مرجع خبری پرسپولیس : محمد بن همام رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا نامزدي خود را براي رياست فيفا در جلسه مطبوعاتي امروز اعلام کرد.

بن همام قطري که 61 سال دارد به تازگي سومين دوره رياست در کنفدراسيون فوتبال آسيا را آغاز کرده است.

او پس از نامزدي گفت:” امروز و بعد از بررسي دقيقي که انجام دادم با همه علاقه ام و با اعتقاد به اينکه فوتبال جايي براي رقابت است تصميم گرفتم که براي رياست فيفا در روز اول جون 2011 تلاش کنم”.

بن همام در جلسه مطبوعاتي روز جمعه که در کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد، گفت: ” با خوشحالي بايد بگويم که کميته اجرايي کنفدراسيون فوتبال آسيا يا تشويق در اين راه من را به دعوت از همه فدراسيون ها، اهالي فوتبال و رسانه ها ترغيب کرد تا براي تغييرات لازم در فيفا از همه کمک بگيرم”.

او با تشريح برنامه هايش گفت:” من هميشه به توسعه فوتبال و تنوع اهالي فوتبال، فدراسيون ها، باشگاه ها، ليگ ها و بازيکنان فکر مي کنم و اميدوارم فيفا را دور از هرگونه اتهام و منفي گرايي نگه دارم”.

بن همام پيشنهاد کرد که هيئت رئيسه فيفا جايگزين کميته اجرايي شود: “پيشنهاد مي کنم يوفا چهار صندلي بيشتري بگيرد، کنفدراسيون فوتبال آفريقا چهار صندلي بيشتر، آسيا چهار صندلي بيشتر، کونکاکف سه صندلي ديگر، کونمبول يک صندلي اضافه و او اف سي يک صندلي ديگر بگيرد”.

او گفت: ” هيئت رئيسه جديد با 40 عضو به علاوه رئيس فيفا 41 نفره مي شود و احتمال جانبداري از رئيس را کاهش مي دهد. من يک کميته شفاف سازي هم تشکيل مي دهم. کميته فعلي اخلاقي اتفاقات را بعد از وقوع عمل بررسي مي کند اما کميته شفاف سازي فعاليت هاي فيفا را زير نظر مي گيرد و موارد لازم را در اختيار عموم قرار مي دهد. قبل از آنکه واقعه ناخوشايندي پيش آيد”.

بن همام همچنين پيشنهاد داد تا کمک هاي ساليانه فيفا به فدراسيون هاي عضو از 250 هزار به 500 هزار دلار افزايش يابد.

انتخابات رياست فيفا روز اول جون 2011 در شهر زوريخ برگزار خواهد شد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)