پرسپولیس نیوز : این روزها نوری در اوج فوتبال خود به سر می‌برد و توانسته در لیگ قهرمانان آسیا،2 گل حساس از روی نقطه پنالتی برای تیمش به ثمر برساند.

دیروز (جمعه) کاپیتان پرسپولیس مهمان برنامه تلویزیونی «ورزش و مردم» بود که بعد از این برنامه با وی به گپ و گفت پرداختیم.

 

از مهمان‌نوازي ازبك‌ها راضي بوديد؟
نه، افتضاح بود! هم چهار ساعت ما را در فرودگاه تاشكند معطل كردند و هم در پذيرايي كم گذاشتند و آن روز ما ساعت 6:30 صبح خوابيديم.

ولي شنيديم دو ساعت در فرودگاه معطل شديد؟
نه، چهار ساعت معطل شديم! متأسفانه وقتي هم كه به ايران مي‌آيند ما مهمان‌نوازترين مردم دنيا مي‌شويم. به نظرم وقتي ازبك‌ها به تهران آمدند بايد درسي به آنها بدهيم كه يادشان بماند چگونه بايد با ايران و ايراني برخورد كنند. از مسئولان پرسپوليس مي‌خواهم به هيچ وجه مهمان‌نوازي نكنند!

بعد از آن بازي خوب مقابل بنيادكار، پيشنهادي از ازبكستان به تو نرسيد؟ 
نه، البته مردم توي هتل و بعد از بازي خيلي ما را تحويل گرفته ولي پيشنهادي ندادند. هر چند پيشنهادي هم اگر قرار باشد برسد بعد از اتمام فصل خواهد بود.

حميد درخشان بعد از ديدار با بنيادكار، بازي‌ات را با ميشل پلاتيني ستاره اسبق فوتبال فرانسه مقايسه كرد. بازي‌هاي پلاتيني را به ياد داري؟
نه متأسفانه، بازي‌هاي پلاتيني يادم نمي‌آيد اما مي‌دانم اسطوره فوتبال فرانسه و اروپا بود كه سه توپ طلاي اروپا را پشت‌سر هم برد.

در مورد پلاتيني اين مثل وجود داشت كه جوري توپ را پاس مي‌دهد كه انگار با دست براي هم‌تيمي‌اش پرتاب مي‌كند و …
چيزهايي در مورد اين فوتباليست بزرگ شنيدم. از لطف آقاي درخشان هم بي‌نهايت سپاسگزارم.

شايد نداني ولي پلاتيني ضربات ايستگاهي را بهتر از پنالتي مي‌زد. چرا تو پشت ضربات كاشته پرسپوليس نمي‌ايستي؟
ما كاشته‌زن‌هاي خوبي مثل گابريل و نوروزي را داريم كه بهتر از من ضربه ايستگاهي مي‌زنند. اگر در آينده فرصتي پيش آمد، من هم خواهم زد.

از بازي در پست هافبك دفاعي ناراضي بودي اما در اين دو بازي آسيايي پرسپوليس فوق‌العاده ظاهر شدي؟
به شخصه دوست دارم در پست هافبك تهاجمي بازي كنم ولي صلاحديد سرمربي تيم اين است و من هم تابع هستم. همين كه پرسپوليس نتيجه گرفته برايم كافي است.

البته گابريل هم در پست هافبك تهاجمي جواب داده است. اين طور نيست؟
بله، خيلي فوتباليست باهوش و خوش‌فكري است.

قبل از بازي با بنيادكار شنيده مي‌شود ازبك‌ها فارسي بلدند و به زبان خودمان فحاشي مي‌كنند. آيا اين اتفاق افتاد؟
نه، به فارسي فحش ندادند. آنچه بيشتر باعث تعجب من شد امكانات باشگاه بنيادكار بود كه در حد باشگاه‌هاي اروپايي به نظر مي‌رسيد. استاديوم آنها را حتي در كشورهاي عربي هم نديده بودم و بسيار شيك و مجهز بود كه سبك انگليسي‌ها را داشت. مطمئن باشيد تا دو، سه سال ديگر ازبكستان هم از فوتبال ما جلو خواهد زد.

محمد نوري معمولاً كم عصباني مي‌شود، چه شد كه آن قدر به داور كره‌اي اعتراض كردي و بين دو نيمه كارت زرد گرفتي؟
يك طرفه قضاوت مي‌كرد. خطاي پنالتي محرز روي عاليشاه را نگرفت و بازيكن حريف را اخراج نكرد. او خيلي روي اعصاب بود و حتي در صحنه پنالتي هم داشت تمركزم را بر هم مي‌زد.

وقتي كمي وقفه در زدن ضربه پنالتي افتاد، احتمال داديم ضربه‌ات خراب شود؟
تمركزم را به هم ريخت. مي‌خواستم مخالف جهتي كه ضربه زدم، پنالتي‌ام را بزنم اما بعد از آن كه داور جلو آمد و خواست محل توپ را عوض كنم يك لحظه تصميم گرفتم شوت بزنم، مي‌خواستم پنالتي‌ام را محكم بزنم!

جداً؟! خيلي جالب است …
بله، اما ته دلم گفت عجله نكنم. پشت توپ رفتم و در آخرين لحظه با ديدن جهت پرش گلر بنيادكار تصميم خودم را عوض كردم و آن ضربه را زدم.

خيلي‌ها تو را بهترين بازيكن ميدان مي‌دانستند اما سوشا مكاني انتخاب شد. ناراحت نشدي؟
هرگز، سوشا مكاني دوست خوبم است كه در اين بازي هم در يكي، دو صحنه دروازه پرسپوليس را نجات داد و اگر گل مي‌خورديم شايد ورق برمي‌گشت و حتي امكان باخت هم وجود داشت. حق او بود بهترين بازيكن زمين شود.

خيلي‌ها مي‌پرسند چرا محمد نوري وقتي در اوج آمادگي به تيم ملي دعوت نمي‌شود سكوت مي‌كند و ترجيح مي‌دهد اعتراض نكند؟

بحث تيم ملي جداست. به شخصه اصلاً دوست ندارم دو تيم شكست بخورند. يكي پرسپوليس است و ديگري تيم ملي. حالا چه من دعوت شوم و چه دعوت نشوم. تيم ملي ايران افتخار كشورم است و اعتراض كردن من غير از توليد حاشيه چيزي در بر نخواهد داشت. بايد آن قدر خوب باشم و قوي ظاهر شوم كه آقاي كروش مجبور شود مرا به تيم ملي دعوت كند و تصميم گرفتم با بازي خوب و توي مستطيل سبز خودم را به سرمربي تيم ملي تحميل كنم و نه با مصاحبه كردن و حرف زدن در رسانه‌ها! مطمئن هستم اگر خوب باشم آقاي كروش مرا هم خواهد ديد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)