پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر بازیکنان پرسپولیس در مسابقه مهم دربی خودشان باشند و تمرکز کافی را داشته باشند و از هر لحاظ آماده باشند، شکست ناپذیر خواهند بود.

علیرضا محمد در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس در ۲ هفته اخیر مسابقات لیگ برتر روند خوبی دارد و توانست ۲ پیروزی روحیه بخش را به دست آورد. همچنین بعد از امتیاز از دست دادن و باخت سپاهان مقابل تراکتور، شرایط و شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر شد و وضعیت مناسبی برای بازی‌های پیش‌روی خودش دارد.

وی در پاسخ به این سوال که پرسپولیس چقدر برای قهرمانی شانس دارد، عنوان کرد: در حالی که روی کاغذ بازی‌های سپاهان نسبت به دیدار‌های استقلال و پرسپولیس آسان‌تر است، ولی به این شکل نیست که این تیم به راحتی هم قهرمان شود. همیشه در فوتبال اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد که امکان دارد در این فصل لیگ برتر نیز یکی از این رخداد‌های غیرمنتظره، وضعیت قهرمانی را تغییر بدهد. فاصله چندان زیادی بین تیم‌های مدعی وجود ندارد. در ۵ هفته پایانی لیگ برتر حتی تیم‌های انتهای جدول هم به راحتی امتیاز از دست نخواهند داد. در این حالتی که فاصله تیم‌های اول تا سوم فقط ۲ امتیاز است شانس قهرمانی بین سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس برابر است.

*پرسپولیس نباید منتظر لغزش سپاهان باشد

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه پرسپولیس باید در هر ۵ هفته باقی مانده از لیگ برتر پیروزی را به دست بیاورد، تصریح کرد: پرسپولیس باید تمام بازی‌های باقی مانده‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد و از طرفی نباید توجهی به نتایج سایر تیم‌ها داشته باشد و منتظر لغزش سپاهان باشد. پرسپولیس برای قهرمانی باید رو به جلو حرکت کند و حداکثر امتیازات را بگیرد و اصلاً پشت سرش را نگاه نکند. پرسپولیس مثل یک دونده سرعت باید فقط نگاهش به خط پایان باشد و اصلاً به عقب نگاه نکند، چون احتمال دارد فقط با یک تعلل، دیرتر به خط پایان برسد.

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی هفته بیست و ششم پرسپولیس با مس کرمان یادآور شد: بازی با مس کرمان قبل از دیدار دربی خیلی مهم است. این هنر مربی است که بتواند قبل از دیدار حساس با استقلال، ۳ امتیاز مهم را به دست بیاورد و بازیکنانش هم بازی دربی را از دست ندهند. یحیی گل‌محمدی باید تصمیم بگیرد که چطور بازیکنان اصلی و کلیدی خودش را برای دیدار با استقلال حفظ کند تا از دربی محروم نشوند و در نهایت ۳ امتیاز را هم از مس کرمان بگیرند.

*احساس می‌کنم دربی مساوی می‌شود

محمد درباره برگزاری دیدار دربی تاکید کرد: دربی این فصل خیلی مهم‌تر از بازی سال‌های قبل است، چون مسابقه استقلال و پرسپولیس به غیر از یک پیکار سنتی در فوتبال ایران، بازی ۶ امتیازی و دیدار پای قهرمانی است. این مسائل و شرایطی که در ۵ هفته باقیمانده لیگ برتر وجود دارد، باعث شده که دربی سوم اردیبهشت خیلی حساس و هیجانی شود. به طور حتم هر دو تیم به دلیل اینکه یک پای قهرمانی هستند بدون ریسک بازی خواهند کرد.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم یکصدمین دربی مساوی می‌شود. زمانی که دیدار‌های دربی مثل این حالت پیش می‌رفت، هر دو تیم به خاطر ترس از شکست و باختن، بیشتر محتاط بازی می‌کردند تا بازی با نتیجه مساوی تمام شود. قطعاً سپاهان با تساوی استقلال و پرسپولیس شانسش برای قهرمانی بیشتر خواهد شد. اگر بازیکنان پرسپولیس در مسابقه مهم دربی خودشان باشند و تمرکز کافی را داشته باشند و از هر لحاظ آماده باشند، شکست ناپذیر خواهند بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)