پیشکسوت پرسپولیس گفت: طبیعی است همه ما پرسپولیسی‌ها و حتی خود یحیی گل محمدی هم دوست دارد تیمش بیشتر گل بزند یا در در بازی موقعیت‌های گل زیادی خلق کند اما شرایط را هم باید در نظر گرفت.

کاپیتان اسبق پرسپولیس می‌گوید در لیگ بیست و دوم تیمی قهرمان می‌شود که گل‌های کمتری بخورد. محمد پنجعلی پس از بیان این جمله ادامه می‌دهد: واقعا خط دفاعی عالی کار کرده و خیلی مهم است که تیم گل نمی‌خورد. با این شرایط پرسپولیس می‌تواند به هدف نزدیک تر شود. الان هم شاید یکی از دلایل اصلی صدرنشینی پرسپولیس همین کم گل خوردن باشد.

او اضافه می‌کند: در گل نخوردن تیم فقط من و مدافعان تاثیرگذار نیستیم بلکه همه بازیکنان از همان خط حمله دفاع را شروع می‌کنند. کمک سایر بچه‌ها در سیستم دفاعی بسیار مهم است. این تیم در حال حاضر سازماندهی دفاعی فوق العاده ای دارد. بچه‌ها از نوک حمله خیلی خوب می‌دوند و به بهترین شکل ممکن پرس را انجام می‌دهند. همین دوندگی زیاد کمک کرده است پرسپولیس آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته و در ۱۱ بازی فقط ۳ گل دریافت کند.

کاپیتان پیشین پرسپولیس درواکنش به اظهارات مبنی بر کم گل زدن تیم یحیی گل محمدی، ادامه داد: پرسپولیس درحال حاضر در ۱۱ بازی توانسته است ۲۴ امتیاز بگیرد که این تعداد امتیاز از حد استاندارد هم بالاتر است. در دنیای فوتبال می‌گویند برای رسیدن به عنوان قهرمانی یا استاندارد آن تعداد بازی ضرب در ۲ به علاوه یک است. شما می‌بینید پرسپولیس طبق این فرمول هم باید ۲۳ امتیاز کسب می‌کرد ولی یک امتیاز هم بیشتر بدست آورده است. اینکه حالا تعداد گل‌های کمتری زده است نمی‌تواند خیلی مورد بحث یا نقد باشد. باید به تیمی که بیشترین امتیازات ممکن را کسب کرده احترام گذاشت.

پنجعلی در ادامه تصریح کرد: طبیعی است همه ما پرسپولیسی‌ها و حتی خود یحیی گل محمدی هم دوست دارد تیمش بیشتر گل بزند یا در در بازی موقعیت‌های گل زیادی خلق کند اما شرایط را هم باید در نظر گرفت. پرسپولیس در فصل جاری تغییرات زیادی داشته است. اگر اشتباه نکنم ۸ بازیکن این تیم جدید و تازه وارد هستند بنابراین این تغییرات نیاز به زمان برای هماهنگی بیشتر دارند. یحیی گل محمدی ثابت کرده است که علاقمند به فوتبال هجومی‌و مالکانه است. او خودش در دوران بازی هم یک مدافع بازیساز و گلزن بود که میل به هجوم داشت. برهمین اساس او بیشتر از همه به فکر تهاجمی‌تر کردن پرسپولیس است و مطمئن هستم در ادامه مسابقات لیگ برتر شاهد این تغییرات مثبت خواهیم بود.

مدافع پیشین پرسپولیس در خصوص عملکرد زوج مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی نیز می‌گوید: یکی از نقاط قوت پرسپولیس حضور این دو مدافع در قلب دفاع تیم است. شاید ویژگی بزرگ گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی داشتن تجربه فراوان باشد. این دو سال‌هاست در سطح اول فوتبال بازی می‌کنند و در پخته ترین شرایط به پرسپولیس پیوسته اند ضمن آن که فرشاد فرجی و علی نعمتی را هم داریم که هر کدام به زمین بروند می‌توانند بهترین باشند. خوشبختانه پرسپولیس در فصل جاری خریدهای بسیار خوبی به ویژه در خط دفاع و دروازه داشت و توانسته است به لطف همین خریدها کمترین گل را دریافت کند. این در حالی است که فصل گذشته پرسپولیس مشکلاتی در خط دفاعی داشت و گل‌هایی دریافت کرد که قهرمانی را از این تیم گرفت. کادرفنی و مدیریتی باشگاه پرسپولیس بلافاصله پس از پایان لیگ بیست و یکم تلاش کرد این نقیصه را رفع کند. حالا نقطه ضعف فصل گذشته تبدیل به نقطه قوت در فصل جاری و لیگ بیست و دوم شده است. امیدوارم پرسپولیس در فاز دفاعی همین روند خوب را ادامه دهد چرا که تجربه نشان داده تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل بخورد.

مدافع تیم ملی ایران در دهه ۶۰ در خصوص وضعیت خط دفاع تیم کشورمان در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز خاطرنشان می‌کند: محمدحسین کنعانی زادگان بازیکن خود ما در پرسپولیس بوده که حالا نقطه قوت تیم ملی محسوب می‌شود. زوج او و شجاع خلیل زاده بسیار با یکدیگر هماهنگ هستند و به نظرم این می‌تواند نقطه قوت تیم ایران در جام جهانی باشد. پشت سر این دو هم علیرضا بیرانوند حضور دارد که قطعا تجربه قبلی جام جهانی در روسیه خیلی به کمک او خواهد آمد. از آن گذشته مرتضی پورعلی گنجی را هم داریم که الان در اوج پختگی و آمادگی به سر می‌برد. کارلوس کی روش باید مدافع راست و چپ فیکس خود را انتخاب کند که در این زمینه هم به نظر می‌رسد دستش باز باشد.

کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان در پایان می‌گوید: جام جهانی جام بهترین‌هاست. من این روزها می‌شنوم برخی‌ها حرف از پیروزی مقابل انگلیس می‌زنند که آرزوی همه ما ایرانی‌هاست. اینکه تیم ملی ایران بتواند انگلیس را شکست دهد یک هدف بزرگ است اما کار به این راحتی‌ها هم نیست. ما نه امکانات انگلیس را داریم و نه مهره‌های این تیم بزرگ را در اختیار داریم. البته تک ستاره‌هایی مثل مهدی طارمی‌یا سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را داریم که می‌توانند خوش بدرخشند اما واقعیت‌ها را هم باید لحاظ کرد. شاید ما بتوانیم تحت شرایط خاصی یا با درخشش یکی از تک ستاره‌های خود شگفتی ساز هم شویم ولی کار به این آسانی که برخی‌ها تصور می‌کنند، نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)