نوری می گوید پرسپولیسی ها باید به فکر تمدید قرارداد با بازیکنان قدیمی باشند،نه اینکه بازیکنان جدید بخرند.
به گزارش خبرآنلاین؛ هافبک طراح پرسپولیس یک فصل خوب را در این تیم سپری کرد و با گل‌هایی که برای سرخپوشان در جام‌حذفی به ثمر رساند باعث شد محبوبیتش نزد هواداران نیز بیشتر شود. با شروع فصل نقل و انتقالات چند تیم لیگ‌برتری خواهان محمد نوری شده‌اند و این احتمال وجود دارد او به‌زودی تیم جدید خود را معرفی کند.  تازه‌ترین حرف‌های شماره 14 پرسپولیس و تیم‌ملی را با هم می‌خوانیم. محمد نوری هفته قبل پس از دعوت شدن به تیم ملی صحبت های زیر را مطرح کرد: حمیدرضا اسکندری:
 
* مبارک باشد! دوباره به تیم‌ملی برگشتی!
وقتی لیست تیم‌ملی اعلام شد در امارات بودم. خوشحالم که کروش دوباره مرا به تیم‌ملی دعوت کرد، هرچند انتظار این اتفاق را داشتم. در اوج آمادگی قرار دارم و معتقدم می‌توانم به تیم‌ملی کمک کنم البته در بازی با قطر محرومم اما در دو بازی آینده مشکلی برای همراهی تیم‌ملی ندارم.
* چقدر امید دارید به جام‌جهانی صعود کنید؟
باید با امید و انگیزه مضاعفی تمرین کنیم و به خودمان بقبولانیم که می‌توانیم سه بازی آینده خود را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. اگر خدای نکرده تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود نکند فوتبال ایران ضربه بزرگی خواهد خورد و همه ما از این مسئله متضرر می‌شویم. الان حریفان ما برای صعود به جام‌جهانی دست به هر کاری می‌زنند و این کارمان را سخت‌تر می‌کند اما چاره‌ای نیست و باید هر سه بازی‌مان را ببریم.
* اهالی فوتبال خیلی به صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی امیدوار نیستند، چرا؟
نباید این‌طور باشد. همه فوتبالیست‌ها، مربیان، رسانه‌ها و مردم باید کمک کنند که تیم‌ملی به هدفش برسد. همه باید مثبت فکر کنیم و دست به دست هم دهیم؛ تیم‌ملی متعلق به همه است و در ناکامی و موفقیت آن نیز همه شریک هستند.
* دوری تو از چند اردو باعث نخواهد شد جایگاهت را در ترکیب ثابت تیم‌ملی از دست بدهی؟
درست است به چند اردو دعوت نشدم اما این دلیل نمی‌شود که کروش به من بی‌اعتماد شده است. فکر کنم دلیل دعوت نشدنم محرومیت از بازی با قطر بود. الان هم در اوج به تیم‌ملی برگشتم اما اینکه فیکس باشم یا نه را کروش مشخص می‌کند. خیلی خوب است که هافبک‌های آماده‌ای در اردو هستند و این کمک می‌کند راحت‌تر و با موفقیت‌ مسیرمان را طی کنیم. امیدوارم تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود کند حتی اگر یک دقیقه بازی به من نرسد.
* برخی معتقدند کریمی با خداحافظی‌اش از تیم‌ملی به این تیم ضربه زد، همین‌طور است؟
پرسپولیس و تیم‌ملی به علی کریمی احتیاج دارند. مخصوصاً اینکه سه بازی سرنوشت‌ساز پیش‌ روی تیم‌ملی قرار دارد. به‌ هرحال کروش اگر لازم بداند کریمی را به تیم‌ملی دعوت می‌کند و در آن صورت نیز علی نه نخواهد گفت.
