مرجع خبری پرسپولیس : محمد كه مقابل نفت آبادان در دفاع عملكرد جالبي ارائه داد و حتي از سوي كادر فني پرسپوليس بهترين بازيكن تيمش در اين ميدان لقب گرفت، در ديدار با راه‌آهن در فاز تهاجمي موفق بود و چندين موقعيت ويژه ساخت تا ثابت كند مثل يك مدافع راست كامل مي‌تواند در دفاع و حمله بالانس داشته باشد.

تحليل‌ات از بازي با راه‌آهن چيست؟
■ بعد از شكست نفت در خانه‌اش از نظر قواي بدني تحليل رفته بوديم. بازي با نفت يكي از سنگين‌ترين بازي‌هاي دوران فوتبالم بود و تا چند روز بعد از بازي نفسم سخت بالا مي‌آمد. با اين وجود ما ريكاوري خوبي داشتيم. تمرين‌هاي منظمي هم انجام داديم و با وجود فاصله كم تا بازي با راه‌آهن آماده اين مسابقه شديم. همه ديدند كه راه‌آهن هم تيم زهرداري بود و در دقايق پاياني فوق‌العاده كار كرد اما در مجموع ما بهتر بوديم و موقعيت‌هاي زيادي خلق كرديم. در پايان هم به سه گل زده راضي شديم اما مي‌توانستيم با 6 يا 7 گل اختلاف برنده باشيم.

 

 

راه‌آهن چقدر با تيمي كه تو برايش بازي مي‌كردي فرق كرده بود؟
■ يادش به‌خير. آن زمان راه‌آهن بازيكنان خيلي خوبي داشت كه هر كدام‌شان الان در تيم‌هاي ديگر ستاره‌اند. آن زمان ما پرسپوليس را برديم و مقابل 90 هزار نفر صفر- صفر كرديم. كلا راه‌آهن باشگاه بازيكن‌سازي است و اميدوارم هر چه سريع‌تر به دوران خوبش برگردد. البته آنها پتانسيل صعود در جدول را دارند و مقابل صبا هم حق‌شان باخت نبود.

كادر فني پرسپوليس مي‌گويند تيم شما بازي به بازي پيشرفت مي‌كند. به‌عنوان بازيكن اين مساله را حس كرده‌اي؟
■ بله، خيلي خوب اين موضوع را حس مي‌كنم. هر هفته وضعيت بدني‌مان بهتر مي‌شود و متعاقب آن كار گروهي، حركات تركيبي، زوج‌سازي و … هماهنگ‌تر مي شود.

اما از خط دفاع پرسپوليس زياد انتقاد مي‌شود چرا كه خيلي راحت گل مي‌خوريد.
■ اتفاقا اين دو گلي كه خورديم آقاي دايي به ما گوشزد كرده بود كه ممكن است از اين نقطه ضربه بخوريم. لحظاتي تمركزمان را از دست داديم اما از بازي بعد تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم كه اين اشتباهات تكرار نشود.
 

روي گل اول راه‌آهن هم تو مقصر بودي و دايي سرت فرياد كشيد.
■ بله در آن صحنه جا ماندم. قبول دارم كه اشتباه كردم. فوتبال بازي اشتباهات است اما در ادامه بازي با حركات تهاجمي‌ام جبران كردم.

 

در اين بازي نفوذهايت بيشتر به چشم آمد درحالي كه مثلا در بازي با نفت اصلا نفوذ نكردي.
■ بله از من خرده مي‌گرفتند كه چرا نفوذهايت كم شده و چرا موقعيت گل نمي‌سازي اما اين بسته به شرايط هر بازي است. مثلا در اين بازي ديديد كه چقدر نفوذ كردم و حداقل 2 تا از موقعيت‌هايي كه ساختم بايد تبديل به گل مي‌شد.

 

و اين انتقاد از تو هست كه چرا پاس گل نمي‌دهي؟
■ من پاس مي‌دهم، بچه‌ها گل نمي‌زنند. مثلا در اين بازي سه يا چهار پاس گل دادم. يكي به نوري، يكي به فشنگچي در نيمه دوم، يكي هم به فشنگچي دادم كه او پاس به عقب داد و نوري زد بالاي دروازه. اگر اين توپ‌ها گل شود و قدرشناس پاس‌هايم باشند من سلطان پاس گل خواهم شد. در اين دو سال و اندي كه مدافع راست پرسپوليس بودم نزديك به 50 پاس گل داده‌ام اما مهاجمان قدرش را ندانسته‌اند. با اين حال مهم نظر دايي است و آنهايي كه فوتبال را مي‌فهمند. من كار خودم را درست انجام مي‌دهم و اين از نظر كادر فني پنهان نمي‌ماند.

فكر مي‌كني در پست دفاع راست پرسپوليس در بالانس دفاع و حمله موفق بوده‌اي؟
■ مي‌خواهم بگويم بازي در پست دفاع راست در ايران خيلي سخت است. اگر نفوذ نكنم مي‌گويند چرا فقط دفاع مي‌كني. وقتي هم كه دفاع مي‌كنم انتقاد مي‌كنند كه چرا كم نفوذ مي‌كني. وقتي بازي مدافعان كناري تيم‌هاي اروپايي را مي‌بينم، شاهد اين هستم كه وقتي مدافع كناري نفوذ مي‌كند، بازيكن ديگري جايش را پوشش مي‌دهد اما اينجا وقتي من با صددرصد توانم نفوذ مي‌كنم بايد با همان صددرصد برگردم و اين كار را خيلي سخت مي‌كند.

 

يك موقعي ناراحت بودي كه چرا وقتي فرار مي‌كني بازيكنان ديگر به موقع تو را راه نمي‌اندازند. الان اين مشكل با حضور محمد نوري حل شده؟
■ محمد نوري پاسور خوبي است اما بيشتر به بازي در عمق تمايل دارد اما خدا را شكر با جا افتادن هادي در پستش اين مشكل حل شده و هر وقت من فرار مي‌كنم او هم به موقع پاس مي‌دهد و هماهنگي خوبي بين‌مان وجود دارد.


اين هفته بازي با شاهين بوشهر در پيش است. حتما براي رسيدن به صدر و انتقام از اين تيم خيلي انگيزه داري؟
■ صددرصد همينطور است. ما هنوز كاري نكرده‌ايم اما مطمئن باشيد با تمام قدرت و انگيزه به فكر بردن همه حريفانمان هستيم. بازي‌ها فشرده است و شاهين هم كادر فني خوبي دارد. آقاي استيلي بازيكنان پرسپوليس را مي‌شناسد اما ما هم پرسپوليس هستيم و با روحيه‌اي كه از بردهاي اخير به دست آورده‌ايم فقط دنبال برد مي‌گرديم. در اين راه به شرايط حريف و موقعيت‌شان در جدول هم نگاه نمي‌كنيم و كار خودمان را انجام مي‌دهيم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)