سه شنبه 18 فروردین(11:00)

مرجع خبری پرسپولیس : محمود خوردبين سرپرست دلسوز و با تجربه پرسپوليس به جهت حضور مستمر و چند دهه اى

 كه در فوتبال ايران و جمع سرخپوشان داشته صاحب ركوردى اختصاصى و جالب در جمع پيشكسوتان پرسپوليس مى باشد. عدم نتيجه گيرى پرسپوليس در هشتمين دوره ليگ برتر و حواشى كه پيرامون اين تيم به چشم مى آيد در كنار اخبار مربوط به تغييرات سرمربى تيم ملى بهانه اى شد تا با خوردبين كه در زمان بازيگرى جزو بهترين هاى پرسپوليس و تيم ملى در مستطيل سبز به شمار مى رفت تماس حاصل كنيم و نظرات اين پيشكسوت توانمند كه به لحاظ گفتارى هميشه راحت و بدون رودربايستى اظهار نظر مى كند را جويا شويم. با ما همراه شويد:

pnnc • به اعتقاد هواداران و حتى كارشناسان، پرسپوليس در قم علاوه بر از دست دادن هر ۳ امتياز قادر به ارائه فوتبالى تماشاگرپسند و در شأن اين تيم نبود. قطعاً نظر شما نيز جالب است.
تا حدودى نظرات مذكور را مى پسندم اما شاهد بوديد كه پرسپوليس در نيمه اول حاكم توپ و ميدان بود و حداقل بايد ۴ گل وارد دروازه صباباترى مى كرد اما اشتباه محرز محسن تركى كه اعتقاد دارم جزو داوران خوب فوتبال ايران است عاملى شد تا صبا صاحب يك ضربه پنالتى شده و نتيجه حاصله در نيمه نخست به سود ميزبان شود اما در نيمه دوم پرسپوليس نتوانست در حد و اندازه هاى نامش ظاهر شود كه اميدوارم اين باخت ها ادامه نداشته باشد. يقيناً شما نيز به خاطر داريد كه پرسپوليس تا همين چند سال قبل اگر مقابل بهترين تيم ها متوقف مى شد بازيكنانش تا ساعت ها به حالت شرمندگى توان ترك رختكن را نداشتند. بنده اطمينان دارم بازيكنان ما همچنان داراى اين تعصب هستند و نبايد اجازه دهند شأن و شخصيت تيمشان جريحه دار شود.

pnnc • با تمام احترامى كه براى نظرات شما قائليم اما قبول كنيد كه بهره جستن از چند موقعيت صددرصد گلزنى آن هم فقط با يك نيمه برترى براى هواداران ميليونى پرسپوليس قابل قبول نيست. شما به عنوان كارشناس با تجربه دليل باخت در قم را در چه مى بينيد؟
البته قرار نيست بنده در مورد مسائل فنى اظهارنظر قاطعى ارائه دهم اما شخصاً تصور مى كنم سيستم پرسپوليس در قم سيستمى نبود كه صبا در زمين خودش مغلوب شود. ضمن اينكه تنى چند از بازيكنان نتوانستند در حد و اندازه هاى نام خود ظاهر شوند.

pnnc • بدون تعارف پرسپوليس شانس چندانى در ليگ برتر حتى براى كسب سهميه آسيايى ندارد. با اين حساب بازى مقابل سپاهان در جام حذفى را بايد خيلى جدى بگيريم؟

البته بچه ها سعى مى كنند براى اعاده حيثيت و دفاع از اعتبار پرسپوليس در ۳ بازى باقيمانده پيروز شوند تا شانس بهره جستن از سهميه سوم را داشته باشيم اما قبول دارم كه بازى ما مقابل سپاهان همچون فينالى سرنوشت ساز براى ۲ تيم بخصوص پرسپوليس به شمار مى رود چون برنده اين مسابقه شانس اول قهرمانى جام حذفى است. ضمن اينكه قهرمانى در جام حذفى بهترين هديه براى هواداران و حضور در مسابقات آسيايى محسوب مى شود كه فكر مى كنم پرسپوليس به هر لحاظ ابزار دستيابى به اين مهم را دارد.
pnnc •غيبت كريمى در قم حرف و حديث هاى فراوانى به همراه داشت.
على چون در چند جلسه تمرين قبل از مسابقه غيبت داشت وينگادا تصميم گرفت نام وى را در ليست ۱۸ نفره قرار ندهد. – شما به عنوان يكى از پيشكسوتان صاحب اعتبار پرسپوليس چه تلاشى كرديد كريمى را نسبت به اين موضوع آگاه سازيد تا پرسپوليس از بابت غيبت ايشان لطمه نخورد؟ – همان گونه كه مطلع هستيد وظيفه من نيست با بازيكنان خاطى برخورد كنم. بنده فقط موظف هستم پيگير عدم حضور نفرات باشم و مراتب را به سرمربى اطلاع دهم.
pnnc • بركنارى دايى از تيم ملى را چگونه تحليل مى كنيد؟
خب اين امر طبيعى است و در فوتبال حرفه اى اينگونه تغيير و تحولات چندان عجيب به نظر نمى رسد. دايى هم نبايد از اين بابت چندان دلخور شود چون بالاخره هر آمدنى، رفتنى هم دارد. ضمن اينكه دايى دوست نداشت تيمش مقابل عربستان شكست بخورد اما مهم اين است كه مسئولان مربوطه قادر به اتخاذ تصميمى منطقى در ارتباط با گزينش جانشين دايى باشند چون اگر دقت لازم نشود، تبعات بدترى به دنبال خواهد داشت. در فوتبال ما هم كه تا يك مربى بركنار مى شود دهها جانشين و كانديد آماده مى شوند تا با توجه به ابزار تبليغاتى كه در اختيار دارند خود را به تيم مربوطه تحميل نمايند اما مهم دقت مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدنى است كه تحت تأثير تبليغات و رايزنى هاى كاذب برخى از مربيان قرار نگيرند.
onnc • به عنوان سؤال آخر كانديداى محمود خوردبين براى تيم ملى چه كسى است؟
به نظر من در شرايط فعلى قطبى بهترين گزينه است زيرا نسبت به شرايط ۲ حريف سرسخت آسياى شرقى تيم ملى كشورمان اطلاعات خوبى در اختيار دارد اما اگر قرار است به هر دليلى قطبى سرمربى تيم ايران نباشد،محمد مايلى كهن گزينه مناسبى است كه مى تواند تيم را جمع و جور كند

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)