پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در چند سال اخیر پرسپولیس نشان داده تیمش برای قهرمانی بسته شده و شکل گرفته است.

علیرضا محمد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه پرسپولیس برای حضور قدرتمند در مسابقات این فصل هیچ مشکلی ندارد، اظهار داشت: تیم فوتبال پرسپولیس مهره‌های تأثیرگذار خودش را برای سال بعد حفظ کرد و کار بسیار بزرگی انجام داده است. شرایط پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات تا اینجای کار خوب بوده و مهره‌های خوبی را به خدمت گرفته. همچنین باید در کنار بستن یک تیم بسیار باتجربه، ۴-۵ بازیکن خوب و جوان هم جذب کنند تا باز هم در سال‌های آینده هر چه قدرتمندتر از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

وی در مورد جدایی چند بازیکن باتجربه از پرسپولیس عنوان کرد: با اینکه عیسی آل‌کثیر از پرسپولیس جدا شد، ولی در پست مهاجم مهره ارزشمندی همچون شهاب زاهدی جذب شد که او فوتبالیست خوبی است و می‌تواند در پرسپولیس هم شرایط ایده‌آل و نرمال خودش را باز هم داشته باشد. همچنین اگر باشگاه سعید عزت‌اللهی را هم بگیرد می‌تواند برای حضور در لیگ قهرمانان امیدوارتر شود.

*پرسپولیس در ۸ سال گذشته کمترین تغییر را داشته

کارشناس فوتبال در خصوص برگزاری دیدار دربی در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر، تصریح کرد: در هفته پنجم همه بازیکنان در تاکتیک تیمی خودشان جا افتاده‌اند و هماهنگی لازم را به دست آورده‌اند. همچنین از لحاظ شرایط بدنی و جسمانی در شرایط ایده‌آلی قرار دارند.

محمد با اشاره به اینکه پرسپولیس باز هم در مسابقات لیگ برتر از عنوانش دفاع خواهد کرد، اظهار کرد: در چند سال اخیر پرسپولیس نشان داده تیمش برای قهرمانی بسته شده و شکل گرفته است. بر همین اساس در ۸ سال گذشته با کمترین تغییر به جلو پیش می‌رود و نفرات خیلی زود با هم هماهنگ شده‌اند. چون بازیکنان چندین سال کنار هم هستند و امسال نیز هنوز این هماهنگی در بدنه تیم وجود دارد. به خاطر همین موضوع امسال هم پرسپولیس شانس دارد تا از عنوان قهرمانی خودشان در لیگ برتر دفاع کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مهمترین جابجایی در فوتبال ایران مربوط به علیرضا بیرانوند بود که امکان داشت اتفاق بدی رخ دهد و از پرسپولیس جدا شود. خدا را شکر علیرضا در پرسپولیس ماند و قراردادش را تمدید کرد.

محمد در پاسخ به این سوال که چرا بیرانوند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد، بیان کرد: او به خاطر اینکه مبلغ قراردادش را بالا ببرد، قراردادش را فسخ کرد. باید به او حق بدهیم، چون خدایی‌نکرده امکان دارد همین امسال آخرین سال فوتبالی‌اش باشد و دیگر دوران بازی حرفه‌ای تمام شود. فوتبال ورزش بی‌حساب و کتابی است و فوتبالیست هر روز، روز متفاوتی نسبت به روز‌های گذشته دارد، ممکن است یک روز خوب و یک روز بد باشد. باید بازیکنان با این قرارداد‌ها زندگی ۳۰ – ۴۰ سال آینده خود و خانواده‌شان را بیمه کنند.

*تا چند سال آینده تیم‌های ایرانی حرفی برای گفتن در آسیا نخواهند داشت

وی درباره اینکه کار باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا سخت است، خاطرنشان کرد: عربستان انتقال‌های سرسام آور و نجومی را در فوتبال دنیا انجام داده است و تا چند سال آینده دیگر تیم‌های فوتبال ایران در لیگ قهرمانان هیچ حرفی برای گفتن نخواهند داشت. عربستان پیشرفت چشم‌گیری داشته و بازیکنان تاپ دنیا را به تیم‌های خودش می‌آورد. آن‌ها به غیر از جذب بازیکنان تاثیرگذار امکانات و سخت افزار ایده‌آل و مناسبی را برای لیگ خودشان مهیا کرده‌اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)