مرجع خبری پرسپولیس : محمد نوری كه در بازي اول مقابل بحرين به‌عنوان يار تعويضي به زمين آمد و نمايش خوبي داشت، مقابل عمان از ابتدا در تركيب قرار گرفته بود اما با دو كارت زرد اخراج شد تا همه نگاه‌ها متوجه او شود. خيلي‌ها معتقدند كه اگر اين اتفاق رخ نمي‌داد، چه بسا ايران بازي را مي‌برد و شرايط ديگري داشت.

آقاي نوري سلام خسته نباشيد … الان حتما مشغول استراحت هستيد اما مي‌خواستيم در مورد بازي عمان صحبت كنيم.
■ اين بازي حال من يكي را كه گرفت. در واقع يكي از خاطرات تلخ دوران فوتبالي‌ام شد. وقتي داور كارت زرد دوم را به من نشان داد و فهميدم كه اخراج شدم، يك لحظه تمام زحماتي كه تا اينجا كشيده بودم جلوي چشمم آمد و باورم نمي‌شد كه بايد به همين راحتي زمين را ترك كنم. واقعا مستحق اخراج نبودم. كارت زرد اول هم درست نبود. من فقط يك تكل معمولي زدم. نه موقعيت خاصي بود و نه منطقه خطرناكي داشت. هيچ برخوردي هم بين من و يار عماني اتفاق نيفتاد ولي داور خطا گرفت و به من اخطار داد.

 

 

اما در صحنه‌اي كه كارت زرد دوم را گرفتي، به نظر مي‌رسيد تمارض كردي. با توجه به اخطار اولي كه گرفته بودي، بايد بيشتر دقت مي‌كردي كه اين اتفاق نيفتد.
■ باور كنيد تمارض نكردم؛ فيلم بازي را دوباره ببينيد. واقعا تعادلم به‌هم خورد و با توجه به اخطار اولي كه داشتم، قصد فريب داور را نداشتم. به نظرم داور منتظر بود تا يك نفر را اخراج كند. واقعا سطح داوري پايين بود. من كه تصور مي‌كنم چون بازي‌ها در اردن برگزار مي‌شود، داوران هواي تيم‌هاي عربي را دارند و براي ما بد سوت مي‌زنند. انگار نمي‌خواهند تيم ايران قهرمان شود.

خيلي‌ها مي‌گويند اگر آن اتفاق رخ نمي‌داد، تيم ايران مي‌توانست عمان را هم ببرد و 2 برد متوالي به دست ‌آورد.
■ به هرحال با اخراج من تيم ايران 10 نفره شد و شرايط بازي تغيير كرد. شايد همين‌طور باشد كه شما مي‌گوييد اما اين اتفاقات جزيي از فوتبال است. گفتم كه داور بي‌انصافي كرد و من تقصيري نداشتم.

بالاخره بايد از همين بازي‌ها تجربه كسب كنيد. اگر در جام ملت‌هاي آسيا و در يك بازي رسمي چنين اتفاقي رخ دهد، زحمات يك تيم هدر مي‌رود.
■ از وقتي اخراج شدم، اعصابم به هم ريخته. كلي زحمت كشيده بودم تا به تركيب اصلي برسم و داور يكي از بهترين فرصت‌هاي من را گرفت. در اين مدت چه در بازي‌هاي باشگاهي و چه تمرين‌هاي ملي تمام تلاشم را به كار گرفته بودم كه هر وقت در تيم ملي فرصت پيدا كردم، بهترين بازي را انجام بدهم اما تمام زحماتم نقش بر آب شد ولي اين حرف شما درست است كه بايد از اين بازي‌ها درس بگيريم و در جام ملت‌ها با هوش و حواس بيشتري بازي كنيم.

شرايط تمرين‌ها چطور است؟
■ همه چيز خوب و ايده‌آل است. خيلي خوب تمرين مي‌كنيم و بايد براي بازي بعدي آماده شويم. مطمئن هستم كه بچه‌ها اين بازي را مي‌برند و به فينال مي‌رسيم. با اينكه در اين بازي غايب هستم اما مثل قبل و با جديت كارم را دنبال مي‌كنم. اين اتفاق باعث شد تا انگيزه‌ام بيشتر شود و حالا بايد دو برابر قبل انرژي بگذارم تا از فرصت بعدي بهتر استفاده كنم.

بعد از رفتن علي كريمي، در پست او يك خلأ ايجاد شده و افشين قطبي روي تو و ايمان مبعلي نظر دارد. پر كردن جاي كريمي كار سختي است و مسووليت شما را بيشتر مي‌كند.
■ ايمان هم بازيكن خوب و آماده‌اي است و هر دوي ما تلاش مي‌كنيم تا در تيم ملي اين خلأ پر شود. به هرحال علي كريمي بازيكن بزرگي بوده و پر كردن جاي او كار ساده‌اي نيست. با گذشت زمان و شركت در اردوهاي مختلف و بازي‌هاي تداركاتي، به‌طور حتم تجربه من بيشتر مي‌شود و عملكرد بهتري خواهم داشت.

بازي با برزيل هم كه بعد از تورنمنت غرب آسيا برگزار مي‌شود. در مورد اين بازي هم صحبت كنيم. از الان كه خيلي از بچه‌ها براي ستاره‌هاي برزيلي كري مي‌خوانند و حرف از برد برزيل مي‌زنند.
■ خب بالاخره شوخي و كري خواندن هم نمك فوتبال است ولي واقعا بازي جلوي بهترين بازيكنان جهان شوخي‌بردار نيست، برزيل پرافتخارترين تيم دنيا است و هر بازيكني آرزو مي‌كند كه يك بار هم كه شده جلوي اين تيم بازي كند. من هم از اين قاعده مستثني نيستم و اميدوارم كه مقابل برزيل قرار بگيرم. در آن بازي مي‌توانيم به لحاظ فني خودمان را محك بزنيم و ببينيم واقعا در چه سطحي قرار داريم. تجربه جالبي است. از همه مسوولان كه اين بازي را هماهنگ كردند، واقعا تشكر مي‌كنم. دست‌شان درد نكند و با اين كار همه خوشحال هستند؛ از مربي و بازيكن گرفته تا مردم و علاقه‌مندان به فوتبال.

چه نتيجه‌اي را پيش‌بيني مي‌كني؟
■ پيش‌بيني بازي كه كار سختي است اما اگر با برنامه بازي كنيم و در زمين انضباط داشته باشيم و به حرف‌هاي آقاي قطبي گوش بدهيم، نتيجه مناسبي مي‌گيريم. شما به جام جهاني نگاه كنيد. كره شمالي با يك بازي منطقي تمام فضاها را از ستاره‌هاي برزيل گرفت و در نهايت 2- يك بازي را باخت. اگر يك لحظه غفلت نمي‌كردند، چه بسا يك مساوي هم مي‌گرفتند. به نظرم ما هم مي‌توانيم با برنامه جلوي برزيل بازي كنيم.

از اسم بازيكنان و ستاره‌هاي برزيل نمي‌ترسيد؟
■ ترس نداريم ولي چطور حرفم را بيان كنم؛ دلهره شيريني است. اميدوارم كه بعد از بازي طوري كار كنيم كه بچه‌ها به اين نتيجه برسند كه با اين توانايي مي‌توانند در جام ملت‌ها هر تيمي را شكست دهند و بعد از سي و اندي سال قهرمان آسيا شويم.

 

 

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)