مرجع خبری پرسپولیس : رئیس سازمان لیگ گفت: در صحبتی که با مسئولان استقلال و پرسپولیس داشته‌ایم قبل از دوشنبه هفته پیش‌رو اسامی هیئت مدیره به ثبت می‌رسد.

 

عزیز محمدی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در خصوص وضعیت پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: قبل از هر چیز از وزارت ورزش تشکر می‌کنم که به موقع اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه را معرفی کرد اما این معرفی اتمام کار می‌خواهد.

این دو باشگاه باید نام اعضای هیئت مدیره خود را از نظر قانونی به ثبت شرکت‌ها برساند.

وی افزود: در نامه‌ای که سوزوکی برای ما ایمیل کرده آمده که باید مدارک قانونی برای هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال ارسال شود. او اعلام کرده که می‌داند استقلال و پرسپولیس رقیب سنتی هستند اما باید برای جدا بودن دو هیئت مدیره مدرک قانونی ارائه شود. در صحبتی که با مسئولان استقلال و پرسپولیس داشته‌ایم قبل از دوشنبه اسامی هیئت مدیره به ثبت می‌رسد.

محمدی در خصوص اینکه آیا سازمان لیگ نباید نظارتی بر هیئت مدیره‌های باشگاه‌ها داشته باشد تا اختلافاتی نظیر اختلاف بین فرزامی عضو هیئت مدیره استقلال و حنیف عمران زاده بازیکن این تیم پیش نیاید، گفت: در حال تصویب قوانینی هستیم و در صورتی که تصویب شود، اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها باید این قوانین را رعایت کنند اما تا زمانی که این قانون در هیئت رئیسه فدراسیون به تصویب نرسد، نمی‌توانیم ورود کنیم.

وی گفت: هر کسی باید جایگاه خودش را بداند اعضای هیئت مدیره انتخاب می‌شوند تا سیاست‌های باشگاه را تعیین کنند. من می‌دانم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اکنون با من بمیرم تو بمیری بازیکنانشان را به زمین می‌فرستند پس اکنون که جایگاه دو تیم خوب است نباید مطالبی عنوان شود که به ضررشان باشد. علی پروین عضو هیئت مدیره پرسپولیس است و نگفته چه کسی بیاید و چه کسی نیاید بلکه می‌گوید در جلسه فنی حرف‌هایم را به استیلی می‌زنم. بقیه اعضای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس هم باید پدرانه حرف بزنند. هیئت مدیره برای آن است که برای مدیر عامل پشتیبان باشد. همه باید کمک کنند تا این نتایج حفظ شود.

محمدی در خصوص اینکه چرا وضعیت مالی باشگاه‌ها نامناسب است، گفت: به دلیل مصوبه‌ای که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده نهادهای دولتی حق ندارند به ورزش حرفه‌ای کمک کنند و طبق نظر دیوان محاسبات اداری فوتبال جزء ورزش حرفه‌ای به شمار رفته است. این در حالی است که ما می‌خواهیم در صورت مهیا بودن شرایط در تاریخ 11/10/91 پروانه حرفه‌ای بودن به باشگاه بدهیم اما با توجه به اینکه مجلس اعلام کرده از تاریخ اول فروردین 90 هیچ کس نباید به فوتبال کمکی کند، باشگاه‌های ما با کمبود بودجه روبرو شده است.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که امیدوار رضایی در نامه‌ای خطاب به عباسی وزیر ورزش عنوان کرده که منظور مجلس از این مصوبه به امسال باز نمی‌گردد اما دیوان محاسبات اداری می‌گوید طبق مصوبه مجلس نهادی حق پول دادن به فوتبال را ندارد.

رئیس سازمان لیگ در ادامه گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در مورد ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای گفت: در اساسنامه فیفا که به همه کشورها آن را داده آمده که کمیته اخلاقی باید تشکیل شود اما در اساسنامه فدراسیون فوتبال بدنه قضایی فقط در مورد دو کمیته انضباطی و استیناف توضیح داده شده که قرار شده این اساسنامه اصلاح شود. طبق فراخوانی که به کلیه باشگاه‌ها دادیم نظر کلیه باشگاه‌ها را در مورد این کمیته پرسیدیم و کسی نظر مخالف نداشت.

وی در مورد اینکه واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق استقلال گفته عزیز محمدی بگوید چه طور ساختمان سازمان لیگ را خریداری کرده است، گفت: طبق آماری که موجود است و با توجه به درآمدهای صورت گرفته و پرداخت سهم فدراسیون و باشگاه‌ها و همچنین سرمایه‌گذاری که در بانک تات انجام دادیم‌ و سود آن را گرفتیم این ساختمان خریداری شد. اینکه برخی دوستان شبهه‌ای ایجاد می‌کنند باید این را بدانند. هر باشگاهی که احساس می‌کند در این تقسیم سهم پول لازم را نگرفته می‌تواند به ما مراجعه کند.

این در شرایطی است که سازمان لیگ به خصوص در زمان مدیریت واعظ آشتیانی و استقلال به این باشگاه بابت سفر به قطر کمک مالی کرد و اگر امروز می‌گویم باشگاه استقلال به سازمان لیگ بدهی دارد، بخشی از آن مربوط به همان زمان است.

رئیس سازمان لیگ در پایان در خصوص اینکه فیروز کریمی می‌تواند مربیگری کند، یا خیر،‌ گفت: فیروز کریمی برای مربیگری درلیگ برتر مشکلی ندارد.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)