* پرسپولیس با تمام ستاره‌هایش یک فصل بد را پشت‌سر گذاشت، دلیلش چه بود؟
ابتدای فصل پیش تیم دچار تغییرات زیادی شد و مربی‌ای بالای سر تیم قرار گرفت که هیچ‌یک از بازیکنان را نمی‌شناخت. در این شرایط نمی‌شد انتظار داشت ما از همان اول راه، چهره یک مدعی را به خود بگیریم. در نیم‌فصل اول امتیازات زیادی از دست دادیم و همین مسئله اجازه نداد در نیم‌فصل دوم در کورس قرار بگیریم. به این خاطر روی جام‌حذفی تمرکز کردیم و راه سختی را پشت‌سر گذاشتیم تا به فینال برسیم. از بدشانسی در فینال به بهترین تیم ایران برخورد کردیم و در عین شایستگی در ضربات پنالتی مغلوب شدیم. اگر قهرمان می‌شدیم الان همه از پرسپولیس تعریف و تمجید می‌کردند و این همه مشکل هم به‌وجود نمی‌آمد.
* هواداران پرسپولیس از این ناراحتند که تیمشان در لیگ هفتم شده در حالی که استقلال به قهرمانی رسیده است!
بله مسلماً این برای ما هم ناراحت‌کننده است مخصوصاً برای من که همه گل‌های حساسم پرپر شد! پرسپولیس همیشه باید جزو مدعیان باشد و به چیزی جز قهرمانی قناعت نکند اما همان‌طور که گفتم ما مشکلات زیادی در نیم‌فصل اول داشتیم و امتیازات از دست رفته هرگز به ما اجازه نداد به کورس برگردیم، با این حال پنج پله صعود داشتیم که باز بد نبود.
* اگر قرار باشد دنبال مقصر بگردیم، باید ژوزه را سپر قرار دهیم؟
نه، منصفانه نیست که همه کاسه کوزه‌ها را سر ژوزه بشکنیم. او زحمت خود را کشید و اگر موفق نبود به‌خاطر عدم شناخت و نداشتن زمان کافی بود. در ناکامی پرسپولیس در لیگ همه نقش داشتند. کل مجموعه تیم در این مسئله سهیم هستند و اگر هم قهرمان می‌شدیم همین‌طور بود.
* به نظر می‌رسد پرسپولیس مجدداً قصد دارد راه فصل پیش را طی کند و هم‌اکنون سرمربی ندارد و مسئولانش به دنبال جذب بازیکن جدید هستند!
اگر قرار باشد مثل فصل پیش عمل کنند همان می‌شود که اتفاق افتاد. به عقیده من باشگاه قبل از اینکه دنبال بازیکن باشد باید به فکر حفظ نفراتش باشد. تیم در نیم‌فصل دوم به یک هماهنگی ایده‌آل رسید و ثمره این هماهنگی را باید در فصل جدید ببینیم. خیلی نیاز باشد باید دو، سه بازیکن جدید به تیم اضافه شوند و نباید تیم را دچار تغییرات زیادی کنند. الان خیلی از تیم‌ها دنبال بازیکنان پرسپولیس هستند و باشگاه دیر بجنبد خیلی از نفرات جدا خواهند شد.
* تو خودت چطور، تصمیمی برای ماندن یا جدایی گرفته‌ای؟
قرارداد من با باشگاه تمام شده است و ظرف سه، چهار روز آینده تکلیفم را مشخص خواهم کرد. اولویتم با پرسپولیس است اما اگر به توافق نرسیم به یکی از پیشنهادات رسیده پاسخ مثبت خواهم داد.
* باشگاه برای تمدید قرارداد با تو مذاکره‌ای نکرده است؟
در امارات که بودم شیرینی دو، سه بار تماس گرفت اما فرصت نشد مذاکره کنیم. طی دو، سه روز آینده هم مذاکرات‌مان را انجام می‌دهیم. قبل از هرچیز باید با باشگاه تسویه‌حساب کنم در آن صورت برای فصل بعد مذاکره می‌کنم. شخصاً علاقه شدیدی برای ماندن در پرسپولیس دارم اما در فوتبال حرفه‌ای باید به تعهدات عمل شود و قانونی پیش رفت. خواسته من غیرمنطقی نیست، باور کنید پیشنهادات رسیده از باشگاه‌های خوب لیگ‌برتری آن‌قدر خوب است که شاید هرکس جای من بود سریع پاسخ مثبت می‌داد اما من از باشگاه می‌خواهم اول بابت فصل پیش تسویه کند و بعد برای قرارداد جدید مذاکره کنیم.
