خبرگزاری پرسپولیس : پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که برای فوتبال پایه کاری انجام نمی‌شود و همه انتخابات بر اساس رابطه است.

محمد پنجعلی درباره دیدار تیم ملی برابر ازبکستان که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، اظهار کرد: فکر می‌کنم که این بازی نسبت به دیدارمان برابر کره جنوبی راحت‌تر باشد چرا که بازی ازبک‌ها کمی به ما نزدیک‌تر است و نسبت به کره‌ای‌ها کندتر هستند و فیزیکی بازی می‌کنند. البته در بازی رفت مقابل آن‌ها خوب بازی نکردیم و با شانس پیروز شدیم اما معتقدم که در تهران می‌توانیم ازبکستان را شکست دهیم.

پنجعلی در پاسخ به این سوال که آیا ناکامی‌های تیم ملی جوانان و تیم ملی فوتسال روی تمرکز ملی‌پوشان تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت:‌ ان‌شاءالله که تاثیر نمی‌گذارد چون زور ما به ازبک‌ها می‌رسد. البته ما پیشرفتی در فوتبال‌مان نداشتیم. تیم ملی ما از مربی بزرگی سود می‌برد اما تغییری در فوتبال‌مان نمی‌بینیم چون این خانه از پای بست ویران است و نمی‌توانیم کسی را مقصر بدانیم.

این کارشناس فوتبال درباره شکست سنگین جوانان ایران برابر کره جنوبی گفت: این واقعیت فوتبال ما بود. حتی در تیم ملی نوجوانان هم در شرایطی که از نظر فردی شایسته بودیم نباید چهارم آسیا می‌شدیم. ما سهمیه جام جهانی را گرفتیم اما در مجموع موفق نبودیم و واقعیت فوتبال ما همین است و ساختار آن مشکل دارد.

وی با اشاره به نقش فدراسیون در این ناکامی‌ها گفت: در همه این اتفاقات فدراسیون نقش دارد و هر اتفاقی که می‌افتد نشات گرفته از سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات فدراسیون فوتبال است. در کل معتقدم که فوتبال ما درست نمی‌شود. قبلا هم در رده نوجوانان و جوانان حذف شدیم اما تغییری از لحاظ فیزیکی و تفکری به وجود نیامد. هنوز همان روال قدیم را پیش می‌بریم.

پنجعلی همچنین بیان کرد: متاسفانه به فوتبال پایه توجه نمی‌شود و هرچه پول هست خرج تیم‌های بزرگسال می‌کنند تا مدیرانی که دولتی هستند بتوانند جایگاه خود را همچنان حفظ کنند و از نظر امکانات هیچ تغییری نداشته‌ایم. حتی یک استادیوم استاندارد هم به امکانات ما اضافه نشده است. دولت مدیران را انتخاب می‌کند و آن‌ها هم برای اینکه بمانند فقط به دنبال نتیجه هستند.

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه اکبر محمدی پس از ناکامی با تیم ملی نوجوانان به جوانان ارتقا پیدا کرد! گفت: او و امثال چنین مربیانی مشکلی ندارند و دوست دارند که باشند اما مقصر اصلی ساختار فوتبال است. کمیته جوانان جزئی از فدراسیون است و همه کارها از روی رابطه انجام می‌شود. اگر او موفق نبوده است چرا ارتقا پیدا می‌کند؟ من از شخص ایراد نمی‌گیرم اما سیستم به همین شکل است. خود کفاشیان هم در همین سیستم فعالیت می‌کند و چنین سیستمی در ساختار زیردست خودش هم پیاده می‌کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)