توانایی درخشان در زیر اب زنی و خط دادن است

مرجع خبری پرسپولیس : برادر بزرگتر علي دايي در ميان اهالي فوتبال آنقدر معروف و شناخته‌شده بود كه براي معرفي‌اش به هواداران نياز به مسايلي كه هفته گذشته بر سر انتخاب دستيار علي دايي در رسانه‌ها مطرح شد، نباشد.

 

محمد دايي كه بارها با حضور در استاديوم سوژه عكاسان و خبرنگاران بود، خيلي قبل‌تر از برادر كوچكتر و نابغه‌اش، فوتبال بازي مي‌كرد و همه آنهايي كه اين خانواده پرجمعيت و برادران پرتعداد شهريار را مي‌شناسند مي‌دانند كه محمد، دايي را وارد فوتبال كرد تا آقاي گل بازي‌هاي ملي دنيا به تالار افتخارات فوتبال جهان معرفي شود.

 

جريان حضور شما در كادر فني پرسپوليس به كجا كشيد؟گويا علي‌آقا هم از اين موضوع استقبال كرده است؟

والا علي‌آقا چنين صحبتي نداشته و جرياني هم وجود ندارد. هيچ وقت حرف من و پرسپوليس مطرح نبوده و نيست. يك عده خبرنگار خودشان يك شايعه درست كردند، بستند و رواج دادند و تجزيه و تحليل كردند. آخر كار هم كه خودشان تكذيب كردند.

 

يعني اين موضوع را تكذيب مي‌كنيد؟

من هميشه دنبال اين بودم كه براي علي حاشيه درست نشود. موفقيت علي موفقيت من است. موفقيت تمام خانواده دايي است. اگر قرار باشد يك درصد براي علي و پرسپوليس حاشيه و مشكل درست شود اطراف پرسپوليس آفتابي نمي‌شوم.

 

پيشكسوتان پرسپوليس هم حسابي عليه اين اتفاق موضع‌گيري كردند.

متاسفم كه پيشكسوتان پرسپوليس در مورد چيزي كه يك درصد هم از صحت آن اطمينان ندارند موضع‌گيري مي‌كنند. مي‌دانم مشكل كار كجا بود. درخشان در اين اندازه‌ها نيست كه بخواهد در مورد كسي صحبت كند. او چه كسي است كه به خودش اجازه مي‌دهد در مورد بقيه اظهارنظر داشته باشد.

 

انگار بيش از همه از حرف‌هاي درخشان ناراحت شديد.

او اگر حرفي مي‌زند دنبال منافع شخصي خودش است. يك هفته،‌ 10 روز پيش او دنبال زدن زيرآب يك مربي بود تا تيم بگيرد ولي نشد. به خاطر همين عليه ما جبهه‌گيري مي‌كند. پرسپوليس متعلق به پيشكسوتان است و آنها بايد به حق خود برسند. اما بدانند حرف‌هاي درخشان براي حمايت از آنها نبود. به خاطر مشكلي بود كه با ما دارد. او در رسيدن به نقشه خود و گرفتن تيم ناكام ماند و ما هم نقشي در اين موضوع داشتيم تا نتواند زيرآب يك مربي را بزند. اين آقا كه ادعاي حمايت از پيشكسوتان را دارد تا حالا كجا بود. پرسپوليس حق واقعي پيشكسوتان اين تيم است. درخشان مي‌گويد توانايي نداريم بايد بگويم بله ما توانايي‌هايي كه تو داري را نداريم و نمي‌خواهيم پيدا هم كنيم. توانايي‌هاي شما معلوم است و همه مي‌دانند البته نه توانايي‌هاي فني. توانايي‌هاي او فوتبالي و فني نيست. درخشان توانايي خط دادن، زيرآب زدن و زير پاكشي را دارد. ما از اين توانايي‌ها نداريم و نمي‌خواهيم داشته باشيم و ياد بگيريم. آدم اگر 30 سال كنار علي باشد از امثال درخشان بيشتر فوتبال مي‌فهمد.