* حالا برای معرفی تیم جدیدت چرا این‌قدر عجله داری؟
می‌خواهم قبل از آغاز بازی‌های حساس تیم‌ملی تکلیف باشگاهم را مشخص کنم و در ادامه روی تیم‌ملی تمرکز کنم. این بهترین راه است و با قوانین حرفه‌ای جور درمی‌آید.
* به این فکر می‌کنی که چه کسی سرمربی پرسپولیس شود و بعد تصمیم بگیری؟
نه اصلاً مهم نیست سرمربی چه‌کسی باشد. من بازیکن هستم و هر مربی‌ای که در رأس کار قرار می‌گیرد باید تابع او باشیم. من از آن بازیکنانی نیستم که حتماً باید با فلان مربی کار کنم یا با فلان مربی راحت‌تر باشم. خوشبختانه تا به امروز با مربیان زیادی کار کرده‌ام و با همه آنها نیز ارتباط خوبی داشته‌ام.
* ترجیح می‌دهی مربی جدید پرسپولیس ایرانی باشد یا خارجی؟
در شرایط فعلی مربی داخلی بهتر است البته اگر به سراغ مربیان خارجی که از پرسپولیس و فوتبال ایران شناخت کامل دارند و اینجا کار کرده‌اند بروند هم بد نیست. نباید اشتباه فصل پیش را تکرار کنیم و سراغ مربی خارجی‌ای برویم که شناختی از فوتبال‌مان ندارد. ژوزه مربی کوچکی نبود اما به‌خاطر عدم شناختش از تیم و فوتبال ایران نتوانست موفق باشد. باز تأکید می‌کنم اگر مسئولان باشگاه هدفشان قهرمانی در لیگ است قبل از هرچیز قرارداد بازیکنان فصل پیش را تمدید کنند. اگر قرار باشد نصف تیم تغییر کند بهترین مربی دنیا را هم بیاورند یک نیم‌فصل وقت می‌برد تا تیم به هماهنگی لازم برسد.
* شنیدیم از سپاهان پیشنهاد خیلی خوبی داری؟
نمی‌خواهم اسم تیمی را ببرم اما تیم‌هایی که پیشنهاد داده‌اند از تیم‌های مدعی هستند و پیشنهادشان واقعاً خوب است.
* به این فکر نمی‌کنی که اگر در پرسپولیس بمانی کاپیتان خواهی شد؟
بستن بازوبند کاپیتانی پرسپولیس برای هر بازیکنی آرزو و افتخار است اما من خیلی دنبال این مسائل نیستم. هیچ‌وقت هم بحث کاپیتانی را در تیم پیش نکشیدم و تصمیم را به سرمربی واگذار کردم. اگر در تیم ماندنی شدم با افتخار بازوبند را می‌بندم البته اگر سرمربی جدید مرا خواست و قبول کرد بازوبند را ببندم.
* شنیدیم قرار است فصل بعد نیلسون بازوبند را ببندد، البته اگر او را در تیم حفظ کنند!
مطمئناً بازوبند باید بر بازوی کسی بسته شود که سابقه زیادی در پرسپولیس داشته باشد. فکر نمی‌کنم بازیکنان خودمان اجازه دهند بازوبند به‌همین راحتی به بازوی یک خارجی بسته شود.
* اگر یحی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس می‌ماند حاضر بودی با او کار کنی؟
اگرچه یحیی چند بازی مرا در اوج آمادگی نیمکت‌نشین کرد اما با او مشکلی نداشتم. شاید او می‌ماند، مرا نمی‌خواست. به اعتقاد من اگر باشگاه قرارداد یحیی را تمدید می‌کرد بهتر بود چون او شش ماه با تیم کار کرده بود و می‌دانست مشکل کجاست.
* در صورت جدایی تو از پرسپولیس حتماً غلامرضا رضایی هم جدا می‌شود، این‌طور نیست؟
من و غلام هفت، هشت سال است با هم در یک تیم عضویت داریم و دوستان صمیمی به‌شمار می‌رویم اما تصمیم هرکس با خودش است. تکلیف من تا سه، چهار روز آینده مشخص خواهد شد و غلام هم در تصمیم خود آزاد است البته خوشحال می‌شوم با او مجدد در یک تیم باشیم.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)