کار انقلابی انجام شود فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته انضباطی باید با همدیگر بازی کنند چون همه تیم‌ها محروم هستند!

رئیس اتحادیه فوتبال درباره حرفه‌ای سازی باشگاه‌های لیگ برتر عنوان کرد: تقریبا باشگاه‌های ما در حال حرفه‌ای سازی هستند اما 2 مشکل اساسی دارند؛ یکی بدهکاری آنها و دیگری مالیات است که باید این 2 مسئله حل شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)