 

به خاطر اين قبيل صحبت‌ها و حاشيه‌ها حضور شما در پرسپوليس كنسل شد؟

از اول هم قرار نبود بروم كه حالا كنسل شده باشد. يك روز از خواب بلند شدم و از طريق روزنامه‌ها اين شايعه را شنيدم. اين را بدانيد تا زماني كه بدانم كوچكترين حاشيه و ضرري براي دايي دارد پرسپوليس كه هيچ دور كل فوتبال خط مي‌كشم و دور و بر آن آفتابي نمي‌شوم. تمام آرزوي ما اين است كه علي موفق باشد دنبال چيز ديگري غير از اين نيستم.

 

اما حبيب كاشاني كه از حضور شما در كادر فني پرسپوليس استقبال كرد.

از آقاي كاشاني تشكر مي‌كنم. ايشان هميشه به خانواده دايي لطف دارند. اما چنين بحثي از اول هم مطرح نبود.گفتم كه اگر يك درصد احتمال بدهم حضورم به ضرر علي است دور فوتبال را هم خط مي‌كشم. اما امثال درخشان نبايد كاسه داغ‌تر از آش شوند. نه به دار است و نه به بار، موضع‌گيري مي‌كنند.درخشان كه معلوم است براي چه موضع‌گيري كرد و جريان زيرآب زني براي تيم گرفتنش را گفتم.

 

به عنوان برادر نمي‌خواهيد به علي كمك كنيد؟

من برادرش هستم و لزومي ندارد قرارداد داشته باشم يا جايي باشم تا به علي كمك كنم. بدون قرارداد و بدون اين كه بتوانند به علي انگ بزنند و او را به فاميل‌بازي متهم كنند و آتو بگيرند به علي كمك خواهم كرد. براي كمك به برادرم نيازي به قرارداد و پست و مقام ندارم. البته تمام اينها به شرطي است كه خود علي از من كمك و مشاوره بخواهد. اگر نخواهد كه هيچ. مثل امثال درخشان نيستم. فوتبال برايم ارزش ندارد. آدمي نيستم كه مثل او دنبال منافع شخصي‌ام باشم و براي رسيدن به آن هر كاري بتوانم انجام دهم.

 

قبول داري كه عده‌اي دنبال اين هستند تا زيرآب علي را در پرسپوليس بزنند؟

او كه هميشه بوده و خواهد بود. همه آدم‌ها كه مثل هم نيستند. بعضي‌ آدم‌ها همه چيز را براي خودشان مي‌خواهند. برد پرسپوليس يا باختن آن برايشان مهم نيست اگر به سود خودشان نباشد مي‌خواهند سر به تن كسي نباشد پرسپوليس را هم فقط براي خودشان و منافع خود مي‌خواهند و چيز ديگري برايشان مهم نيست.

 

راستي شما امروز با بهزاد غلامپور به استاديوم رفته بوديد؟

با غلامپور جايي نرفته بودم. خودم استاديوم رفتم تا بازي نفت تهران و سپاهان را ببينم. شايد بهزاد غلامپور هم آنجا بود اما من كه نديدمش.

 

كمي هم از بيوگرافي و سابقه بازيگري و مربيگري خود مي‌گوييد.

تحصيلات من ليسانس مكانيك است. تمام كلاس‌ها و دوره‌هاي مربيگري از A،B، C و D را پشت سر گذاشتم و مدرك گرفتم. در تيم استقلال اردبيل با علي همبازي بودم. نفت تهران، ابومسلم و پاس اردبيل ديگر تيم‌هاي من بودند. سه دوره هم با اردبيل قهرمان، نايب قهرمان و سوم كشور شدم. در تيم ياران دايي، نساجي و كاوه مربيگري كردم. الان هم با جواد زرينچه در كاوه تهران هستم و تيم دارم. در نساجي هم با فروزاني بودم.يك دوره هم بازيكن تيم ملي دانشجويان ايران شدم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)